Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU


"Chłopaki z dzielnicy". Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2013

  • Autor: Anita Gulczyńska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

"Chłopaki z dzielnicy". Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej

Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci. z Wprowadzenia

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie		9

Rozdział I. Charakterystyka perspektywy badawczej		9


1.	Społeczne usytuowanie badacza		15
1.1.	Wymiary społecznego usytuowania badacza w procesie badawczym		15
1.2.	Prezentacja głównych bohaterów badania		19
2.	Dyscyplinarny kontekst prowadzonego badania		23
3.	Teoretyczno-metodologiczna perspektywa rekonstrukcji świata Badanych		29
3.1.	Znaczenie teorii w przebiegu badania		30
3.2.	Wybór metody generowania teorii ugruntowanej		34
4.	Punkt wyjścia – czyli o pojęciach uwrażliwiających		38

Rozdział II. Sąsiedztwo społecznie niejednorodne, czyli o relacjach pomiędzy nieuprzywi- lejowaną większością i uprzywilejowaną mniejszością		9

1.	Infrastruktura sąsiedztwa jako kontekst działania społecznego jego mieszkańców	43
2.	Interakcyjna mapa sąsiedztwa z perspektywy Badanych   		49
2.1.	Zróżnicowanie mieszkańców na uczestników i nieuczestników		49
2.2.	Typifikacje partnerów interakcji sąsiedzkich z perspektywy Badanych		51
2.3.	Sąsiedztwo jako konstrukcja społecznie tworzona, czyli o dzielnicy i „obcych”	63
3.	Dynamika procesu społecznej dystrybucji przestrzeni sąsiedztwa, czyli o stygmatyzacji dośrodkowej		67
3.1.	Administracyjny wymiar procesu społecznej dystrybucji przestrzeni materialnej sąsiedztwa		68
3.2.	Interakcyjny wymiar procesu społecznej dystrybucji przestrzeni materialnej sąsiedztwa		72
3.3 Symboliczny wymiar procesu społecznej dystrybucji przestrzeni materialnej sąsiedztwa		79
4.	Stygmatyzacja dośrodkowa, czyli o bramie i „obcych spoza sąsiedztwa”   		86
4.1.	„Wytapianie czasu”		86
4.2.	Dzianie się		90
4.3.	Interakcje z „obcymi spoza sąsiedztwa”		93
5.	Społeczna niejednorodność sąsiedztwa i jej znaczenie dla uczestnictwa społecznego niektórych grup jego mieszkańców		98

Rozdział III. Dzielnica jako przestrzeń uczestnictwa społecznego Badanych		9

1.	Wprowadzenie	107
2.	Rekonstrukcja interakcyjnych wzorów uczestnictwa społecznego w świecie dzielnicy       112
2.1.	Włączenie się w świat dzielnicy	112
2.2.	Interakcyjny wymiar zaawansowanego uczestnictwa społecznego w dzielnicy        123
3.	Podsumowanie	143
 4.	Mechanizmy trwania dzielnicy w czasie (wertykalnie) i w przestrzeni terytorialnej (horyzontalnie)		151
4.1.	Mechanizmy trwania dzielnicy w wymiarze wertykalnym		151
4.2.	Mechanizmy podtrzymywania dzielnicy w wymiarze horyzontalnym		162

Rozdział IV. Ścieżki kariery szkolnej chłopaków z dzielnicy, czyli o grze oporu i grze pozorów		9

1. Obecność swoich w szkole jako czynnik orientujący proces włączania w rolę ucznia	175
2. Praca szkoły nad tożsamością ucznia „trudnego”   		178
2.1.  Stygmatyzacja chłopaków z dzielnicy w szkole, czyli o rodowodzie ucznia „trudnego”   		178
2.2. Taktyki podtrzymywania tożsamości ucznia „trudnego” w komunikacji z niektórymi nauczycielami   		181
2.3. Taktyki zmiany tożsamości ucznia „trudnego”   		190
3. Gra oporu i gra pozorów jako strategie radzenia sobie chłopaków z dzielnicy ze sprzecznością oczekiwań w szkole   		198
3.1. Czynniki orientujące proces społecznej redefinicji ucznia „trudnego”   		199
3.2. Chłopak z dzielnicy jako uczeń „podejrzany”, czyli o grze oporu   		207
3.3. Chłopak z dzielnicy jako uczeń „nieprzeszkadzający”, czyli o grze pozorów   		222
Podsumowanie, czyli o dwóch ścieżkach kariery szkolnej   		232

