Innowacyjność banków komercyjnych w Polsce – ujęcie modelowe
Rosnąca i wielopłaszczyznowa rywalizacja na współczesnym rynku usług bankowych powoduje, że banki poszukują nowych, skutecznych i innowacyjnych metod uzyskania trwałej przewagi konkurencyjnej. W tym kontekście umiejętność budowy innowacyjności banku staje się kluczowym czynnikiem warunkującym sukces rynkowy. Niniejsza monografia jest pierwszym w Polsce opracowaniem naukowym poruszającym w sposób kompleksowy problematykę potencjału innowacyjnego banków i zawierającym wyniki badań innowacyjności banków komercyjnych w Polsce. Publikacja zawiera gruntowną analizę czynników mających wpływ na innowacyjność banków. W oparciu o badania empiryczne i studia literaturowe opracowano model innowacyjności banku i sformułowano postulaty w zakresie skutecznego wykorzystania innowacyjności w procesie budowy przewagi konkurencyjnej banku. Książka może być wartościową lekturą dla pracowników naukowo-dydaktycznych i studentów, a także źródłem zobiektywizowanej wiedzy i cennych inspiracji dla pracowników banków i innych instytucji finansowych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-531-9
- ISBN druku: 978-83-7875-530-2
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 7 Rozdział 1 INNOWACYJNOŚĆ BANKÓW – UJĘCIE TEORETYCZNE 1.1. Systematyzacja aparatu pojęciowego związanego z innowacyjnością 17 1.2. Potencjał innowacyjny jako źródło innowacyjności banków 28 1.3. Innowacje jako efekt innowacyjności banków 37 1.4. Innowacja i innowacyjność – podstawowe trendy badawcze 47 1.5. Innowacyjność banku jako przedmiot badań 55 1.6. Metody i narzędzia pomiaru innowacyjności 61 Rozdział 2 CZYNNIKI DETERMINUJĄCE INNOWACYJNOŚĆ WSPÓŁCZESNYCH BANKÓW 2.1. Identyfikacja źródeł innowacyjności banków 67 2.2. Zewnętrzne źródła innowacyjności banków 70 2.2.1. Konkurencja na rynku usług bankowych a innowacyjność banków 70 2.2.2. Wpływ regulacji na innowacyjność banków 77 2.2.3. Nowe technologie jako stymulanta innowacyjności banków 85 2.2.4. Ewolucja potrzeb i oczekiwań klientów a innowacyjność banków 89 2.3. Wewnętrzne źródła innowacyjności banków 97 2.3.1. Zasoby materialne banków jako determinanta innowacyjności 98 2.3.2. Znaczenie zasobów niematerialnych w kreowaniu innowacyjności banków 103 Rozdział 3 KONCEPCJA MODELU INNOWACYJNOŚCI BANKÓW 3.1. Założenia teoretyczne modelu innowacyjności banków 109 3.2. Operacjonalizacja modelu innowacyjności banków 113 3.3. Metodyka empirycznej weryfikacji założeń modelu innowacyjności banków 119 3.3.1. Metodyka badań empirycznych i wykorzystane narzędzia badawcze 120 3.3.2. Charakterystyka próby badawczej 124 3.3.3. Metodyka statystycznej weryfikacji założeń modelu innowacyjności banków 126 Rozdział 4 DETERMINANTY INNOWACYJNOŚCI BANKÓW KOMERCYJNYCH W POLSCE – WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH 4.1. Czynniki zewnętrzne i ich znaczenie dla innowacyjności banków komercyjnych 135 4.2. Potencjał innowacyjny jako wewnętrzne źródło innowacyjności banków komercyjnych 145 4.3. Ocena innowacyjności banków 153 Rozdział 5 WALIDACJA ZAŁOŻEŃ MODELU INNOWACYJNOŚCI BANKÓW 5.1. Ocena jakości zmiennych wykorzystanych w modelu innowacyjności banków 162 5.2. Analiza relacji pomiędzy konstruktami modelu innowacyjności banków 170 5.3. Podsumowanie wyników badań empirycznych – dyskusja i ograniczenia 176 ZAKOŃCZENIE 181 BIBLIOGRAFIA 187 SPIS RYSUNKÓW 223 SPIS TABEL 225 ZAŁĄCZNIK 227