Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

"Chłopaki z dzielnicy". Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2013

  • Autor: Anita Gulczyńska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 25,20 zł
16,38
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 8,82 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

"Chłopaki z dzielnicy". Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej

Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci. z Wprowadzenia

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie		9

Rozdział I. Charakterystyka perspektywy badawczej		9


1.	Społeczne usytuowanie badacza		15
1.1.	Wymiary społecznego usytuowania badacza w procesie badawczym		15
1.2.	Prezentacja głównych bohaterów badania		19
2.	Dyscyplinarny kontekst prowadzonego badania		23
3.	Teoretyczno-metodologiczna perspektywa rekonstrukcji świata Badanych		29
3.1.	Znaczenie teorii w przebiegu badania		30
3.2.	Wybór metody generowania teorii ugruntowanej		34
4.	Punkt wyjścia – czyli o pojęciach uwrażliwiających		38

Rozdział II. Sąsiedztwo społecznie niejednorodne, czyli o relacjach pomiędzy nieuprzywi- lejowaną większością i uprzywilejowaną mniejszością		9

1.	Infrastruktura sąsiedztwa jako kontekst działania społecznego jego mieszkańców	43
2.	Interakcyjna mapa sąsiedztwa z perspektywy Badanych   		49
2.1.	Zróżnicowanie mieszkańców na uczestników i nieuczestników		49
2.2.	Typifikacje partnerów interakcji sąsiedzkich z perspektywy Badanych		51
2.3.	Sąsiedztwo jako konstrukcja społecznie tworzona, czyli o dzielnicy i „obcych”	63
3.	Dynamika procesu społecznej dystrybucji przestrzeni sąsiedztwa, czyli o stygmatyzacji dośrodkowej		67
3.1.	Administracyjny wymiar procesu społecznej dystrybucji przestrzeni materialnej sąsiedztwa		68
3.2.	Interakcyjny wymiar procesu społecznej dystrybucji przestrzeni materialnej sąsiedztwa		72
3.3 Symboliczny wymiar procesu społecznej dystrybucji przestrzeni materialnej sąsiedztwa		79
4.	Stygmatyzacja dośrodkowa, czyli o bramie i „obcych spoza sąsiedztwa”   		86
4.1.	„Wytapianie czasu”		86
4.2.	Dzianie się		90
4.3.	Interakcje z „obcymi spoza sąsiedztwa”		93
5.	Społeczna niejednorodność sąsiedztwa i jej znaczenie dla uczestnictwa społecznego niektórych grup jego mieszkańców		98

Rozdział III. Dzielnica jako przestrzeń uczestnictwa społecznego Badanych		9

1.	Wprowadzenie	107
2.	Rekonstrukcja interakcyjnych wzorów uczestnictwa społecznego w świecie dzielnicy       112
2.1.	Włączenie się w świat dzielnicy	112
2.2.	Interakcyjny wymiar zaawansowanego uczestnictwa społecznego w dzielnicy        123
3.	Podsumowanie	143
 4.	Mechanizmy trwania dzielnicy w czasie (wertykalnie) i w przestrzeni terytorialnej (horyzontalnie)		151
4.1.	Mechanizmy trwania dzielnicy w wymiarze wertykalnym		151
4.2.	Mechanizmy podtrzymywania dzielnicy w wymiarze horyzontalnym		162

Rozdział IV. Ścieżki kariery szkolnej chłopaków z dzielnicy, czyli o grze oporu i grze pozorów		9

1. Obecność swoich w szkole jako czynnik orientujący proces włączania w rolę ucznia	175
2. Praca szkoły nad tożsamością ucznia „trudnego”   		178
2.1.  Stygmatyzacja chłopaków z dzielnicy w szkole, czyli o rodowodzie ucznia „trudnego”   		178
2.2. Taktyki podtrzymywania tożsamości ucznia „trudnego” w komunikacji z niektórymi nauczycielami   		181
2.3. Taktyki zmiany tożsamości ucznia „trudnego”   		190
3. Gra oporu i gra pozorów jako strategie radzenia sobie chłopaków z dzielnicy ze sprzecznością oczekiwań w szkole   		198
3.1. Czynniki orientujące proces społecznej redefinicji ucznia „trudnego”   		199
3.2. Chłopak z dzielnicy jako uczeń „podejrzany”, czyli o grze oporu   		207
3.3. Chłopak z dzielnicy jako uczeń „nieprzeszkadzający”, czyli o grze pozorów   		222
Podsumowanie, czyli o dwóch ścieżkach kariery szkolnej   		232