Rozdział V. Zakończenie, czyli o społeczno-pedagogicznej perspektywie poszerzania przestrzeni uczestnictwa społecznego chłopaków z dzielnicy		9

1.	Teoria uczestnictwa społecznego chłopaków z dzielnicy z sąsiedztw społecznie niejednorodnych – podsumowanie		237
2.	Zarys  orientacji  działania  społeczno-pedagogicznego  w  polu  przeciwdziałania wyłączaniu społecznemu młodzieży z sąsiedztw społecznie niejednorodnych		243
3.	Podsumowanie, czyli o perspektywach rozwoju		250

Bibliografia		255 
Spis fotografii		263 
Spis rysunków		265
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

149,00 zł

Interdyscyplinarne problemy nielegalnego poboru energii. Studium prawne

Wysoka szkodliwość zarówno z ekonomicznego, jak i społecznego punktu widzenia stanowi asumpt rozważań nad zjawiskiem nielegalnego poboru energii, który z uwagi na ponoszone przez przedsiębiorstwa straty traktowany jest już jako „pla...
39,90 zł

Tożsamość psychoanalityka i inne studia przypadków

Niniejsza książka stanowi próbę opisania tożsamości psychoanalizy. Autor pokrótce przedstawia historię psychoanalizy na świecie i w Polsce, a także środki, jakimi dysponuje psychoanalityk w trakcie swojej pracy, opierając się przy tym na ...
27,00 zł

Zespół dziecka maltretowanego – skutki wtórne. Studium przypadku

Książka Zespół dziecka maltretowanego – skutki wtórne adresowana jest do studentów pedagogiki, psychologii i socjologii, pracowników służb socjalnych oraz osób zawodowo zajmujących się działalnością pomocową. Z ...
29,90 zł

Perspektywa mrówki

Agnieszka Wójcińska rozmawia z: Swietłaną Aleksijewicz, Markiem Dannerem, Jeanem Hatzfeldem, Chloe Hooper, Kjetilem Stensvikiem Østli, Martinem Pollackiem, Yoani Sánchez, Drauzio Varellą, Edem Vulliamy, Günterem Wallraffem, Li...
3,00 zł

Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju rodziny - Manzelska setkani jako soucast preventivnich programu podporujicich rodinu

Przedmiot refleksji naukowych jakim jest rodzina jest zdecydowanie multidyscyplinarny. Tej trwałej i mało podatnej na gwałtowne zmiany, a jednocześnie zmieniającej się podstawowej komórce życia społecznego, towarzyszą refleksje badawcze z zakres...
8,00 zł

Pedagogika wobec problemów życia w społeczeństwie ryzyka. Diagnoza - Terapia - Profilaktyka - Inicjacje w życiu rodzinnym – perspektywa profilaktyki pozytywnej

Przedkładana czytelnikowi książka ma wymiar wieloaspektowej dysputy między przedstawicielami różnych dyscyplin naukowych oraz różnych obszarów aktywności społecznej. Ujawnia ona jak jest (diagnoza konstatująca) w różnych obs...
1,99 zł

Rodzina niejedno ma oblicze – refleksja o współczesnej rodzinie - 08 Rodzina w perspektywie sakralnej – obrazy z życia rodzinnego we wpisach do ksiąg wotywnych

Rodzina jest jedną z podstawowych instytucji we wszystkich społeczeństwach. Jest grupą społeczną, która stanowi pas transmisyjny integrujący jednostki z szerszymi układami społecznymi. Jej sprawne funkcjonowanie przekłada się zarówno na d...
129,00 zł

Prywatność a jawność. Bilans 25-lecia i perspektywy na przyszłość

Idea jawności życia publicznego często oznacza ograniczenie prywatności jednostek. Uchwalenie w 2001 r. ustawy o dostępie do informacji publicznej nasiliło dyskusję na temat granic ochrony prywatności osób publicznych. Orzecznictwo i literatura ...
31,00 zł

Zabytki techniki - nie tylko z perspektywy prawników

Ambicją Autorów poszczególnych rozdziałów monografii było m.in. pokazanie roli jaką obiekty techniki odgrywały w życiu różnych społeczności na przestrzeni wieków, a nade wszystko dostrzeżenie roli, jaką zabytki techni...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!