MENU

Modelowanie dla biznesu. Regresja logistyczna, regresja Poissona, survival data mining, CRM, credit scoring

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2019

  • Redakcja naukowa: Ewa Frątczak

  • Wydawca: Szkoła Główna Handlowa

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 50,40 zł
45,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Modelowanie dla biznesu. Regresja logistyczna, regresja Poissona, survival data mining, CRM, credit scoring

"We wstępie do swojej książki"" Czwarta rewolucja przemysłowa"" profesor Klaus Schwab pisze m.in.:
""Znajdujemy się na początku przewrotu, który w sposób fundamentalny zmienia sposób, w jaki żyjemy, pracujemy i utrzymujemy kontakty. Spośród różnorakich i fascynują­cych wyzwań, które w związku z tym stoją dzisiaj przed nami, największym i naj­ważniejszym zadaniem jest zrozumieć nową rewolucję technologiczną i odpowiednio ukierunkować jej przebieg. (...) Jesteśmy świadkami ogromnych zmian we wszystkich branżach; wyłaniają się nowe technologie biznesowe, pojawiają się przełomowe zakłócenia w istniejącym porządku, które rewolucjonizują systemy produkcji, konsumpcji, transportu i dostaw. Na froncie społecznym zachodzi zmiana paradygmatu określającego, jak pracujemy i komunikujemy się, a także jak się wyrażamy, jak przekazujemy informacje i jakich szukamy rozrywek"". Zmiany te charakteryzują się dużą szybkością, szerokością i głębią oraz wpły­wem na transformację wszystkich systemów. Obecnie modele są podstawą większości, jeśli nie wszystkich, decyzji bizne­sowych. Coraz częściej firmy poszukują analityki jako kluczowego, strategicznego wyróżnika, który umożliwia kierowanie ogromną liczbą decyzji operacyjnych każ­dego dnia. Jednocześnie firmy identyfikują zagrożenia. Według SAS White Paper 2018 jednym z istotniejszych czynników hamujących sukces analizy jest opóź­nienie między tworzeniem a wdrażaniem modeli. Głównym powodem opóźnień we wdrożeniu modeli jest to, że firmy produkują i wdrażają je w dwóch oddziel­nych środowiskach: biznesowym i informatycznym (IT). Analitycy z różnych jed­nostek biznesowych budują modele, a działy IT je wdrażają. Obie grupy polegają innym zestawom procesów, kodów programowania i języków, które utrudniają szybką reakcję na zmieniające się warunki biznesowe. Jeśli firmy chcą usprawnić produkcję modeli, lepszym pomysłem jest automatyzacja powtarzalnych aspek­tów pracy i migracja modeli do procesu ciągłego podejmowania decyzji. Odpo­wiedzią jest fabryka analityczna, czyli połączone dwa środowiska i automatyzacja procesów oraz decyzji. Znaczącą część analityki dla biznesu stanowią modele predykcyjne. Ocena dokładności predykcyjnej jest ważnym aspektem oceny i porównywania modeli, algorytmów lub technologii, które generują prognozy. Prognozy i projekcje stały się istotną częścią każdego przedsięwzięcia biznesowego i naukowego. Monografia ""Modelowanie dla biznesu"" przedstawia istotę i modelowanie z zakresu analityki biznesowej w wybranych obszarach zastosowań. Monografia rozpoczyna cykl publikacji ""Modelowanie dla biz­nesu"", serii, która będzie prezentować różnorodne przykłady modelowania bizne­sowego z wykorzystaniem różnych metod analizy, włączając za każdym razem modelowanie predykcyjne.

