Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo dezinformacyjne(Miękka)

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 49,00 zł
39,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 9,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 200 zł paczki dostarczamy GRATIS!

Płatność elektroniczna (PayU, BLIK, Masterpass)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
5,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
9,99 zł
Kurier pocztowy
11,99 zł
Paczkomaty InPost
11,99 zł
Kurier
16,99 zł
Odbiór w księgarni PWN (tylko PayU i BLIK)
GRATIS!
Płatność za pobraniem
Poczta Polska - odbiór w punkcie
12,99 zł
Kurier pocztowy
14,99 zł
Kurier
19,99 zł

Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo dezinformacyjne

Autor w swojej najnowszej książce opisuje ciekawą, choć mniej znaną stronę procesu komunikowania. Okazuje się, że bariery, dezinformacja, kłamstwa, manipulacja, blefowanie nie są jedynie utrudnieniami w skutecznej komunikacji, ale często również jej świadomymi strategiami.

W książce omówiono:

  • ogólne kwestie dotyczące komunikowania, w tym jego niedoskonałości, barier i zakłóceń, także w kontekście komunikacji międzykulturowej;
  • proces sieciowej (dez)informacji, a przede wszystkim wpływ Internetu na manipulacje, nierówności społeczne oraz zalew informacji;
  • różne społeczno-kulturowe przejawy komunikowania zawierającego zniekształcenia informacji czy wręcz celowe przekłamania, jak stereotypy czy mity.

Całość uzupełnia mały słownik blefów i blefowania.

W bogatym piśmiennictwie na temat komunikowania, w licznych książkach i artykułach raczej pisze się o tym, jak przebiega lub powinno przebiegać sprawne i skuteczne komunikowanie (jakoś mało kto tęskni za wątpliwościami i podejrzeniami!). Tymczasem ludzie w różnych sytuacjach albo nie mogą, albo nie chcą się sprawnie komunikować. Tu właśnie koncentrujemy uwagę na odwrotnej stronie medalu: na niedoskonałościach komunikowania. Tak jak komunikowanie stanowi niemal cały ludzki świat, tak jego usterki - będąc jego odwrotną stroną - też stanowią cały sobie właściwy świat, który tu pokazany jest oczywiście jedynie we fragmentach. I nie jest to świat złośliwie ukazany a rebours. Uznajemy, że najcenniejszą informacją jest obiektywna informacja o informacji - a przy okazji o niedomaganiach komunikowania. Stąd w prezentowanej książce obecne są pewne wątki charakterystyczne dla socjologii krytycznej.

(ze Wstępu)

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Marian Golka

Urodzny w 1948 roku; profesor zwyczajny doktor habilitowany. Pracuje na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zajmuje się socjologią kultury i antropologią społeczną, a w tym: socjologiczną teorią kultury, procesami komunikowania, badaniem wybranych elementów życia artystycznego, teorią i badaniem wielokulturowości, teorią cywilizacji i jej zastosowaniem do analizy niektórych zjawisk współczesnych – m.in. społeczeństwa informacyjnego.

Seria Komunikowanie

Interdyscyplinarna seria prezentująca najnowsze prace z zakresu szeroko pojętej komunikacji społecznej. Jej zakres tematyczny to komunikowanie interpersonalne, komunikowanie w grupie, na poziomie publicznym i poprzez media. Podejmowane zaś wątki, takie jak rozwój nowych mediów, socjotechnika porozumiewania się czy nowy język komunikacji, osadzone są w bogatym kontekście teoretycznym.

Seria przedstawia:

  • prace psychologiczne skupione wokół zagadnień komunikacji niewerbalnej, komunikacji interpersonalnej i w grupie;
  • prace socjologiczne, koncentrujące się na tematyce mediów masowych oraz tzw. nowych mediów oraz ich wpływie na społeczno-kulturowy obraz współczesnego świata;
  • prace politologiczne związane z dyskursem politycznym, przemawianiem publicznym, technikami wpływu i marketingu politycznego;
  • prace językoznawcze pokazujące odmiany współczesnego języka w kontekście problemów komunikowania społecznego.

    Polecamy

    Inne autora

    Inni Klienci oglądali również

    Produkt
    niedostępny

    Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie Tom 2

    Praca znakomitego filozofa XX wieku, należy do podstawowego kanonu dzieł współczesnej filozofii, myśli społecznej. Prezentuje w sposób krytyczny wrogów ustroju demokratycznego, od starożytności do czasów współczesnych. Autor analizuje zagadnienia pr...
    Produkt
    niedostępny

    Komunikowanie i obywatelskość

    Komunikowanie i obywatelshość zajmuje się kwestią, która coraz częściej staje się ważnym tematem debaty akademickiej i dziennikarskiej: w jakim stopniu środki masowego przekazu we współczesnym społeczeństwie pomagają obywatelom uzyskać wi...
    49,00 zł

    Społeczeństwo polskie dziś

    Społeczeństwo polskie dziś. Samoświadomość, uznanie, edukacja to książka interdyscyplinarna. Jest rezultatem współpracy specjalistów z wielu dziedzin nauki (m.in. socjologów, literaturoznawców, historyków), któ...
    Produkt
    niedostępny

    Społeczeństwo staropolskie seria nowa Tom 2

    Tematem przewodnim tomu są zagadnienia funkcjonowania marginesu społecznego i środowiska przestępczego w XVI-XVIII w. wśród szlachty, mieszczaństwa i chłopów na terenie dawnej Rzeczypospolitej.

    Energetyka a społeczeństwo

    Tematem książki są związki społeczeństwa z sektorem energetycznym. Każdy członek naszego społeczeństwa ma potencjalny wpływ na energetykę na trzech poziomach:jako obywatel swego kraju i UE, w tym jako wyborca głosujący na rzecz okr...
    44,80 zł

    Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym

    Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym to tytuł monografii wskazujący, że w jej zawartości czytelnik odnajdzie wielowątkowe studia tyczące takowego przedmiotu badań. W niniejszej publikacji wieloautorskiej wielość podejść, studió...
    Produkt
    niedostępny

    Wehikuł czasu Historia i społeczeństwo 5 Zeszyt ćwiczeń

    Jak pomaga w nauce?Tematyka ćwiczeń w zeszycie jest odzwierciedleniem lekcji z podręcznika. Uczeń może skorzystać z wiedzy wyniesionej z zajęć, a kiedy to nie wystarcza – sięgnąć do wiadomości zawartych w podręczniku. Może ćwiczyć nawet w w...

    Kultura i komunikowanie

    Niewielki esej napisany przez wybitnego, ale też i konstrowersyjnego brytyjskiego antropologa Edmunda Leacha, z pewnością może służyć jako wprowadzenie do strukturalnej analizy kultury w ramach antropologii. Główna teza autora brzmi: kultura komunik...
    25,00 zł

    Człowiek i społeczeństwo XXXVIII Wzory kultury gospodarczej

    Człowiek i Społeczeństwo czasopismo naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, wydawane jest w wersji papierowej i elektronicznej. Koncentruje się ono na problemach jednostki i ludzkich społeczności w kontekście wsp&o...

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!