MENU

Kajety Korpusu Kadetów Szkoły Rycerskiej. Tom 2

(eBook)

Ludzie - wartości - kultura materialna

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Redakcja naukowa: Agata Wdowik, Elżbieta Wichrowska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 20,65 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

14,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Kajety Korpusu Kadetów Szkoły Rycerskiej. Tom 2

Publikacja dotyczy prapoczątków Uniwersytetu Warszawskiego, czyli historii Szkoły Rycerskiej (1765–1794). Przedmiotem badań są problemy życia codziennego kadetów i profesorów Korpusu Kadetów, zagadnienia uporządkowania topograficzno-architektonicznego terenu współczesnego kampusu głównego oraz modele nowoczesnego kształcenia w Szkole Rycerskiej. Autorzy rekonstruują również model ideowo-światopoglądowy zaproponowany przez twórców Szkoły. Podstawę źródłową badań stanowią zachowane, a niepublikowane wcześniej materiały archiwalne.

The publication concerns the history of the School of Chivalry (1765–1794). It discusses the issues of the everyday life of the cadets and professors of the Corps of Cadets, the topographical and architectural arrangement of the grounds of the contemporary main campus as well as models of modern education of the School of Chivalry. The authors reconstruct the ideological model proposed by the founders of the School.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11

Ludzie Szkoły Rycerskiej
ELŻBIETA WICHROWSKA, Francuzi w Szkole Rycerskiej. Związki cudzoziemców z Warszawą 35
ELŻBIETA WICHROWSKA, Dwugłos o Louisie de Lalandzie – wprowadzenie 77
WERONIKA PAWLIK, Louis de Lalande – działalność w Szkole Rycerskiej 79
MAGDALENA ŁYSIK, Kapitan Louis de Lalande w Polsce 89
ELŻBIETA WICHROWSKA, Dokąd jedziesz, Szkoło Rycerska?, czyli Korpus Kadetów na cenzurowanym 97
[Dokąd jedziesz, Szkoło Rycerska?] – transliteracja 145
[Dokąd jedziesz, Szkoło Rycerska?] – przekład 151
ELŻBIETA WICHROWSKA, Portret de Lalande’a. Z Honfleur do Warszawy… statkiem 165
ŁUKASZ GASZEWSKI, Głos w sprawie portretu i munduru 175
KLAUDIA DREWCZYŃSKA-TRZASKA, Tadeusz Kościuszko w Szkole
Rycerskiej 205
AGATA WDOWIK, Rok 1823 – domknięcie epoki wielkomagnackiego oświecenia. Ostatnia droga Adama Kazimierza Czartoryskiego, komendanta Szkoły Rycerskiej, na tle źródeł funeralnych 223

Materiały edukacyjne
AGNIESZKA BARAN, Podręczniki w Szkole Rycerskiej – wprowadzenie 265
AGNIESZKA BARAN, Jan Wulfers i podręcznik jego autorstwa 275
MARIA ASMAN, Oświeceniowy podręcznik do historii jako projekt dydaktyczno-wychowawczy. Józefa Kajetana Skrzetuskiego Historia powszechna dla szkół narodowych na klasę III i wydane do niej Przypisy… 307
JOANNA ZIÓŁKOWSKA-KRZYWDA, JAN KRZYWDA, Jednorożce, przeciwstopni i góry ogniste – w podręczniku Michała Jana Hubego, ostatniego generalnego dyrektora nauk 319
JOANNA DONEFNER, Losy biblioteki oraz zbiorów Korpusu Kadetów 341

Idee oraz wartości
GABRIELA PAWLAK, Dyskurs polityczny Imci Pana Kadeta Szkoły Rycerskiej z Imci Panem Konwiktorem ex Collegio Nobilium Scholarum Piarum o maksymach politycznych z interesów snujących się w Rzeczpltej na dowód korzystania nowych funduszów edukacji w Zamku
Warszawskim roku 1768 dnia 20 sierpnia – opracowanie historyczno-literackie 355
ALEKSANDRA BIARDZKA-JACKIEWICZ, Dyskurs polityczny Imci Pana Kadeta Szkoły Rycerskiej z Imci Panem Konwiktorem ex Collegio Nobilium Scholarum Piarum o maksymach politycznych z interesów snujących się w Rzeczpltej na dowód korzystania nowych funduszów edukacji w Zamku Warszawskim roku 1768 dnia 20 sierpnia – opracowanie edytorskie 375
Dyskurs polityczny Imci Pana Kadeta Szkoły Rycerskiej z Imci Panem Konwiktorem ex Collegio Nobilium Scholarum Piarum o maksymach politycznych z interesów snujących się w Rzeczpltej na dowód korzystania nowych funduszów edukacji w Zamku Warszawskim roku 1768 dnia 20 sierpnia 411
TOMASZ JACKIEWICZ, Nauka o religii i obyczajności… ks. Gabriela Jakubowskiego. Analiza i interpretacja metodą krytyki retorycznej cluster criticism 455
MAGDALENA KRAWCZYK, Mowa Ludwika Fundament-Karśnickiego…
– wprowadzenie 469
Mowa Jaśnie Wielmożnego Jmci Pana Ludwika Fundament-Karśnickiego Kasztelana Wieluńskiego, Orderów Orła Białego i św. Stanisława Kawalera, Komisji Wojskowej Obojga Narodów Komisarza, i od tejże Komisji do lustracji Korpusu Kadetów delegowanego, przy dokończeniu tejże lustracji, do całego korpusu tegoż, na dniu
16 kwietnia 1791 roku miana 473
EDYTA PĘTKOWSKA-GRABOWSKA, Kaliski korpus kadecki w latach 1794–1832 485

