MENU

Filozofia wychowania moralnego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2009

  • Autor: Adolf E. Szołtysek

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 40,00 zł
31,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Filozofia wychowania moralnego

Niniejsza rozprawa FILOZOFIA WYCHOWANIA MORALNEGO tworzy tryptyk z dwiema wcześniejszymi monografiami: FILOZOFIA WYCHOWANIA [1998], FILOZOFIA PEDAGOGIKI [2003]. Monografia prezentuje wyniki wieloletnich badań: pierwsza publikacja pn. Kontrowersje wokół Arystotelesowskich kategorii paidagogike i politikon dzoon ukazała się w periodyku „Studia Filozoficzne” Nr 7/1986. W tejże rozprawce przedstawiona została koncepcja trójjedni człowieka, która stanowi podstawę niniejszej monografii.

Serdecznie dziękuję mojej Żonie za cierpliwe przedyskutowanie głównych tez oraz duchowe wsparcie w chwilach zwątpienia w możliwość napisania niniejszej monografii. Z nią, jako doświadczonym psychologiem w pracy z dziećmi oraz z ich rodzicami, ale i w pracy z nauczycielami, mogłem konsultować wszystkie istotne tezy dotyczące wychowania dziecka w rodzinie oraz wychowania ucznia w szkole.

Dziękuję za dyskusję nad tezami książki dr Katarzynie Niebrój oraz dr. Bogdanowi Ogrodnikowi, adiunktom (kierowanego przeze mnie do chwili odejścia na emeryturę w 2007 roku) Zakładu Filozofii Systematycznej Instytutu Filozofii Uniwersytetu Śląskiego. Serdecznie dziękuję dr. Markowi Olejniczakowi oraz doktorantowi Mateuszowi Adamek za cenne uwagi krytyczne. Godzi się też przywołać nazwisko dr. Herberta Kopca, z którym od ponad dwudziestu lat prowadziłem spory na temat rozumienia pedagogiki w okresie PRL.

Wdzięczny jestem studentom i magistrantom Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach za umożliwienie mi postawienia wybranych tez na zajęciach i podjęcie merytorycznej dyskusji oraz Władzom Uczelni za utworzenie warunków sprzyjających napisanie tej monografii. Dziękuję za owocną, ponad dziesięcioletnią, współpracę z Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli ‘WOM’ w Katowicach. Wyrażam słowa szacunku i uznania dla nauczycieli i dyrektorów, psychologów i pedagogów, metodyków i wizytatorów województwa śląskiego, z którymi spotykałem się na kursach i konferencjach, organizowanych przez mgr M. Kłyk, konsultanta ds. wychowania RODN ‘WOM’ w Katowicach.

Powstanie tej książki w dużej mierze było inspirowane zajęciami na kursach przygotowujących nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych pn. Wychowanie do życia w rodzinie. Dzięki tym zajęciom problematyka była zgłębiana, porządkowana i dyskutowana z Konsultantem ds. wychowania i nauczycielami, uczestnikami kursów. Z tego względu w zakresie teorii rodziny, teorii człowieka, aksjologii, moralności, teorii wychowania, niniejsza monografia może pełnić rolę podręcznika do zajęć z wychowania do życia w rodzinie.

Książka jest napisana z myślą o tej młodzieży studiującej, która jest zainteresowana teorią człowieka, teorią wartości, teorią norm oraz teorią wychowania. Mam na uwadze młodego człowieka, który jest zainteresowany warunkami możliwości fundowania sfery duchowej, w tym moralności personalnej, rozumności personalnej i wolitywności personalnej. Monografia powinna być przydatna dla nauczycieli i rodziców. Chciałbym, aby z tezami książki zapoznał się każdy, komu leży na sercu dobro dziecka i rodziny oraz dobro ucznia i szkoły.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
PRZEDMOWA	5
WPROWADZENIE	7
ROZDZIAŁ I. METAFIZYCZNOŚĆ OSOBY	13
	1. Wybrane koncepcje człowieka	14
		1.1. Platońska a Arystotelesowska koncepcja człowieka	15
		1.2. Personalizm augustiański a personalizm tomistyczny	20
		1.3. Psychizm F. Nietzschego a psychizm S. Freuda	31
		1.4. Personalizm M. Schelera a personalizm K. Wojtyły	49
	2. Autorska koncepcja fundowania osoby w człowieku	61
		2.1. Atrybuty człowieczej egzystencji	70
		2.2. Przyrodnicze uwarunkowania człowieczej psychiczności	82
		2.3. Metafizyczność człowieczej duchowości	95
ROZDZIAŁ II. MORALNOŚĆ – ETYKA – LEGALNOŚĆ	111
	1. Moralność człowieka jako osoby	111
		1.1. Człowiek jako osoba	115
		1.2. Człowieczeństwo człowieka	133
		1.3. Aksjologia personalna a norma moralna	146
		1.4. Moralne uwarunkowania osoby	153
		1.5. Ontologiczna triada: intencja – czyn – konsekwencja	159
	2. Etyka człowieka jako istoty społecznej	170
		2.1. Człowiek jako istota społeczna	172
		2.2. Aksjologia kulturowo-społeczna a norma etyczna	179
		2.3. Etyka w kolejnych epokach	183
		2.4. Problem praw człowieka	194
	3. Legalność człowieka jako obywatela	200
		3.1. Człowiek jako obywatel	200
		3.2. Aksjologia obywatelska a norma prawna	202
		3.3. Doktrynalne uwarunkowania obywatela	204
ROZDZIAŁ III. AKSJOLOGIA WYCHOWANIA MORALNEGO OSOBY	209
	1. Podstawowe dylematy wychowania	210
		1.1. Źródła kryzysu wychowania	216
		1.2. Semantyka słowa ‘wychowanie’	225
		1.3. Systematyczna wieloznaczność słowa ‘wychowanie’	229
	2. Wychowanie moralne w rodzinie	236
		2.1. Elementy nauk o rodzinie	237
		2.2. Duchowe źródło wychowania personalnego	264
		2.3. Istota wychowania moralnego	269
	3. Wychowanie etyczne w szkole	283
		3.1. Kompetencje nauczyciela	283
		3.2. Kulturowo-społeczne źródło wychowania etycznego	306
		3.3. Polityczno-prawne źródło wychowania doktrynalnego	316
	4. Chrześcijański a liberalny system kulturowo-edukacyjny	323
		4.1. Ideologia postmodernizmu	325
		4.2. Chrześcijański system kulturowo-edukacyjny	339
		4.3. Liberalny system kulturowo-edukacyjny	350
		4.4. Minisłownik poślizgów semantycznych	360
BIBLIOGRAFIA	369
Summary	379
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