"

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

 

 

 

Ewa Frątcząk

Przedmowa

 

Ewa Frątcząk

Rozdział 1. Regresja logistyczna - podstawy teorii i modelowania

Wprowadzenie

1.1. Regresja logistyczna - początki

1.2. Regresja logistyczna - podstawy teorii

1.3. Model regresji logistycznej a model regresji liniowej

1.4. Estymacja parametrów modelu regresji logistycznej (na przykładzie regresji binarnej)

1.5. Interpretacja wyników estymacji

1.6. Model uporządkowany i model o postaci wielomianu

1.6.1. Regresja logistyczna - model uporządkowany

1.6.2. Regresja logistyczna o postaci wielomianu - uogólnione logity

1.7. Znaczenie kodowania zmiennych jakościowych w modelach regresji logistycznej

1.8. Istota wnioskowania statystycznego w modelach regresji logistycznej

1.8.1. Ocena istotności oszacowanych parametrów

1.8.2. Ocena dobroci modelu

1.9. Predykcja i modelowanie predykcyjne z wykorzystaniem regresji logistycznej

1.10. Modele predykcyjne - diagnostyka - wybrane miary

1.10.1. Macierz pomyłek

1.10.2. Krzywa ROC i AUC (pole pod krzywą ROC)

1.10.3. Krzywa wzrostu lift

1.10.4. Współczynnik Giniego

1.10.5. Statystyki wpływu (DFBETAS, DIFDEV, DIFCHISQ, LEVERAGE)

Podsumowanie

Bibliografia

 

 

Aleksandra Iwanicka

Rozdział 2. Analiza tablic kontyngencji - ocena zależności cech jakościowych

Wprowadzenie

2.1. Testowanie niezależności na podstawie tablic dwudzielczych

2.1.1. Testy chi-kwadrat: Pearsona i ilorazu wiarygodności

2.1.2. Testy skorygowane i dokładne

2.1.3. Miary zależności oparte na statystyce chi-kwadrat Pearsona

2.2. Testowanie niezależności na podstawie       zbioru tablic dwudzielczych

2.2.1. Statystyka ogólnej asocjacji

2.2.2. Statystyka różnicy średnich w wierszach

2.2.3. Statystyka korelacji

2.3. Pomiar siły asocjacji

2.3.1. Miary asocjacji dla cech dychotomicznych

2.3.2. Miary asocjacji dla cech porządkowych

2.3.3. Miary asocjacji dla cech nominalnych

2.4. Przykłady zastosowań

2.4.1. Badanie związku pomiędzy cechami dychotomicznymi

2.4.2. Badanie zależności pomiędzy cechami nominalnymi

2.4.3. Badanie zależności pomiędzy cechami porządkowymi

2.4.4. Badanie zależności w przypadku stratyfikacji

Podsumowanie

Bibliografia

 

Barbara Szewczak, Wojciech Skwirz

Rozdział 3. Regresja logistyczna - model deskryptywny i model predykcyjny

Wprowadzenie

3.1. Opis procedur SAS

3.1.1. Procedury SAS

3.1.2. Autorskie makra SAS

3.2. Model deskryptywny

3.2.1. Metodyka budowy modelu

3.2.2. Analiza braków danych występujących w zmiennych objaśniających

3.2.3. Analiza korelacji oraz wstępna ocena predykcyjności zmiennych objaśniających

3.2.4. Analiza współliniowości zmiennych objaśniających

3.2.5. Selekcja zmiennych objaśniających

3.2.6. Analiza obserwacji wpływowych i odstających

3.2.7. Finalny model - postać i interpretacja

3.2.8. Interpretacja parametrów modelu

3.2.9. Istotność zmiennych w modelu

3.2.10. Ilorazy szans z modelu

3.2.11. Istotność czynników w modelu

3.2.12. Globalny test na istotność modelu

3.2.13.  Kryteria informacyjne modelu

3.2.14.  Analiza współliniowości zmiennych w modelu

3.2.15.  Statystyki mocy dyskryminacyjnej modelu oraz analizy graficzne

3.2.16.  Finalny model - podsumowanie

3.3. Model predykcyjny

3.3.1. Motywacja do budowy modelu predykcyjnego

3.3.2. Etapy budowy modelu

3.3.3. Finalny model - postać i interpretacja

3.3.4. Porównanie modelu deskryptywnego i modelu predykcyjnego

Bibliografia

Załącznik

 

Mikołaj Tchorzewski

Rozdział 4. Modelowanie wyników ligi piłkarskiej z wykorzystaniem regresji binarnej i regresji uporządkowanej

