MENU

Finansowanie dłużne w jednostkach samorządu terytorialnego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2012

  • Autor: Arkadiusz Kamiński

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Finansowanie dłużne w jednostkach samorządu terytorialnego

Nieodłącznym elementem warunkującym spójność prowadzonych działań w samorządach jest uwzględnienie w planowaniu finansowym i wieloletnich zamierzeniach inwestycyjnych - poza aspektem zarządzania płynnością budżetu - wizji zadłużenia. Takie ujecie pozwala na kompleksowe podejście do utrzymania równowagi finansowej, w tym równowagi bieżącej budżetu. Poradnik przedstawia zbiór zagadnień dotyczących wyboru źródeł finansowania potrzeb pożyczkowych jednostek samorządu terytorialnego. Szczególny nacisk został położony na kwestie aktywnego kształtowania zadłużenia, zarówno w aspekcie podsektora samorządowego, jak i całego sektora finansów publicznych.






Adresaci:

Publikacja jest przeznaczona dla pracowników jednostek finansowych sektora publicznego, w tym banków oraz instytucji nabywających skarbowe i municypalne papiery wartościowe.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów  str. 9

Wstęp  str. 11

Rozdział 1. Sektor finansów publicznych i jego przemiany  str. 15

1. Uwagi ogólne   str. 15

2. Zakres sektora publicznego i obecne przemiany  str. 16

3. Rozwój i znaczenie podsektora samorządowego finansów publicznych   str.  18

4. Podział sektora publicznego i zasilanie podsektora samorządowego  str. 22

Rozdział 2. Zasady budżetowania a zasady finansowania   str.  35

1. Zasady budżetowania w ramach sektora publicznego   str. 35

2. Potencjał finansowania dłużnego w sektorze publicznym  str. 37

3. Zdolność do finansowania dłużnego przez jednostki samorządu terytorialnego   str. 40

4. Pojęcie potrzeb pożyczkowych i charakter ich zaspokojenia  str. 45

5. Zasady finansowania dłużnego - odmienności i podobieństwa na szczeblu rządowym i samorządowym  str. 48

Rozdział 3. Planowanie finansowe   str. 53

1. Założenia planu finansowania wieloletniego   str.  53

2. Planowanie finansowania dłużnego a finansowanie inwestycji   str. 57

3. Założenia budowania strategii finansowania na szczeblu rządowym i samorządowym - strategia sektora  str. 60

4. Planowanie finansowe na szczeblu samorządowym   str. 64

5. Forma zabezpieczenia środków pod projekty unijne   str. 68

6. Planowanie finansowania dłużnego jednostek samorządu terytorialnego - doświadczenia wybranych krajów europejskich  str. 71

7. Strategia finansowania dłużnego (zadłużenia sektora finansów publicznych) - dylematy  str. 72

Rozdział 4. Zarządzanie płynnością finansową w jednostkach samorządu terytorialnego   str. 76

1. Podejście do płynności w sektorze publicznym   str.  76

2. Kryteria płynności i mierniki   str. 80

3. Zdolność planowania i kontrolowania strumieni finansowych - zarys problemu  str. 85

4. Modele płynności budżetu w różnych strategiach finansowania i zarządzania długiem  str. 89

5. Płynność jako funkcja finansowania. Polityka lokowania nadwyżek w ciągu roku 91

Rozdział 5. Ocena ratingowa jako miara efektywności jednostek samorządu terytorialnego   str.  96

