MENU

Badania marketingowe. Pojęcia, metody, narzędzia

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Autor: Ewa Więcek-Janka

  • Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 91,00 zł
81,90
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Badania marketingowe. Pojęcia, metody, narzędzia

Każde przedsiębiorstwo funkcjonujące zgodnie z regułami wolnego rynku dąży do zdobycia przewagi konkurencyjnej, kreowania wizerunku własnej marki i oczywiście do zysku. Opra-cowanie strategii zapewniającej osiąganie takich celów nie byłoby możliwe, gdyby nie infor-macja, którą z jednej strony przedsiębiorstwo dzieli się z rynkiem (promocja) i którą z drugiej strony stara się zdobyć, gromadzi i analizuje. Takie „ssanie” informacji ujęto w systemie badań przedsiębiorstwa. Podstawowym zbiorem działań opartych na wykorzystaniu informacji są działania marketingowe. American Marketing Association określa marketing jako „planowa-nie, koordynację i kontrolę wszystkich aktywnych przedsiębiorstw działających na istniejącym i potencjalnym rynku, gdzie przez trwałe zaspokojenie potrzeb klientów powinny zostać zrea-lizowane cele przedsiębiorstwa”.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Badania marketingowe i marketingowe systemy informacyjne 9 
	1.1. Badania marketingowe 9 
	1.2. Marketingowy system informacyjny (MSI) 16 
	1.3. Podsumowanie 21 
	1.4. Obszary pracy własnej 22 

2. Klasyfikacja badań marketingowych 27 
	2.1. Kryteria klasyfikacji badań 27 
	2.2. Rodzaje badań 31 
	2.3. Desk research 33 
	2.4. Podsumowanie 39 
	2.5. Obszary pracy własnej 39 

3. Cechy, funkcje i organizacja badań marketingowych 43 
	3.1. Cechy badań marketingowych 43 
	3.2. Funkcje badań marketingowych 44 
	3.3. Organizacja badań marketingowych 45 
	3.4. Podsumowanie 48 
	3.5. Obszary pracy własnej 48 

4. Zakres badań marketingowych 53 

5. Badania ilościowe i jakościowe 63 
	5.1. Badania ilościowe 63 
	5.2. Badania jakościowe 64 
	5.3. Triangulacja 68 
	5.4. Obszary pracy własnej 68 

6. Proces badań marketingowych 73 
	6.1. Etapy procesu badawczego 73 
	6.2. Faza koncepcyjna 73 
	6.3. Faza wykonawcza 75 
	6.4. Błędy popełniane w procesie badawczym 76 
	6.5. Wiarygodność pomiaru 79 
	6.6. Podsumowanie 81
	6.7. Obszary pracy własnej 81 

7. Projektowanie badania marketingowego 85 
	7.1. Metodyka badawcza 85 
	7.2. Etapy projektowania badania marketingowego 87 
	7.3. Obszary pracy własnej 93 

8. Dobór próby 97 
	8.1. Działania związane z doborem próby 97 
	8.2. Pojęcia związane z doborem próby 97 
	8.3. Metody doboru próby 101 
	8.4. Próba minimalna w badaniach ankietowych 104
	8.5. Podsumowanie 107 
	8.6. Obszary pracy własnej 107 

9. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych 113 
	9.1. Badania wtórne i pierwotne 113 
	9.2. Najważniejsze metody i techniki badawcze 114
	9.3. Budowa instrumentów badawczych 118 
	9.4. Podsumowanie 123 9.5. Obszary pracy własnej 124

10. Metoda ankietowa i metoda wywiadu 129 
	10.1. Metoda ankietowa 129 
	10.2. Metoda wywiadu 140 
	10.3. Podsumowanie 150 
	10.4. Obszary pracy własnej 151 

11. Obserwacja i eksperyment 155 
	11.1. Obserwacja 155 
	11.2. Eksperyment 162 
	11.3. Podsumowanie 168 
	11.4. Obszary pracy własnej 169 

12. Studium przypadku (case study) 173 

13. Pomiar i skale pomiarowe 181 
	13.1. Pojęcie pomiaru 181 
	13.2. Pomiar cech ilościowych i jakościowych 182 
	13.3. Etapy i poziomy pomiaru oraz skale pomiarowe 184 
	13.4. Podsumowanie 188 
	13.5. Obszary pracy własnej 188 