Rozdział V. Zakończenie, czyli o społeczno-pedagogicznej perspektywie poszerzania przestrzeni uczestnictwa społecznego chłopaków z dzielnicy		9

1.	Teoria uczestnictwa społecznego chłopaków z dzielnicy z sąsiedztw społecznie niejednorodnych – podsumowanie		237
2.	Zarys  orientacji  działania  społeczno-pedagogicznego  w  polu  przeciwdziałania wyłączaniu społecznemu młodzieży z sąsiedztw społecznie niejednorodnych		243
3.	Podsumowanie, czyli o perspektywach rozwoju		250

Bibliografia		255 
Spis fotografii		263 
Spis rysunków		265
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

3,00 zł

Edukacja jutra. Wartości – Wychowanie – Kształcenie - Maria Sobieszczyk: Edukacja patriotyczna i obywatelska kanwą praktyk pedagogicznych przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji – możliwości, propozycje, rozwiązania praktyczne

Przedstawiam opisy ośmiu obszarów tematycznych, które związane są z procesami poznawania, badania i projektowania edukacji jutra. Wymienione obszary stanowią podstawowe obszary refleksji i działań związanych z tą edukacją. Ich dobó...
3,00 zł

Wyrażenia funkcyjne w perspektywie diachronicznej, synchronicznej i porównawczej - 17 Przyimki złożone typu spod, popod w polszczyźnie, uwagi o chronologii i genezie zjawiska

Tom jest plonem sympozjum naukowego z 14–15 grudnia 2012 roku, zorganizowanego na Uniwersytecie Śląskim w ramach projektu badawczego pt. Polskie wyrażenia funkcyjne w ujęciu diachronicznym (projekt finansowany przez Narodowe Centrum Nauki, nr UMO...
2,00 zł

Europa XX–XXI wieku. Społeczno-polityczne konsekwencje kryzysów - 09 Idea jedności słowiańskiej w aspekcie kryzysu jugosłowiańskiego na przykładzie zmian w funkcjonowaniu Komitetu Słowiańskiego w Polsce

Publikacja adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, w skład którego wchodzą zarówno badacze historii najnowszej, osoby zajmujące się problemami polityki i ekonomii, jak i czytelnicy spoza sensu-stricto obszaru wskazanych nauk...
30,80 zł

Poemat pedagogiczny

Szkolne lata Anki, głównej bohaterki, przypadają na lata tuż po wojnie. Życzliwa, opiekuńcza i uczynna dziewczyna z entuzjazmem przyjmuje idee komunistyczne, wierząc, że system ten służy najsłabszym, pomagając im dźwigać się z nędzy - i material...
28,00 zł

Człowiek w przestrzeniach szkoły. Studium antropologiczne

Książka "Człowiek w przestrzeniach szkoły. Studium antropologiczne" to rezultat namysłu nad kondycją instytucji szkoły z perspektywy zadań edukacji polonistycznej, a zarazem opis dynamicznej relacji między dzieckiem a dorosłym. Tytułowe przes...
31,99 zł

Samodzielne studia

Droga do wiedzy może okazać się śmiertelnie niebezpieczna. Po zakończeniu Testów Cia Vale rozpoczyna studia na Uniwersytecie. Stara się przykładać do nauki i uzyskiwać jak najlepsze wyniki, ma jednak świadomość, że każdy jej krok jest obserwowan...

Modele kształcenia na studiach doktoranckich w dziedzinie nauk ekonomicznych

W rozdziale pierwszym publikacji skupiono się na uwarunkowaniach skuteczności modeli kształcenia na studiach doktoranckich. W rozdziale drugim zamieszczono teksty dotyczące podstawowych obszarów i form internacjonalizacji procesu kształcenia dok...

Literatura polska obu Ameryk. Studia i szkice. Seria druga - 20 Tkwią w Kanadzie po uszy — Jadwiga Jurkszus-Tomaszewska i Adam Tomaszewski

Druga seria Literatury polskiej obu Ameryk nie ma być tylko dopełnieniem czy kontynuacją serii pierwszej. W książce tej, zawierającej prawie trzydzieści artykułów, podjęto oczywiście po raz kolejny szereg problemów dotyczących polskiej tw...
2,00 zł

Szkoła bez barier - 10 Diagnoza poziomu słownika dziecka dwujęzycznego w języku prymarnym i sekundarnym. Studium przypadku

Współczesna szkoła, oprócz tego, że powołana jest do wypełniania swojej naczelnej misji – uczenia, stała się przestrzenią rozpoznawania różnych dysfunkcji, z którymi należy wiązać niektóre przyczyny edukacyjnych...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!