Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Data Driven Decisions(eBook)

Jak odnaleźć się w natłoku źródeł danych?

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2018

  • Seria / cykl: Zrozumieć rynek i konsumenta

  • Redakcja naukowa: Mateusz Galica, Michał Jan Lutostański, Michał Protasiuk

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 69,00 zł
46,23
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 22,77 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Data Driven Decisions

Ostatnia dekada wywróciła świat biznesu i marketingu do góry nogami. Technologie, kryzysy, zmiany w polityce i stylu życia sprawiły, że przed decydentami pojawiła się niespotykana wcześniej masa znaków zapytania. Skończyła się, dająca poczucie pewności i kompetencji, era długookresowych strategii oraz obowiązujących przez dekady reguł czy podręczników marketingu. Pożegnaliśmy też raczej na dobre oswajanego przez dekady homo oeconomicus. Prawie żal tych przeczytanych grubych książek… W tym samym czasie – co jest powtarzane jak zdarta płyta – geometrycznie wzrosła liczba źródeł informacji, na podstawie których można podejmować dobre decyzje. Czy organizacje, firmy i marki jeszcze nad tym panują? (…) W 2017 roku, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (…) postanowiło bliżej przyjrzeć się zagadnieniom wykorzystania informacji o rynku i konsumencie przy decyzjach biznesowych. W marcu 2017 r. odbyło się bezprecedensowe w Polsce wydarzenie: Forum Data Driven Decisions, skupiające zarówno dostawców różnego rodzaju informacji marketingowych (od klasycznych agencji badawczych poprzez giganty technologiczne, aż po wyspecjalizowane firmy butikowe), jak i odbiorców tych danych – marketerów, strategów i kadrę zarządzającą firm. Spotkali się przedstawiciele różnych pokoleń, różnej wielkości przedsiębiorstw, z różnych kategorii. Zarządzający markami z pierwszej dziesiątki firm w Polsce mieli okazję wymienić opinie z właścicielami małych przedsiębiorstw i firm rodzinnych. Zwolennicy decyzji bazujących na intuicji mogli przyjrzeć się wynikom biznesowym firm biorących pod uwagę rzetelne analizy danych o rynku i konsumencie. (…) Data Driven Decisions to pierwsza w Polsce publikacja, która rozwieje wątpliwości marketerów i decydentów i wskaże najbardziej doceniane i najpewniejsze źródła informacji potrzebne do decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie. Eksperci PTBRiO i konferencji Data Driven Decisions wskażą, na jakich partnerach i źródłach można polegać na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej: od tworzenia strategii, poprzez sprzedaż, aż po zarządzanie relacjami z klientem czy konsumentem. Biznes to praktyka, która może rozpędzić się jedynie na solidnej podstawie teoretycznej i know-how. Postanowiliśmy zatem – na każdym z „przystanków” marketingu (od planowania strategicznego po utrzymanie relacji z klientami) – porozmawiać z praktykami: przedstawicielami różnych firm i organizacji, które odniosły sukces na rynku. Dzięki temu poznacie nie tylko naukowe i teoretyczne podstawy do podejmowania właściwych decyzji, ale i praktyczne wskazówki od ludzi, którzy w konkretnych sytuacjach rynkowych zostali skonfrontowani z dylematami: intuicja czy dane? Wiedza z firmy czy dane z zewnątrz? Poczekać z decyzją jeszcze miesiąc czy działać już dziś? Mateusz Galica, Wstęp

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Mateusz Galica) 7

I. Strategia marketingowa (Michał Protasiuk, Anna Karczmarczuk) 15
	1.1. Dane a decyzje 17
	1.2. Dane w procesie strategicznym 25
	1.3. Strategia „patrzy” w przyszłość 38
	Rozmowa z Piotrem Jurjewiczem 47
	Rozmowa z Michałem Jaskulskim 53
II. New product development (Michał Jan Lutostański, Leszek Szycman) 57
	2.1. Odkrywanie 62
	2.2. Rozwijanie 66
	2.3. Dostarczanie 90
	Rozmowa z Janem Zającem 92
	Rozmowa z Michałem Groniewskim 102
III. Sprzedaż i dystrybucja (Anna Gorączka) 115
	3.1. Klient jest królem 116
	Rozmowa z Bartoszem Brusiło 124
	Rozmowa z Julią Izmałkową 129
	3.2. Dźwignie wzrostu sprzedaży 133
	Rozmowa z Piotrem Mądrym 136
	Rozmowa z Michałem Purczyńskim 142
IV. Komunikacja (Kuba Piwowar, Paweł Ciacek) 149
	4.1. Dzień z naszego życia 150
	4.2. Komunikacja 152
	4.3. Konsekwencje zmian 153
	4.4. Co te zmiany oznaczają dla świata badań i analiz 159
	4.5. Big data 167
	4.6. Co zmiany w komunikacji marketingowej oznaczają dla marketerów? Porady 169
	Rozmowa z Hubertem Stadnickim 178
	Rozmowa z Agatą Pilacińską-Jakubowską 180
V. Zarządzanie relacjami (Arkadiusz Wódkowski) 193
	5.1. Wprowadzenie do świata relacji z klientem 194
	5.2. Podróż klienta od intencji do relacji 198
	5.3. Kluczowe wskaźniki 222
	Rozmowa z Magdaleną Szelągowską 227
	Rozmowa z Adamem Ringerem 236
VI. Najważniejsze w korzystaniu z danych (Michał Jan Lutostański, Mateusz Galica, Michał Protasiuk) 247