14. Porządkowanie danych 193 

15. Analiza i interpretacja danych 205 
	15.1. Klasyfikacja procedur analitycznych 205
	15.2. Metody statystyczne w analizie danych 208 
	15.3. Miary statystyczne 210 
	15.4. Wybrane rozkłady prawdopodobieństwa 215 
	15.5. Zastosowania testów statystycznych 219 
	15.6. Prognozowanie 225
	15.7. Obszary pracy własnej 226 

16. Metody prezentacji wyników 231 
	16.1. Składowe raportu 231
	16.2. Graficzna prezentacja wyników 233 
	16.3. Składowe raportów naukowych 239 
	16.4. Podsumowanie 241 
	16.5. Obszary pracy własnej 241 

17. Przykłady kwestionariuszy 245 

Badanie satysfakcji klienta – kwestionariusz wywiadu zastosowany w badaniu poziomu satysfakcji klientów prowadzonym dla firmy AiE 245 
Kwestionariusz ewaluacyjny – ocena warsztatów zorganizowanych przez firmę AiE 251
Kwestionariusz ankiety Servqual – ocena zadowolenia z użytkowania obiektu sportowego 253 
Kwestionariusz stylów autoprezentacji 254 

Bibliografia 259
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

24,99 zł
35,70 zł

Elektrochemiczne metody skaningowe i ich zastosowanie w inżynierii korozyjnej

Podręcznik omawia elektrochemiczne metody skaningowe i ich zastosowanie w badaniach lokalnych procesów korozyjnych zachodzących na niejednorodnych pod względem chemicznym i fizycznym materiałach. Prezentuje metodę pomiaru lokalnego napięcia kont...
53,91 zł
59,90 zł

Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania

Pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka na temat terapii behawioralnej dzieci z autyzmem! Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych te...
12,90 zł
15,00 zł

Metody analizy nowych systemów nagrzewania indukcyjnego

Nagrzewanie indukcyjne jest ciągle rozwijaną i przyszłościową metodą elektrotermiczną. Faktten wynika z możliwości kształtowania złożonych pól temperatury określonych wymaganiamitechnologicznymi oraz możliwością prowadzenia proces&oa...
24,00 zł
30,00 zł

Trwałość zmęczeniowa i przebieg pękania połączeń spawanych stali austenitycznej 1.4539 wykonanych metodą TIG i laserowo

Na Wydziale Mechanicznym Wojskowej Akademii Technicznej od wielu lat prowadzone są badania różnych gatunków stali stosowanych do budowy rurocią­gów chemicznych, m.in. w ramach projektów badawczych oraz prac dyplomowych. ...
19,20 zł
24,00 zł

Metody diagnostyczne wykorzystywane w programowaniu fizjoterapii

Celem monografii jest przybliżenie wiedzy na temat wybranych metod, które można z powodzeniem wykorzystywać w programowaniu procesu fizjoterapii. W pierwszym rozdziale objaśniono zagadnienia związane z oceną właściwości fizjologicznych mięśni sz...
36,00 zł
40,00 zł

HANDEL LUDŹMI – METODY DZIAŁANIA SPRAWCÓW

Współcześnie, w wymiarze krajowym i międzynarodowym, handel ludźmi (ang. Human Trafficking) stanowi jedno z ważniejszych zagrożeń dla społeczeństw oraz organizacji państwowych. Traktowany jest jako jedno z istotniejszych problemów globaln...
28,60 zł
44,00 zł

Terapia psychomotoryczna dzieci metodą Procus i Block

Terapia psychomotoryczna metodą Procus i Block została stworzona w latach 60-tych XX wieku, z inspiracji dr Zofii Kułakowskiej. Terapia jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 3 do 10 lat, które wykazują łagodne zaburzenia neuropsychologiczne, m...
20,64 zł
24,00 zł

Zarządzanie innowacjami a cykle gospodarcze. Wyzwania, relacje, metody

W monografii zaprezentowano wyniki badań na temat różnych aspektów innowacji oraz faz ich rozwoju, które są prowadzone w Zakładzie Badań i Rozwoju Produkcji Instytutu Organizacji Systemów Produkcyjnych Politechniki Warszawsk...
24,31 zł
28,94 zł

Metoda i pasja

Autorka w szerokim kontekście historycznym i kulturowym rekonstruuje strategie badawcze Franza Boasa oraz jego wpływ na rozwój poznania antropologicznego. Był on nie tylko „ojcem założycielem” tej dyscypliny, ale przede wszystkim nau...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!