MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Wiodące wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwami rodzinnymi

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Poznań, 2013

  • Autor: Ewa Więcek-Janka

  • Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 84,00 zł
75,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Wiodące wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwami rodzinnymi

Książka jest próbą wypełnienia luki, jaka istnieje w opracowaniach teoretycznych i praktycznych w zakresie zarządzania zmianami, konfliktami i podejmowania decyzji w firmach rodzinnych. Problematyka ta jest związana z rzeczywistym kształtowaniem wartości w następujących obszarach: biznesowym, rodzinnym i jednostek w przedsiębiorstwie rodzinnym. Przeprowadzono analizę rozwoju cyklu życia firmy w trzech sytuacjach: w przeważającym rozwoju firmy, rodziny i jednostki. Badano reakcje całego systemu na podejmowanie decyzji, zmiany i konflikty związane z zarządzaniem. Badania przeprowadzono w 112 firmach rodzinnych z Wielkopolski. Dzięki autorskiej metodyce badawczej wyodrębniono wartości firmy rodzinnej. Dodatkowo przeprowadzono wywiad bezpośredni z właścicielem najstarszej rodzinnej firmy na świecie (1300-letniej) – japońskiej Hoshi Ryokan.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7

Rozdział 1. Przedsiębiorstwo rodzinne, pojęcia i typologia 19

1.1. Pojęcie przedsiębiorstwa rodzinnego 19
1.1.1. Pojęcie przedsiębiorstwa rodzinnego na świecie 19
1.1.2. Pojęcie przedsiębiorstwa rodzinnego w Polsce 33
1.2. Typologia przedsiębiorstw rodzinnych 41
1.2.1. Typologia Gravesa 41
1.2.2. Typologia subiektywno-obiektywna 43
1.2.3. Typologia oparta na własności i potencjalnym transferze międzypokoleniowym 44
1.2.4. Typologia rodzinno-biznesowa 45
1.2.5. Typologia w ujęciu teorii agencyjnej 47
1.2.6. Typologia zachowań menedżerskich w ujęciu teorii dobrego gospodarza 49
1.2.7. Typologia na podstawie zmiennych formalizacja–profesjonalizacja 52
1.2.8. Typologia obejmująca jakość realizacji celów rodziny i przedsiębiorstwa 54
1.2.9. Typologia na podstawie skali F-PEC 55
1.2.10. Typologia na podstawie więzi rodzinnych 58
1.2.11. Typologia Surdeja i Wacha 63
1.3. Przedsiębiorstwa rodzinne w perspektywie długowiecznej 64

Rozdział 2. Cykl życia przedsiębiorstwa rodzinnego 85

2.1. Składowe przedsiębiorstwa rodzinnego 85
2.2. Przedsiębiorstwo rodzinne oparte na cyklu życia firmy 87
2.3. Przedsiębiorstwo rodzinne oparte na cyklu życia rodziny 102
2.4. Przedsiębiorstwo rodzinne oparte na cyklu życia jednostki 110

Rozdział 3. Zarządzanie zmianą i wiedzą w przedsiębiorstwach rodzinnych 121

3.1. Ujęcie zmiany w zarządzaniu 121
3.2. Metody i modele wprowadzania zmian 125
3.3. Strategie wprowadzania zmian a miejsce i rola lidera oraz pozostałych pracowników 134
3.4. Opór wewnętrzny wobec wprowadzania zmian 145
3.5. Rola i zarządzanie wiedzą 153
3.6. Sukcesja jako proces zarządzania zmianą i wiedzą 158
3.7. Bariery w procesie sukcesji 166

Rozdział 4. Problemy i decyzje w przedsiębiorstwach rodzinnych 169

4.1. Rodzaje problemów w przedsiębiorstwach 169
4.2. Analiza sytuacji problemowej 174
4.3. Pojęcia i rodzaje decyzji w kontekście firmy rodzinnej 177
4.4. Klasyfikacja decyzji kierowniczych 178
4.5. Podejmowanie decyzji – działanie, proces, system 182
4.6. Modele podejmowania decyzji 187
4.7. Wykorzystanie metod badawczych w podejmowaniu decyzji 192
4.8. Bariery w podejmowaniu decyzji 195
4.8.1. Bariery obiektywne w podejmowaniu decyzji 195
4.8.2. Subiektywne bariery w podejmowaniu decyzji 197
4.8.3. Niepewność i ryzyko w procesach decyzyjnych 199

Rozdział 5. Kryzysy i konflikty w przedsiębiorstwach rodzinnych 203

5.1. Kryzys a konflikt. Definicje i rodzaje 203
5.2. Przebieg konfliktu 206
5.3. Przyczyny konfliktów 220
5.4. Model „konflikty i kryzysy” w przedsiębiorstwie rodzinnym 222
5.5. Model eskalacji konfliktu na gruncie przedsiębiorstwa rodzinnego 232
5.6. Pozostałe metody rozwiązywania konfliktów 237

Rozdział 6. Wartości biznesowe, rodzinne i indywidualne w przedsiębiorstwach rodzinnych 245

