Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Repetytoria do egzaminów szkolnych »
MENU


Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Anna Sajdak: Miejsce dydaktyki ogólnej w przygotowaniu pedagogicznym nauczycieli akademickich(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Sosnowiec, 2014

  • Seria / cykl: Monografie Edukacja Jutra

  • Redakcja naukowa: Aleksandra Kamińska, Kazimierz Denek, Piotr Oleśniewicz

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 3,00 zł
2,70
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,30 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Anna Sajdak: Miejsce dydaktyki ogólnej w przygotowaniu pedagogicznym nauczycieli akademickich

Problematyka edukacji osób dorosłych znajduje swoje odzwierciedlenie w wielu opracowaniach naukowych i metodycznych. Niniejsza książka jest kolejną pozycją wydawniczą o dorosłym człowieku funkcjonującym w warunkach społeczeństwa wiedzy, przed którym współczesna rzeczywistość edukacyjna i społeczna wyznacza wciąż nowe wyzwania, zadania i społeczno-zawodowe role. Cokolwiek by nie pisać o założonych i rzeczywistych rolach każdego człowieka dorosłego wyznaczonych przez współczesne uwarunkowania edukacji uniwersyteckiej, nie można pominąć kategorialnie traktowanych kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela akademickiego. W strukturze treści niniejszej książki wyróżnione zostały sekwencje problemowe w obszarze edukacji osób dorosłych w kontekście edukacji jutra od uniwersytetu do starości. Są to węzłowe zagadnienia stanowiące nie tyle o istocie, a o doniosłości i zadaniach edukacji dorosłych, a w tym także nauczycieli i nauczycieli akademickich. Jest to szczególnie wymowne podejście do problematyki przygotowania współczesnego absolwenta szkoły wyższej ku temu, aby z dyplomem ukończenia tej szkoły dalej „iść w życie” i nie ustawać w pomnażaniu kompetencji nabytych w toku studiów. Funkcjonowanie dorosłego człowieka, a zwłaszcza nauczycieli i nauczycieli akademickich, nieustannie i nieuchronnie podlega społecznemu wartościowaniu i ocenie. W okresie dokonującej się transformacji w Europie i poza nią dość często, a może nawet zbyt często, spotykamy się z przejawami anomii w edukacji i w innych dziedzinach funkcjonowania społeczeństw. Potęguje się niepokojące zjawisko spadku poczucia wartości edukacji (i wartości norm stanowiących o wartości autorytetu jednostki oraz grup społecznych), a z innej strony narasta niepokojące zjawisko wypalania zawodowego ludzi pracy w wielu zawodach i specjalnościach. Te i inne mechanizmy, towarzyszące oddziaływaniom edukacyjnym każdej współczesnej szkoły i uczelni, nie mogą pozostawać obojętne nikomu, a tym bardziej w zakresie szeroko traktowanej edukacji jutra. (…) Jan Grzesiak (frag. Wstępu)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
Jan Grzesiak
Od uniwersytetu do starości – dyplom mobilizuje i wytycza drogę do lepszego jutra  17

Część I. Jakość kształcenia, a wartości wynikające z idei uniwersytetu

Kazimierz Wenta
Parametryzacja szkoły wyższej a efekty kształcenia   23
Eugeniusz Kameduła
Niektóre problemy jakości kształcenia w edukacji jutra   35
Anna Sajdak
Miejsce dydaktyki ogólnej w przygotowaniu pedagogicznym nauczycieli akademickich   47

Część II. Opinie studentów o edukacji w aspekcie kreacji ich przyszłości 

Grzegorz Sanecki
Wdrażanie Krajowych Ram Kwalifikacji w odbiorze studentów   61
Karina Górska-Rożej, Anna Rożej
Reformowanie szkolnictwa wyższego w opinii studentów studiów doktoranckich   73
Ewa Kraus
Osobowość nauczycieli akademickich wobec wyzwań cywilizacyjnych   83
Joanna Konaszewska
Wizje kariery zawodowej studentów kończących studia magisterskie a ich poziom optymizmu   93
Ewa Augustyniak
Sylwetka absolwenta Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie jako przejaw kultury organizacyjnej   107

Część III. Kształcenie zawodowe przyszłych nauczycieli

Kazimierz Żegnałek, Ewelina Gutkowska-Wyrzykowska
Kształcenie nauczycieli w nowej rzeczywistości edukacyjnej – oczekiwania i realia  119
Janina Świrko-Pilipczuk
Zmiany w kształceniu pedagogicznym – świadomość ich założeń i możliwych rezultatów   131
Barbara Grajdura
Potrzeba wartości a program kształcenia pedagogów w uczelni niepublicznej   141

Część IV. Doskonalenie zawodowe nauczycieli i nauczycieli akademickich

Jolanta Szempruch
Kierunki zmian w doskonaleniu zawodowym nauczycieli   153
Julia Mianecka
Aktywizacja edukacyjna współczesnego nauczyciela   167
Karolina Zatoń
Problem samooceny nauczycieli akademickich   177

Część V. Kapitał ludzki a edukacja jutra. Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej

Zofia Remiszewska
Droga satysfakcji „na własną rękę”   189
Katarzyna Klimkowska
Edukacja do sukcesu narzędziem rozwoju kapitału ludzkiego   203
Jolanta Lenart
Niewydolność poradnictwa zawodowego i jego skutki. Zapomniane doświadczenia z okresu Polski Ludowej    213
Monika Lewandowska, Izabela Korabiewska, Anna Obszyńska-Litwiniec, Witold Rongies, Dariusz Białoszewski
Poziom wiedzy studentów fizjoterapii na temat ergonomii pracy   227

Część VI. Emigracja zarobkowa młodych Polaków i jej skutki

Ryszard Bera
Plany emigracji zarobkowej młodzieży kończącej studia wyższe a ich nadzieja na sukces    239
Renata Franczak
Młodzi emigranci polscy o swoim zadowoleniu z życia   255

Część VII. Oświata w obliczu problemów osób starszych

Jerzy Potoczny
Wpływ andragogiki Europy Zachodniej i Ameryki Północnej na rozwój teorii i praktyki kształcenia dorosłych w Galicji na przełomie XIX i XX wieku   267
Anna Kanios
Postawy osób starszych wobec własnej starości   279
Agnieszka Kozerska
Seniorzy w Polsce jako użytkownicy technologii informacyjno-komunikacyjnych   289
Maria Królica
Edukacyjne oddziaływanie osób starszych na dzieci w wieku przedszkolnym – możliwości, zadania, formy działania    301
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Future Learning System. Drama w nauczaniu języka angielskiego - 01 rozdz 1, Wybrane zagadnienia z teorii i metodyki uczenia się i nauczania języka obcego w aspekcie glottodydaktycznym

Książka opisuje autorską metodę nauczania języków obcych Future Learning System (FLS),która oparta jest na najnowszych osiągnięciach z zakresu neuroglottodydaktyki, konstruktywistycznej dydaktyki języków obcych oraz humanistycznej,...

Edukacja, kultura, sztuka – spoistość a integracja - 04 Zagadnienia kultury języka i socjalizacji językowej jako istotnego elementu edukacji logopedycznej i pedagogicznej

Niniejszą publikacją uwagę Czytelnika pragniemy zorientować na wybranych obszarach codziennego życia obecnych – chociaż w różnym wymiarze – w każdej epoce, zarówno tych bardzo odległych jak i współczesnej. Te obszary, t...
30,00 zł

Rola Uczelni oraz metod i technik e-edukacji w uczeniu się przez całe życie

Monografia składa się z ośmiu rozdziałów. Potrzeby edukacyjne współczesnego społeczeństwa i powody, dla których uczenie się przez całe życie jest ważnym zagadnieniem osobistym i społecznym, są tematem rozdziału pierwszego. Rozdział...
29,90 zł

Metody przygotowania debiutowego

„Metody przygotowania debiutowego” to druga książka z cyklu „Szkoła przyszłych mistrzów”. Jej celem jest przedstawienie młodym szachistom właściwych metod pracy nad początkowym stadium partii. Autorzy kładą nacisk nie tyl...

Grupy rekonstrukcji historycznej. Edukacja i konsumowanie przeszłości

"Grupy rekonstrukcji historycznej. Edukacja i konsumowanie przeszłości" to zarazem kontynuacja badań nad grupami rekonstrukcji historycznej, o których pisaliśmy już w monografii Dziedzictwo w akcji. Rekonstrukcja historyczna jako spos&...
5,00 zł

Psychosomatyczne, emocjonalne i duchowe aspekty chorób ze stresu - Psychosomatyczne..Rozdział Wprowadzenie

Wyjątkowa książka, pozwalająca zrozumieć głębokie korzenie wielu chorób cywilizacyjnych wywołanych stresem. Przynosi fundamentalne zrozumienie przyczyn – jakimi są zdeponowane w ciele emocje, przechowywane przez lata (często od dzieciństwa...

Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna

Książka zawiera charakterystykę podstawowych mechanizmów socjalizacji zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem socjalizacji zdrowotnej w rodzinie. Uzasadnia potrzebę promowania zdrowia, koncentrując się przede wszystkim na koncepcji szko...
5,00 zł

Liderzy jutra - Liderzy jutra Rozdział 9 Kwantowy człowiek

Żyjemy w czasach ogromnych zagrożeń dla ludzkości i świata, z którymi jesteśmy konfrontowani na co dzień. Dotyczy to w szczególności zatrucia środowiska czy zmian klimatycznych i tego konsekwencji w sytuacji zdrowotnej człowieka, jak i wi...

Konkurs na Katedrę Filozofii w Uniwersytecie Wileńskim w 1820 roku. Recepcja filozofii Immanuela Kanta w filozofii polskiej w początkach XIX wieku

Idea, aby w jednym opracowaniu zawrzeć całokształt polskiej kultury filozoficznej pierwszej połowy XIX wieku po raz pierwszy została podjęta przez Władysława Tatarkiewicza. Trzeba również podkreślić, że Tatarkiewicz jako pierwszy rozpoczął syste...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!