Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Dostawa 0 zł

Edukacja Jutra. Jakość kształcenia i niepowodzenia szkolne - Andrzej Jasiński, Zenon Jasiński: Wybrane uwarunkowania sukcesów uczniów szkół podstawowych Opolszczyzny z perspektywy badań przesiewowych(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Sosnowiec, 2015

  • Seria / cykl: Monografie Edukacja Jutra

  • Redakcja naukowa: Aleksandra Kamińska, Ewa Kraus, Kazimierz Denek, Piotr Oleśniewicz

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 3,00 zł
2,70
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,30 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Edukacja Jutra. Jakość kształcenia i niepowodzenia szkolne - Andrzej Jasiński, Zenon Jasiński: Wybrane uwarunkowania sukcesów uczniów szkół podstawowych Opolszczyzny z perspektywy badań przesiewowych

(…) Od czego zależą sukcesy szkolne uczniów jako przeciwieństwo niepowodzeń szkolnych? Można je podzielić na: uwarunkowania szkolne (warunki do nauki i osiągania sukcesów, kompetencje nauczycieli, rozwój zainteresowań uczniów i wspomaganie ich w rozwoju, wspieranie rodziców, regulacje prawne dotyczące funkcjonowania szkoły); rodzinne (stworzenie warunków do nauki, rozwijanie zainteresowań dzieci, motywowanie ich do nauki, kontakty ze szkołą); środowiskowe (rozbudowane oferta rozwoju zainteresowań); osobowościowe (indywidualny poziom uzdolnień, wspieranie w nauce, osobiste zainteresowania, aktywność, motywacja do nauki). Zabiegając o sukcesy szkolne uczniów, powinniśmy starać się w pierwszej kolejności o to, aby szkoła tworzyła warunki i klimat do ich osiągania7. Infrastruktura i baza materialna, na której koncentrowaliśmy się na początku, nie gwarantuje sama z siebie uczniom sukcesów. Nauczyciele muszą być przy¬ gotowani do jej wykorzystania i powinni ją wykorzystywać. Chodzi zatem o kompetencje metodyczne i organizacyjne nauczycieli. Co zrobić, aby uczniowie chcieli chętnie uczęszczać do szkoły, nie mieli fobii wobec szkoły, a szkoła nie sprawiała, że uczniowie stają się coraz bar¬dziej znerwicowani i agresywni? Szkoła powinna rozwijać zainteresowania uczniów poprzez swoje programy nauczania dostosowane do indywidualnych możliwości rozwojowych uczniów, bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych, tak, aby stała się miejscem przyjaznym i lubianym przez uczniów. W tym zakresie konieczna jest współpraca z rodzicami i wspomaganie ich w procesie wychowania. Rodzice oczekują od nauczycieli porad na temat określonych problemów wychowawczych itp.8 Liczą na zachowania nauczycie¬la podobne do lekarza (stawia diagnozę, ale także podejmuje środki zaradcze). Rodzice powinni wyzwalać w swoich dzieciach zainteresowania i umożliwiać ich rozwijanie, interesować się wynikami w nauce, pomagać dzieciom, jeśli jest taka potrzeba, lub ograniczać się do dyskretnej kontroli. Oddając do rąk Czytelników kolejną monografię poświęconą jakości edukacji, mamy nadzieję, że uda się nam podtrzymać dyskusję i badania nad stanem polskiej edukacji. Zenon Jasiński

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
Zenon Jasiński 13

Część I. Aspekty nauczania we współczesnej szkole

Józef Kuźma
Ku szkole jutra bardziej skoncentrowanej na uczniach  21
Józef Sowa
Edukacja dla przyszłości  33
Ryszard Pęczkowski
Nauczanie w klasach łączonych – kontekst teoretyczno-empiryczny 45

Część II. Wzorzec współczesnego pedagoga

Michał Cholewiński
Lider czy zgodny współpracownik? Stale aktualny dylemat roli współczesnego nauczyciela 57
Grzegorz Polański
Nauczyciel facylitator w perspektywie adolescenta 67
Bogdan Urbanek
Co może wyczarować nauczycielska wyobraźnia? 79