Wprowadzenie

4.1. Charakterystyka rozgrywek Premier League

4.2. Opis danych

4.3. Zmienne do modelowania

4.3.1. Zmienne zależne dla modeli ligi angielskiej

4.3.2. Wybrane zmienne objaśniające dla modeli ligi angielskiej

4.3.3. Wybrane kody z etapu przetwarzania danych

4.4. Model regresji binarnej - estymacja i interpretacja wyników

4.4.1. Estymacja modelu regresji binarnej

4.4.2. Kod finalnego modelu regresji binarnej

4.4.3. Model regresji binarnej dla Premier League

4.5. Model regresji uporządkowanej - estymacja i interpretacja wyników

4.5.1. Estymacja modelu regresji uporządkowanej

4.5.2. Kod finalnego modelu regresji uporządkowanej

4.5.3. Model regresji uporządkowanej dla Premier League

Podsumowanie

Bibliografia

 

Piotr Rozenbajgier

Rozdział 5. Model regresji Poissona

Wprowadzenie

5.1. Estymacja regresji Poissona w SAS

5.2. Problem nadmiernej dyspersji (overdispersion)

5.3. Rozkład ujemny dwumianowy

Bibliografia

 

Justyna Czaja

Rozdział 6. Modelowanie na użytek kampanii marketingu bezpośredniego

Wprowadzenie

6.1. Marketing bezpośredni - definicje i podstawowe pojęcia

6.2. Rola modeli predykcyjnych w marketingu

6.3. Znaczenie wskaźnika otwarcia dla sukcesu kampanii marketingu bezpośredniego

6.4. Podstawy teoretyczne zastosowanych metod

6.4.1. Model regresji logistycznej - metoda karty scoringowej

6.4.2. Model sztucznej sieci neuronowej

6.4.3. Model drzewa decyzyjnego

6.5. Opis zbioru danych

6.6. Selekcja zmiennych objaśniających do ostatecznych modeli

6.7. Model regresji logistycznej - analiza praktyczna

6.8. Model sztucznej sieci neuronowej - analiza praktyczna

6.9. Model drzewa decyzyjnego - analiza praktyczna

6.10. Porównanie modeli na zbiorze walidacyjnym

6.11. Praktyczne zastosowanie wybranego modelu

Podsumowanie

Bibliografia

 

Adrianna Wołowiec

Rozdział 7. Modelowanie churnu. Regresja logistyczna i survival data mining

7.1. Wprowadzenie do modelowania churnu

7.1.1. Podstawy teoretyczne zagadnienia churnu

7.1.2. Podejścia stosowane w analizie churnu

7.2. Opis zbioru danych

7.3. Model regresji logistycznej

7.3.1. Wstępna analiza i ocena zmiennych objaśniających

7.3.2. Wyniki modelu regresji logistycznej

7.4. Model survival data mining

7.4.1. Podstawy teoretyczne

7.4.2. Wyniki analizy

7.4.3. Ocena jakości modelu

7.5. Podsumowanie wyników

Podsumowanie

Bibliografia

 

Marta Jasiewicz-Badowska, Karol Przanowski, Bartosz Staniów, Krystyna Rup

Rozdział 8. Dynamiczne segmentacje klientów korporacyjnych i zespołów sprzedażowych metodami credit scoringu

Wprowadzenie

8.1. Wprowadzenie do credit scoringu

8.1.1. Początki credit scoringu

8.1.2. Etapy budowy modelu scoringowego

8.1.3. Definicja default

8.1.4. Struktura danych - ABT i próby modelowe

8.1.5. Podział zmiennych na kategorie

8.1.6. Selekcja zmiennych i ich raporty

8.1.7. Ocena kandydatów i wybór finalnego modelu

8.1.8. Wdrożenie modelu i monitorowanie poprawności jego działania

8.2. Segmentacja sieci aptecznych metodami credit scoringu

8.2.1. Zarys specyfiki rynku farmaceutycznego

8.2.2. Wzbogacenie procesu zarządzania sieciami z wykorzystaniem klasycznych modeli scoringowych

8.2.3. Obszar aplikacji modelu

8.2.4. Modelowanie rankingu efektywności per apteka

8.2.5. Interpretacja wybranych zmiennych w modelu

8.2.6. Budowa komplementarnego procesu analitycznego - BI i modelowanie predykcyjne

8.2.7. Szkolenie z podstaw teoretycznych, prezentacja narzędzia oraz obszary do zastosowania jako newralgiczny punkt we wdrożeniach innowacyjnych rozwiązań

