Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU


Grzeczność w komunikacji językowej(Miękka)

2.60  [ 20 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka

Psychologia PWN »
Słowa kluczowe: grzeczność kultura

Grzeczność w komunikacji językowej

Praktyczny podręcznik poświęcony grzeczności językowej w komunikacji interpersonalnej, publicznej i masowej.

Książka:

  • ujmuje grzeczność w aspekcie opisowym oraz normatywnym,
  • charakteryzuje zmiany, jakie zaszły w polskiej etykiecie językowej po 1989 roku,
  • odwołuje się do przykładów autentycznych wypowiedzi,
  • uczy, jak nie popełnić faux pas.

Publikacja polecana studentom kierunków filologicznych, dziennikarstwa, zarządzania i marketingu oraz kulturoznawstwa, a także wszystkim osobom, które dbają o grzeczność w kontaktach zawodowych i prywatnych.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(PDF)
Przedmowa
146.7 KB

Małgorzata Marcjanik

Językoznawca, kieruje Zakładem Retoryki Dziennikarskiej na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się pragmatyką językową, retoryką i erystyką, a w szczególności grzecznością językową i pozajęzykową w różnych kulturach.

Seria Komunikowanie

Interdyscyplinarna seria prezentująca najnowsze prace z zakresu szeroko pojętej komunikacji społecznej. Jej zakres tematyczny to komunikowanie interpersonalne, komunikowanie w grupie, na poziomie publicznym i poprzez media. Podejmowane zaś wątki, takie jak rozwój nowych mediów, socjotechnika porozumiewania się czy nowy język komunikacji, osadzone są w bogatym kontekście teoretycznym.

Seria przedstawia:

  • prace psychologiczne skupione wokół zagadnień komunikacji niewerbalnej, komunikacji interpersonalnej i w grupie;
  • prace socjologiczne, koncentrujące się na tematyce mediów masowych oraz tzw. nowych mediów oraz ich wpływie na społeczno-kulturowy obraz współczesnego świata;
  • prace politologiczne związane z dyskursem politycznym, przemawianiem publicznym, technikami wpływu i marketingu politycznego;
  • prace językoznawcze pokazujące odmiany współczesnego języka w kontekście problemów komunikowania społecznego.

Od teorii stopni formalnych do teorii komunikacji i dialogu w dydaktyce szkolnej i katechetycznej

W toku analizy rozwoju teoretycznych podstaw procesu nauczaniauczenia się Grzegorz Łuszczak zwrócił uwagę zarówno na zbieżne płaszczyzny rozwoju dydaktyki szkolnej i dydaktyki katechetycznej (dydaktyki nauczania religii), jak i elementy r...

Komunikacja marketingowa

Książka jest pogłębioną refleksją nad komunikacją marketingową w szerokim, wielowymiarowym, interdyscyplinarnym wymiarze. Szczegółowo prezentuje jej narzędzia ujęte w 4 podstawowe formy przekazu – promocję osobistą, reklamę, promocję dodatkową i pub...
40,00 zł

Obrazy świata w komunikacji polskiej skrajnej prawicy

Brak interpretacji oraz uniwersalizacja ideologii nacjonalistycznej przyczynia się do normalizacji i legitymizacji radykalnych haseł, konceptów oraz symboli nienawiści, a tym samym adaptowane są na poziomie interdyskursu strategie normalizacyjne...

Sztuka komunikacji według Franciszka

Papież Franciszek od początku swojego pontyfikatu wzbudza zainteresowanie mediów i sympatię opinii publicznej. Udało mu się w ciągu kilku miesięcy dokonać rzeczy niebywałej, został Człowiekiem roku 2013 tygodnika TIME i miesięcznika śr...

ECDL Moduł 7 Przeglądanie stron internetowych i komunikacja

Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (European Computer Driving Licence – ECDL) potwierdza zdobycie umiejętności w zakresie obsługi komputera i programów użytkowych po odbyciu międzynarodowego systemu szkoleń. W Polsce licencji...

Komunikacja bez problemów. Język włoski

Seria zawiera najważniejsze słówka i zwroty przydatne w czasie podróży za granicę. Hotel, restauracja, sklep czy bank to miejsca, które z pewnością odwiedzisz, a dzięki serii Komunikacja bez problemów z łatwością załatwisz t...
31,50 zł

Komunikacja oknem na kulturę

W książce autorka zawarła refleksje dotyczące specyfiki zachowań językowych w ewangelikalnych wspólnotach wyznaniowych. Opracowanie zawiera materiał pozyskany na drodze badań o charakterze etnograficznym. Celem przeprowadzonego badania jest zbli...
19,90 zł

Przyjaciele z Krainy Uważności - komunikacja

Kraina Uważności to seria książeczek o potędze UWAŻNOŚCI dostępnej każdemu, niezależnie od wieku. To lektura dla najmłodszych, jednak mogą z niej czerpać również starsi czytelnicy. Każda z książeczek dotyka obszarów istotnych dla dzieci, ...

Analiza komunikacji politycznej a teoria Douglasa N.Waltona

Komunikacja polityczna determinuje naszą recepcję rzeczywistości społecznej.Wpływa na odbiór obowiązujących regulacji prawnych, działalności instytucji etc.Problem pojawia się wtedy, kiedy przekaz przestaje być spójny pod względem przekon...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!