1. Uwagi ogólne  str. 96

2. Założenia wyboru firm ratingowych   str.  96

3. Metodologia ocen ratingowych - wybrane problemy   str.  97

4. Kryteria oceny i ryzyka  str. 107

5. Rating a efektywność finansowania  str. 108

6. Oceny ratingowe a kryteria zadłużenia  str. 109

7. Ocena zdolności kredytowej poza ratingiem agencji ratingowych  str. 113

Rozdział 6. Uwarunkowania wyboru instrumentów finansowania dłużnego  str. 118

1. Uwagi ogólne  str. 118

2. Kryteria wyboru rynku   str.  121

3. Zapadalność instrumentów   str. 122

4. Koszt a ryzyko  str. 124

5. Efektywność finansowania dłużnego, wzory i założenia   str.  126

6. Strategia finansowania dłużnego a efektywność   str.  129

7. Zmienność parametrów obligacji a analiza płynności budżetu   str.  132

8. Kryteria wyboru firm wspomagających, kancelarii prawnych, agentów emisji  str. 134

8.1. Wybór kancelarii prawnej   str. 136

8.2. Wybór kierownika konsorcjum emisyjnego - banku  str. 142

9. Procedury i procesowanie zadań w finansowaniu dłużnym  str. 147

10. Zabezpieczenia i poręczenia związane z emisją obligacji  str. 154

Rozdział 7. Finansowanie kredytami bankowymi   str. 158

1. Profil kredytu, pożyczki   str.  158

2. Dodatkowe czynniki określające warunki kredytowe   str.  163

3. Zakres współpracy jednostek samorządu terytorialnego z bankiem kredytującym   str.  166

4. Kryteria wyboru banków komercyjnych   str. 168

5. Rodzaje zabezpieczeń   str. 169

6. Pozyskiwanie kredytów z międzynarodowych instytucji finansowych   str. 170

Rozdział 8. Zarządzanie długiem w sektorze finansów publicznych   str. 174

1. Finansowanie sektora a zarządzanie długiem   str.  174

2. Planowanie finansowe a zarządzanie aktywami i pasywami  str. 178

3. Ujęcie makroekonomiczne a mikroekonomiczne zarządzania długiem w sektorze publicznym   str.  182

3.1. Ujęcie makroekonomiczne   str. 182

3.2. Ujęcie mikroekonomiczne  str. 184

4. Aktywne a pasywne zarządzanie długiem w sektorze finansów publicznych   str.  186

5. Określenie celów zarządzania długiem   str.  188

6. Proces zarządzania długiem w jednostkach samorządu terytorialnego  str. 191

6.1. Wybrane metody zarządzania długiem   str.  192

6.2. Portfel odniesienia (benchmarkowy) długu jednostek samorządu terytorialnego  str. 194

7. Zarządzanie ryzykiem   str. 198

7.1. Ryzyko stopy procentowej   str.  199

7.2. I nne ryzyka związane z zarządzaniem długiem   str. 201

7.3. Równowaga między ryzykiem i kosztem obsługi długu   str.  207

8. Sterowanie kosztami  str. 209

9. Dobre praktyki w zarządzaniu długiem publicznym   str. 212

10. Zarządzanie długiem potencjalnym   str.  216

Rozdział 9. Mechanizm synchronizacji finansowania dłużnego podmiotów sektora finansów publicznych  str. 219

Bibliografia   str. 223

Słowniczek pojęć  str. 227
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: finanse publiczne

Inni Klienci oglądali również

25,20 zł
36,00 zł

Jednostka po nowoczesności

Książka Mirosławy Marody jest próbą diagnozy kondycji współczesnych, wysoko rozwiniętych społeczeństw z kręgu kultury zachodniej. Diagnoza ta zmierza do ujawnienia przemian określanych przez Autorkę mianem po-nowoczesności, rozumianej w k...
38,40 zł
64,00 zł

Obligacje korporacyjne w finansowaniu rozwoju przedsiębiorstw

Emisja obligacji jest często stosowaną formą pozyskania dofinansowania przez spółki kapitałowe.Dotyczy to zwłaszcza emisji obligacji w tzw. trybie zamkniętym, w którym propozycja nabycia obligacji skierowana jest do z góry ok...
12,00 zł
16,00 zł

Zakażenia szpitalne w jednostkach opieki zdrowotnej. Rozdział 5

Rozdział 5 z publikacji pt. "Zakażenia szpitalne w jednostkach opieki zdrowotnej" redakcja Małgorzata Bulanda, Jadwiga Wójkowska-Mach. Pierwszy na rynku wydawniczym podręcznik, w którym uwzględniono wszystkie elementy konieczne ...
21,60 zł
24,00 zł

Samorząd terytorialny (zagadnienia prawne) Tom I

„Monografia […] zawiera opracowania autorstwa naukowców reprezentujących kilkanaście wyższych uczelni i kilka ośrodków akademickich Polski południowej. […] Zamieszczone w tym tomie artykuły dotykają wielu bardzo istotn...
61,78 zł
79,20 zł

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

Praktyczny poradnik w bardzo przystępny sposób przybliża zagadnienia regulowane ustawą z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. W publikacji każdy zainteresowany podmiot – biuro rachunkowe, biegły re...
76,50 zł
85,00 zł

Zarządzanie ryzykiem w działalności jednostek samorządu terytorialnego ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka katastroficznego

Publikacja prezentuje rozwiązania w zakresie tworzenia i wprowadzania w życie systemu oraz polityki zarządzania ryzykiem jednostki samorządu terytorialnego. W książce zawarto m.in.:wskazówki dla jednostek w zakresie kształtowan...
76,50 zł
85,00 zł

Samorząd terytorialny w Polsce i Portugalii. Analiza prawnoporównawcza

W opracowaniu zawarto analizę polskiego i portugalskiego ustroju samorządu terytorialnego oraz porównanie tych dwóch systemów administracji publicznej. Wśród omawianych tematów znalazły się zagadnienia mogące stanowić...
14,70 zł
21,00 zł

Jednostki języka w systemie i w tekście 2

Problematyka podejmowana w zaprezentowanych w monografii tekstach odzwierciedla wielorakość perspektyw badawczych we współczesnym językoznawstwie slawistycznym z uwzględnieniem zarówno tradycyjnych, jak i nowych ujęć metodologicznych.
61,78 zł
79,20 zł

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – nowe procedury

Książka w bardzo przystępny sposób przybliża zagadnienia regulowane nową ustawą z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. W publikacji każdy zainteresowany podmiot – biuro rachunkowe, biegły rewident,...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!