Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna w przedsiębiorstwie
Krytyczna rola zasobów strategicznych w kształtowaniu strategicznej efektywności przedsiębiorstwa jest powszechnie znana. Jednym z definiujących atrybutów strategicznego potencjału współczesnego przedsiębiorstwa jest bogactwo społeczno-emocjonalne opisywane w kategoriach: kontroli i wpływu przez rodzinę na podejmowanie decyzji; identyfikacji członków rodziny z przedsiębiorstwem; zespolenia więzi społecznych posiadanych przez członków rodziny zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i w jego otoczeniu; emocjonalnego przywiązania do prowadzonej działalności gospodarczej; odnowy związków rodzinnych przez sukcesję mającą na celu zachowanie efektywnego biznesu dla przyszłych pokoleń. Niniejsze opracowanie koncentruje uwagę na tym, jak spożytkować bogactwo społeczno-emocjonalne jako zasób strategiczny oraz twórczość organizacyjną jako dynamiczną zdolność dla budowania względnie trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Opisany mechanizm stanowi znaczny wkład do teorii zarządzania strategicznego, wskazując na nową ścieżkę formowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, która ma również istotne implikacje dla praktyki menedżerskiej. Koncepcja bogactwa społeczno-emocjonalnego, choć obecna w literaturze światowej, nie doczekała się dotychczas teoretycznego i empirycznego wsparcia na gruncie polskim. Jest to zatem pierwsza publikacja w języku polskim podejmująca tę problematykę.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-580-7
- ISBN druku: 978-83-7875-579-1
- Liczba stron: 156
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Nowy zasób strategiczny: bogactwo społeczno-emocjonalne 11 1.1. Istota i wymiary bogactwa społeczno-emocjonalnego 11 1.2. Bogactwo społeczno-emocjonalne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa 14 1.3. Ciemne strony bogactwa społeczno-emocjonalnego 20 Rozdział 2. Spojrzenie na twórczość organizacyjną z perspektywy zdolności dynamicznych przedsiębiorstwa 27 2.1. Twórczość organizacyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej 27 2.2. Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna 34 Rozdział 3. W kierunku zrozumienia wpływu zewnętrznego i wewnętrznego kontekstu działalności przedsiębiorstwa 43 3.1. Otoczenie zadaniowe jako moderator zależności pomiędzy bogactwem społeczno-emocjonalnym a twórczością organizacyjną 44 3.2. Specyfika firm rodzinnych 47 Rozdział 4. Metodyka badań empirycznych 60 4.1. Opis populacji 62 4.2. Narzędzia pomiaru zmiennych 68 4.3. Zmienne kontrolne 72 Rozdział 5. Wyniki analizy statystycznej oraz ich interpretacja 76 5.1. Na drodze do przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa: bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna 76 5.2. Otoczenie zadaniowe oraz typ przedsiębiorstwa w zależności pomiędzy bogactwem społeczno-emocjonalnym a twórczością organizacyjną 79 5.3. Analiza uzupełniająca 91 5.4. Synteza wyników badań empirycznych 94 Zakończenie 95 Konsekwencje dla teorii 95 Konsekwencje dla praktyki zarządzania 98 Ograniczenia i kierunki przyszłych badań 101 Bibliografia 109 Spis rysunków 149 Spis tabel 150 Załącznik 151