8.2.8. Dywersyfikacja strategii biznesowych i komunikacja oparta na porządkowaniu rzeczywistości

8.3. Credit scoring dla przedstawicieli medycznych

8.3.1. Wprowadzenie do uwarunkowań biznesowych w zarządzaniu zespołem sprzedażowym dedykowanym do rynku faramaceutycznego

8.3.2. Credit scoring dla przedstawicieli medycznych - przybliżenie business case

8.3.3. Testy pierwszych modeli - wybór właściwego momentu startu

8.3.4. Aktualizacja modelu dla przedstawicieli medycznych

8.3.5. Interpretacja wybranych zmiennych

8.3.6. Segmentacja PM - rola w zarządzaniu zespołami konsultantów medycznych

Bibliografia

Biogramy
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

37,43 zł
49,90 zł

Microsoft Excel w pracy finansisty. Analiza i modelowanie danych finansowych

Przeglądasz oferty pracy i wszędzie wymagana jest bardzo dobra znajomość programu MS Excel, zwłaszcza w zakresie pracy z danymi finansów? A może w pracy wykorzystujesz Excela i wiele czasu zajmuje ci wykonywanie standardowych, codziennie powtarz...
65,80 zł
94,00 zł

Data Science i uczenie maszynowe

Książka przedstawia uczenie maszynowe w ujęciu praktycznym. Przeprowadzając opisane w niej eksperymenty data science poznamy zastosowanie reguł statystycznych i algorytmów uczenia maszynowego do rozwiązywania konkretnych problemów. Takie ...
55,30 zł
79,00 zł

Stawka większa niż biznes

Prowadzenie firmy rodzinnej jest nie tylko wielką sztuką, ale też wielką szansą. Przedsiębiorstwa rodzinne mają ogromny wkład w tworzenie nowych miejsc pracy, w kształcenie zawodowe, wpływają na eksport i rozwój gospo...
19,31 zł
22,45 zł

Modele biznesu przedsiębiorstw

W warunkach nieciągłości zmian w otoczeniu, rosnącej presji konkurencji i konieczności poszukiwania efektywnych rozwiązań kreujących wartość dodaną dla interesariuszy koncepcja modelu biznesu staje się coraz bardziej atrakcyjnym podejściem do zintegrow...
23,20 zł
29,00 zł

Logistyka a bezpieczeństwo. Innowacyjne rozwiązania logistyczne

Monografia stanowi wartościową pozycję na rynku wydawnictw naukowych skierowanych dla studentów logistyki. W monografii, niezależni autorzy poszczególnych rozdziałów opisali wiele zagadnień o zróżnicowanej z pozoru tematyce,...
37,80 zł
42,00 zł

Biznes w internecie

Książka wyróżniona w konkursie na najlepszą publikację o tematyce ekonomicznej 2011/2012 w kategorii "Systemy informatyczne w biznesie" Publikacja nominowana do nagrody ...
35,26 zł
41,00 zł

Modelowanie ryzyka na rynku metali

W monografii omówiono zagadnienia związane z modelowaniem cen oraz ryzyka na rynku metali nieżelaznych oraz szlachetnych. Przedstawiono pokrótce historię giełd towarowych na świecie, w tym giełd metali. Opisano strukturę badanego rynku ze...
87,30 zł
97,00 zł

DNA Biznesu. Rób biznes na własnych zasadach. 19 lekcji, których nie nauczy Cię żaden uniwersytet.

Czy prowadzenie biznesu i szczęśliwe życie mogą iść w parze? Ania Urbańska i Paweł Jarząbek – autorzy „DNA biznesu” – udowadniają, że tak, a na potwierdzenie tego wskazują 19 zasad działania, wypracowanych w ciągu ich ponaddwudz...
183,96 zł
219,00 zł

Big Data and the Abuse of a Dominant Position by Data-Driven Online Platforms under EU Competition Law

Data has become a crucial input of production for many services offered by online platforms and precondition of their competitive success.Since providers of online platforms have become aware of the advantages derived from possessing and pr...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!