Doskonalenie komunikacji elektronicznej pomiędzy jednostkami administracji publicznej
Rozdział pierwszy publikacji jest swego rodzaju wprowadzeniem w problematykę e-administracji. Rysuje kontekst funkcjonowania e-administracji jako elementu zarządzania publicznego.Wskazuje na trendy rozwoju zarządzania publicznego, podkreślając koncepcję public governance. W rozdziale drugim przedstawiono istotę e-administracji jako nowoczesnego podejścia do zarządzania w administracji publicznej, wpisującego się w public governance. Jest to kontynuacja opisu trendów w zarządzaniu publicznym uszczegóławiająca jeden z nich, czyli e-administrację. Rozdział trzeci jest poświęcony tematyce komunikacji elektronicznej, która w ramach e-administracji przyjmuje różne formuły. Jedną z nich jest komunikacja A2A, która odgrywa szczególną rolę ze względu na liczbę urzędów w Polsce oraz urzędników w nich zatrudnionych. W rozdziale tym komunikacja A2A jest poddana analizie. Wskazuje się w nim zakres doskonalenia komunikacji A2A jako potencjał jej rozwoju, a szczególnie zwraca się uwagę na czynniki sukcesu tej komunikacji A2A. Rozdział czwarty ma charakter metodyczny. Zajmuje się opisem metodyki badań nad doskonaleniem komunikacji elektronicznej pomiędzy jednostkami administracji publicznej. Wyniki badań jako konsekwencja analizy literatury oraz przyjętej metodyki badań znajdują się w rozdziale piątym.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-356-8
- ISBN druku: 978-83-7875-355-1
- Liczba stron: 260
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis skrótów 9 Wstęp 11 Rozdział I ZARZĄDZANIE PUBLICZNE W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ 19 1. Zarządzanie publiczne w naukach o zarządzaniu 19 2. Istota zarządzania publicznego 22 3. Koncepcja public governance w zarządzaniu publicznym 27 3.1. Analiza bibliometryczna publikacji na temat public governance 27 3.2. Analiza jakościowa publikacji na temat public governance 34 4. Administracja publiczna jako podmiot w zarządzaniu publicznym 41 4.1. Idea administracji publicznej 41 4.2. Funkcje i zadania administracji publicznej 43 4.3. Zmiany w administracji publicznej 44 Rozdział II MIEJSCE E-ADMINISTRACJI W PUBLIC GOVERNANCE 47 1. Rola e-administracji 47 2. Kierunki rozwoju e-administracji 50 2.1. E-procesy 51 2.2. E-usługi publiczne 53 2.3. E-demokracja 58 2.4. E-governance 61 3. Uwarunkowania prawne rozwoju e-administracji 63 3.1. Uwarunkowania prawne w Unii Europejskiej 63 3.2. Uwarunkowania prawne w Polsce 65 4. Poziom rozwoju e-administracji 68 4.1. Worldwide Governance Indicators – Bank Światowy 68 4.2. ICT Development Index – Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny 70 4.3. E-Government Development Index – Organizacja Narodów Zjednoczonych 71 4.4. Digital Agenda Key Indicators – Unia Europejska 73 Rozdział III KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA PODSTAWĄ ROZWOJU E-ADMINISTRACJI 76 1. Istota komunikacji elektronicznej 76 2. Komunikacja elektroniczna w administracji publicznej 80 3. Komunikacja A2A 83 4. Zakres doskonalenia komunikacji A2A 89 5. Czynniki sukcesu komunikacji A2A 99 6. Bliskość komunikacyjna w komunikacji A2A 105 Rozdział IV METODYKA BADAŃ NAD DOSKONALENIEM KOMUNIKACJI A2A 111 1. Założenia do metodyki badań nad doskonaleniem komunikacji A2A 111 2. Metodyka badań nad czynnikami sukcesu komunikacji A2A 115 3. Metodyka badań nad czynnikami bliskości komunikacyjnej pomiędzy jednostkami administracji publicznej 129 4. Metodyka badań nad pomiarem stosowania komunikacji A2A 133 5. Metodyka badań nad wpływem czynników sukcesu komunikacji A2A oraz czynników bliskości komunikacyjnej na poziom stosowania komunikacji A2A 135 Rozdział V WYNIKI BADAŃ W ZAKRESIE DOSKONALENIA KOMUNIKACJI A2A 143 1. Identyfikacja czynników sukcesu komunikacji A2A 143 2. Identyfikacja czynników bliskości komunikacyjnej pomiędzy jednostkami administracji publicznej 153 3. Pomiar i ocena stosowania komunikacji A2A 158 4. Wpływ czynników sukcesu komunikacji A2A oraz czynników bliskości komunikacyjnej na poziom stosowania komunikacji A2A 171 Zakończenie 187 1. Omówienie wyników badań nad doskonaleniem komunikacji A2A 187 2. Wyniki badań a dyscyplina nauki o zarządzaniu 195 3. Rekomendacje doskonalenia komunikacji A2A 196 4. Ograniczenia badań nad doskonaleniem komunikacji A2A 198 5. Kierunki przyszłych badań nad doskonaleniem komunikacji A2A 199 Bibliografia 201 Spis rysunków 229 Spis tabel 232 Załączniki 235