14,70 zł
21,00 zł

Williama Jamesa filozofia doświadczenia religijnego

Książka prezentuje rozważania Williama Jamesa (1842–1910) dotyczące szeroko rozumianej filozofii religii. Koncentruje się na problematyce doświadczenia religijnego w ujęciu Jamesa. Główna jej teza brzmi następująco: to nie pragmatyzm i nie...
15,29 zł
16,99 zł

Krytyka teorii praw człowieka w filozofii Fryderyka Nietzschego

Wiek XXI charakteryzuje się swoistą modą na prawa człowieka. Idea ta wkracza już niemal w każdą dziedzinę ludzkiego życia. Rozpatruje się ją w każdej możliwej płaszczyźnie, na gruncie teoretycznym i prak­tycznym. Obecna jest w nauce, polityce, prac...
27,52 zł
32,00 zł

Wychowanie do wartości w warunkach wojennych. Erziehung zu Werten unter Kriegsbedingungen

Książka poświęcona jest wychowaniu do wartości w optyce II wojny światowej. Autorzy tekstów poszukują odpowiedzi na najważniejsze pytania pedagogiki i filozofii wychowania, zastanawiając się, jak to w ogóle możliwe, jak do tego doszło, że...
45,00 zł
50,00 zł

Filozofia europejskiego wymiaru sprawiedliwości. O ewolucji fundamentów unijnego porządku prawnego

Gdy prawo i instytucje zaczynają służyć bezwzględnej polityce, zamiast ją cywilizować i krępować, zniszczony zostaje jeden z fundamentów powojennego ładu europejskiego: wiara, że każda władza polityczna musi być władzą ograniczoną i kontro...
76,93 zł
109,90 zł

Krytycyzm, sceptycyzm i zetetycyzm we wczesnej filozofii greckiej

Seria: Studia Philosophica Silesiensia (1), ISSN 2720-1120 Zasadniczym celem rozprawy jest próba rozpoznania we wczesnej filozofii greckiej zrębów postawy krytycznej, sceptycznej i zetetycznej. W pierwszej kolejnoś...
22,41 zł
24,90 zł

Nędza filozofii

„Nędza filozofii” została wydana w 1847 roku i zawiera polemiczną i krytyczną odpowiedź na „Filozofię nędzy” francuskiego anarchisty Pierre’a Proudhona. Późniejszy autor „Kapitału”, stanowiącego gł&oacut...
17,43 zł
24,90 zł

Filozofia Emmanuela Levinasa jako ancilla theologiae

Niniejsza rozprawa jest teologicznym odczytaniem myśli Emmanuela Levinasa. Zawiera Levinasową ocenę współczesnego krajobrazu intelektualnego i duchowego Zachodu oraz analizę wybranych myśli francuskiego filozofa – od idei stworzenia, poprz...
24,96 zł
32,00 zł

Koncepcja wychowania fizycznego dla wszystkich etapów edukacji Zdrowie-Sport-Rekreacja

PORADNIK METODYCZNYIV ETAP EDUKACYJNY – SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE PROGRAM NAUCZANIA PLANY PRACYPRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIAKoncepcja edukacji fizycznej „Zdrowie, Sport, Rekreacja” ...
35,10 zł
39,00 zł

Filozofia I-Cing w zarządzaniu

Wszelka asymetria we wszechświecie ma ciekawą właściwość. Zmusza do aktywności, do wyrwania ze stanu letargu, obojętności, zastoju, który nie mając charakteru twórczego, skazany jest na zagładę. Jednocześnie byty dążą świadomie lub nieświ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!