6.1. Modelowe ujęcie wartości w przedsiębiorstwie rodzinnym 245
6.2. Macierze i wskaźniki wartości przedsiębiorstw rodzinnych 247
6.3. Bariery w realizacji wartości biznesowych, rodzinnych i indywidualnych w przedsiębiorstwach rodzinnych 257
6.4. Analiza wpływu wybranych zmiennych zarządzania na wskaźniki wartości i zagrożenia barierami w ich realizacji 266
6.4.1. Wstęp metodyczny 266
6.4.2. Wnioski z badań ilościowych 270
6.5. Wartości rodzinnej firmy H?shi Ryokan 279

Rozdział 7. Wiodące wartości przedsiębiorstw rodzinnych – metodyka zrealizowanych badań 282

7.1. Organizacja badania 282
7.2. Faza I. Wywiady grupowe pogłębione 282
7.2.1. Wywiad grupowy pogłębiony. Etap 1 283
7.2.2. Wywiady grupowe pogłębione. Etap 2 284
7.2.3. Wywiady grupowe pogłębione. Etap 3 287
7.3. Faza II. Wywiady indywidualne pogłębione 289
7.3.1. Organizacja badania 289
7.3.2. Ocena zidentyfikowanych wartości w firmach rodzinnych oraz ocena barier w ich realizacji 290
7.3.3. Ocena procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie i udziału jednostek i rodziny w ich przebiegu 296
7.3.4. Ocena czynników związanych z zarządzaniem wiedzą jawną i ukrytą i wprowadzaniem zmian 298
7.3.5. Testy identyfikujące style menedżerskie i rozwiązywania konfliktów 301
7.4. Faza III. Mieszanka metod 305

Zakończenie 306

Bibliografia 310
Spis rysunków 323
Spis tabel 328
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,00 zł
20,00 zł

Miejski transport zbiorowy. Kształtowanie wartości usług dla pasażera w świetle wyzwań nowej kultury mobilności

Książka, na płaszczyźnie teoretycznej i praktycznej, podejmuje problematykę zwiększania wartości usługi dla pasażera miejskiego transportu zbiorowego. Dla realizacji założonych w niej celów, autorki dokonały przeglądu pojęć związanych z wartości...
31,82 zł
37,00 zł

Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań

W książce Autor wskazuje na potrzebę zmiany paradygmatu zarządzania. Jego celem nie może być wyłącznie maksymalizacja korzyści akcjonariuszy i kadry zarządzającej, lecz kreowanie postępu społecznego i wyższej jakości życia. Racjonalność jest dzisiaj...
6,59 zł
10,99 zł

Rodzinne sekrety

Dante Romano nienawidzi drugiej żony swojego ojca, Mii Hamilton. Jest przekonany, że rozbiła małżeństwo jego rodziców wyłącznie dla pieniędzy. Gdy ojciec umiera, Dante jest przygotowany na walkę o rodzinny majątek. Tymczasem Mia nie chce niczego...
19,87 zł
23,10 zł

Życie rodzinne w sferze zawodów wysokiego ryzyka (na przykładzie zawodu policjanta)

Zagadnienie pracy ludzkiej i jej wpływu na życie rodzinne w ostatnich latach stało się tematem podejmowanym przez przedstawicieli różnych dziedzin nauki. Autorka, która jest socjologiem, również zajęła się problematyką zależności m...
30,60 zł
34,00 zł

Współczesne trendy w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Głównym problemem i wyzwaniem dla sektora logistyki i transportu w Polsce jest zapewnienie sprawnego i efektywnego funkcjonowania systemu gospodarczego państwa.Przedsiębiorcy oraz decydenci rozwoju polskiej gospodarki mają świadomość...
90,35 zł
139,00 zł

Antybiotyki w medycynie rodzinnej

W książce omówiono antybiotyki stosowane w praktyce ambulatoryjnej, rodzaje i mechanizmy działania oraz zasady antybiotykoterapii. Scharakteryzowano główne patogeny bakteryjne, zakażenia poszczególnych układów i narząd&oacut...
13,76 zł
16,00 zł

Poczucie własnej wartości w relacjach interpersonalnych i odporność psychiczna u osób wzrastających w różnych systemach rodzinnych

W kształtowaniu poczucia własnej wartości podstawową rolę odgrywa rodzina pochodzenia, która w dużej mierze warunkuje również rozwój odporności psychicznej wzrastających w niej młodych ludzi. Tym zagadnieniom poświęcona jest pierws...
6,02 zł
7,00 zł

Metody i modele analiz ilościowych w ekonomii i zarządzaniu

Kolejna, dziewiąta już, część „Metody i modele analiz ilościowych w ekonomii i zarządzaniu” zawiera realizację pięciu odrębnych projektów, które wpisują się w nurt demografii, ekonometrii, statystyki, matematyki finansowej i b...
2,55 zł
3,40 zł

Wartość płynności w bieżącym zarządzaniu finansami. Rozdział 4. Pomiar poziomu płynności w przedsiębiorstwie

Jednym z wielu obszarów zarządzania przedsiębiorstwem, jest zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Jest to dość specyficzna sfera zarządzania zasobami. Źródłami tych zasobów i strumieniami generowanymi przez przedsiębiorstwo. Od j...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!