O Autorach 249
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Mateusz Galica

Prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Creative director w Kantar Polska. Pracował w branży medialnej, reklamowej. Od 1999 r. w TNS – początkowo związany z telemetrią i badaniami mediów, potem jako dyrektor marketingu zajmował się budową oferty badawczej firmy, implementacją międzynarodowych rozwiązań badawczych na rynku polskim. Odpowiedzialny za komunikację i wsparcie relacji z klientami firmy Kantar w Polsce. Członek Akademii Public Relations. Ekspert Think Tanku. Doradca Zarządu Stowarzyszenia Wiosna. Publikował m.in. w „Media i Marketing Polska”, „Brief”, „Harvard Business Review”, „Press”, „Marketing w Praktyce”, „Puls Biznesu”, „Businessman Magazine”, „Marketing Serwis”. Wykładał m.in. na kongresach badaczy OFBOR i PTBRiO, konferencji ESOMAR, gościnnie w Szkole Głównej Handlowej, na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Jako szef zespołu ds. komunikacji, laureat nagrody Akademii PR za najlepszy polski zespół ds. komunikacji korporacyjnej oraz WPP Cream Awards: Creme de la crème 2014 za kreatywną komunikację.

Michał Jan Lutostański

dr Michał Jan Lutostański z branżą badawczą związany jest od 2008 r. Absolwent Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym. Doktor nauk społecznych – socjolog. Wykładał na SGH, UKSW, APS oraz Uniwersytecie SWPS. Od 2016 r. członek zarządu PTBRiO. Od 2020 roku jego wiceprezes. Ponadto pracuje jako Strategy Business Director w Kantar Polska. Autor wielu publikacji, prelekcji i wystąpień medialnych. Specjalizuje się w ilościowych badaniach innowacji, procesach strategicznych i pozycjonowaniu marek, analizach mikrotrendów, tribe'ów oraz nisz kulturowych.

Michał Protasiuk

Michał Protasiuk w branży badawczej od 2002 r. Obecnie pracuje w Google, gdzie odpowiada za badania marketingowe w obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, specjalizując się przede wszystkim w badaniach zachowań konsumenckich, badań mediów oraz pomiarze efektywności marketingowej. Trener Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, prowadzi szkolenia z gamification, badań innowacji, efektywności marketingowej.

13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przedst...
4,99 zł

Legenda

Stanisław Wyspiański (ur. 15 stycznia 1869 w Krakowie, zm. 28 listopada 1907 tamże) – polski dramaturg, poeta, malarz, grafik, architekt, projektant mebli. Jako pisarz związany z dramatem symbolicznym. Tworzył w epoce Młodej Polski. Nieoficjalnie...
4,99 zł

Panna Róża

Nowela Elizy Orzeszkowej. Eliza Orzeszkowa była zarówno jednym z pierwszych teoretyków pozytywizmu w Polsce, jak i najwybitniejszym twórcą tego okresu. Jej dzieciństwo przypadło na schyłek romantyzmu i w tym duchu została wychowana...
4,99 zł

Elegie

Dzieło Jana Kochanowskiego. Jan Kochanowski jest najsłynniejszym polskim poetą doby Renesansu, jest także pierwszym polskim poetą wielkiego formatu. Był osobą niezwykle wykształconą, oczytaną, dużo podróżował po Europie. Bez wahania można go naz...
4,99 zł

Manfred

Dramatyczny poemat z 1817 roku autorstwa George'a Gordona Byrona, jednego z największych angielskich poetów i dramaturgów. "Manfred" jest uważany za najgłębsze dzieło Byrona. Jest to dramat-monolog; cała historia odbywa się w du...
4,99 zł

Marcin Łuba

Dzieło Ignacego Maciejowskiego. Ignacy Maciejowski to polski powieściopisarz, nowelista, dramaturg i krytyk literacki okresu przejściowego między pozytywizmem a Młodą Polską. Przedstawiciel realizmu krytycznego w prozie modernistycznej.
4,99 zł

Głód i miłość

Antosia, jej babka i jej matka — wszystkie odznaczały się pięknością. Z powodu wdzięków przyroda skazywała niejako te kobiety na heteryzm. W społeczeństwach, stojących energicznie przy związkach rodzinnych, wdzięki niewiasty nie zdają się ...
4,99 zł

Domek przy ulicy Głębokiej

Włodzimierz Wolski ps. Paterkul (ur. 9 października 1824 w Pułtusku – zm. 29 lipca 1882 w Brukseli) – polski poeta, powieściopisarz i tłumacz, librecista, autor libretta do Halki Stanisława Moniuszki. Wychowywał się w Warszawie. Jako uczeń ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!