Część III. Sukcesy i niepowodzenia młodzieży szkolnej

Andrzej Jasiński, Zenon Jasiński
Wybrane uwarunkowania sukcesów uczniów szkół podstawowych Opolszczyzny z perspektywy badań przesiewowych  95
Beata Ciupińska
Uwarunkowania niepowodzeń szkolnych i ich wpływ na przebieg procesu socjalizacji 111
Maria Kopsztejn
Tradycja i nowoczesność – lista lektur w szkole ponadgimnazjalnej: skrócić, zmienić czy zostawić? Refleksje o kształceniu literackim i kulturowym  121

Część IV. Problemy młodzieży w wieku gimnazjalnym

Małgorzata Kuśpit
Postawa twórcza a style radzenia sobie ze stresem przez osoby w okresie wczesnej dorosłości  135
Dorota Domińska-Werbel
Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji nacisku społecznego 149

Część V. Edukacja jutra w rozważaniach teoretycznych

Jolanta Lenart, Zbigniew Lenart
Modelowe środowisko szkolne. Idea czy rzeczywistość  163
Teresa Neckar-Ilnicka
Pedagogika sukcesu – perspektywa nowej subdyscypliny pedagogicznej  175
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

3,00 zł

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Jerzy Nowocień: Wychowanie fizyczne jako proces ciągłej edukacji

(…) Nadeszły czasy, w których kompetencje oraz wykształcenie stały się wartością konieczną, a ich niepełny wymiar wzmaga potrzebę dokształcania się, doskonalenia i samokształcenia. Według K. Denka czasy, w których przyszło nam żyć,...
36,00 zł

Pracownicy o pracodawcach. Społeczna odpowiedzialność biznesu w świetle badań jakościowych

Publikacja prezentuje wyniki projektu badawczego powstałego z przekonania zespołu badaczy z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego o konieczności sapojrzenia na społeczną odpowiedzialność biznesu z perspektywy relacji pracodawców z prac...
2,00 zł

Wartości w muzyce. T. 2: Wartości kształcące i kształtowane u studentów w toku edukacji szkoły wyższej - 20 Kształtowanie kompetencji zawodowych studentów kierunków pedagogicznych poprzez aktywność muzyczną

Zdaniem redaktora tomu: „Postrzeganie przez studentów wartości w muzyce to świadome przyjmowanie, analizowanie własnych sądów i wyobrażeń, spostrzeganie cech i właściwości niezbędnych do tworzenia nowych pojęć, a także do nabywania ...
13,00 zł

Edukacja Jutra. Jakość kształcenia i niepowodzenia szkolne

(…) Od czego zależą sukcesy szkolne uczniów jako przeciwieństwo niepowodzeń szkolnych? Można je podzielić na: uwarunkowania szkolne (warunki do nauki i osiągania sukcesów, kompetencje nauczycieli, rozwój zainteresowań uczni&...
29,55 zł

Państwo socjalne w Europie. Historia - Rozwój - Perspektywy

W obszarze publicznie gwarantowanego bezpieczeństwa socjalnego istnieje wiele znaków zapytania: Finansowanie składkowe czy finansowanie podatkowe? Zasada ekwiwalencji czy potrzeby? Zachowanie/ochrona stopy życiowej czy zabezpieczenie podstawowe?...

Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego

Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „w...
36,90 zł

Szkolenie wstępne Instruktaż stanowiskowy Spawacz elektryczny

Instruktaż stanowiskowy jest częścią szkolenia wstępnego (poprzedza go instruktaż ogólny), a zatem pracownik, uczeń lub praktykant muszą go odbyć przed dopuszczeniem do pracy na danym stanowisku. Cel, zakres i ilość godzin szkolenia zostały okre...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Zbigniew Leśniewski: Szkolenia i ćwiczenia prowadzone w ramach Wspólnej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony Unii Europejskiej jako element dydaktyki obronnej

(…) Nadeszły czasy, w których kompetencje oraz wykształcenie stały się wartością konieczną, a ich niepełny wymiar wzmaga potrzebę dokształcania się, doskonalenia i samokształcenia. Według K. Denka czasy, w których przyszło nam żyć,...

Nauczyciel wczesnej edukacji. Wobec zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, kulturowej i społecznej

Celem publikacji jest prezentacja przemyśleń Autorów i wyników badań, prowadzonych w obszarze funkcjonowania nauczycieli przedszkoli i klas początkowych w nowoczesnej szkole, w kontekście zmian o charakterze globalnym i w społecznościach ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!