Twórczość kadetów
MARTA GASTOŁ, Twórczość poetycka uczniów Szkoły Rycerskiej 509
ANTONI FRANKE, Teatr Korpusu Kadetów – kilka uwag 523

Kultura materialna
JOANNA ZIÓŁKOWSKA-KRZYWDA, Pałac Kazimierzowski oraz koszary Korpusu Kadetów. Historia, projekty i ich realizacja w świetle nowo odkrytych źródeł archiwalnych 539
ALEKSANDRA BIARDZKA-JACKIEWICZ, Fryderyk Moszyński, Ustawa względem ognia dla koszar do Korpusu Kadetów J.K.Mci i Rzpltej należących z wyraźnego rozkazu J.K.Mci publikowana dnia pierwszego miesiąca października Roku Pańskiego 1773 w Drukarni Mitzlerowskiej – wprowadzenie 571
Ustawa względem ognia dla koszar do Korpusu Kadetów J.K.Mci i Rzpltej należących z wyraźnego rozkazu J.K.Mci publikowana dnia pierwszego miesiąca października Roku Pańskiego 1773 w Drukarni Mitzlerowskiej 579
JOACHIM SNOCH, Kulinaria w Korpusie Kadetów. Rekonesans 591
AGATA WDOWIK, Woda w panoramie życia codziennego warszawskiej Szkoły Rycerskiej 599
Spis ilustracji 637
Indeks nazwisk 643
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji
(pdf)
Wstęp
Brak informacji
(pdf)
Podziękowania
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

29,64 zł
38,00 zł

Obraz szkoły i nauczyciela. Egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne

Wielość podjętych w tej pracy wątków spaja wspólna intencja – próba (re)konstruowania rzeczywistego obrazu współczesnej szkoły i nauczyciela w świetle teorii i praktyki dydaktyczno-wychowawczej, uprawomocnienia głosu samych nauczycieli i poszukiwani...
29,64 zł
38,00 zł

Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

    Książka Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym składa się z trzech części. Część pierwsza zawiera wyjaśnienia terminów związanych z pojęciami „środowisko lokalne" i „współdziałanie pedago...
37,80 zł
42,00 zł

Czasoprzestrzeń szkoły. Co warto wiedzieć o czasie i przestrzeni szkoły

Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni oraz jej wielowymiarowości. Publikacja ukazuje jej rangę w tworzeniu codziennych interakcji oraz istotność w kreowaniu procesów wychowania i kształcenia, a także optymali...
10,24 zł
13,65 zł

Systemowy trening językowy – STJ – dysleksja. O rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej uczniów dyslektycznych w starszych klasach szkoły podstawowej w ramach edukacji polonistycznej

Celem niniejszej publikacji było określenie poziomu kompetencji komunikacyjnej uczniów dyslektycznych szkoły podstawowej oraz poszukiwanie zależności między doborem metod dydaktycznych a wyrabianiem sprawności językowej uczniów poprzez ta...
45,90 zł
51,00 zł

Ocena pracy i awans zawodowy nauczyciela oraz dyrektora szkoły

Od 1 września 2018 r. obowiązują istotne zmiany w Karcie Nauczyciela wprowadzone ustawą z 27.10.2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, w zakresie awansu zawodowego oraz oceny pracy nauczyciela i dyrektora. Od roku szkolnego 2018/19 zmienia się proce...
42,90 zł
55,00 zł

Kultura szkoły Montessori w XXI wieku

Książka Anny Jaroszewskiej dotyczy tego, co powinno być istotą życia każdego człowieka: indywidualności, podmiotowej sprawczości, kultury pracy, współpracy i wzajemnego szacunku, kreatywności, empatii, odpowiedzialności i samorealizacji...
7,27 zł
8,08 zł

Szkoła wolna od selekcji — model szkoły idealnej

Szkoła nie tylko przez uczniów, ale i przez nauczycieli postrzegana jest jako poligon. Trzeba nieustannie walczyć o swoje miejsce. Jakie ukryte programy realizuje szkoła? Publikacja jest odpowiedzią na to zagadnienie.
27,00 zł
30,00 zł

Niniejszą konstytucję uchwalamy. Scenariusz przedstawienia z okazji Święta Konstytucji 3 Maja dla uczniów szkoły podstawowej

Scenariusz jest próbą przybliżenia uczniom szkoły podstawowej informacji związanych z uchwaleniem Konstytucji 3 Maja, zarówno doniosłości faktu jej podpisania, jak i skomplikowanej sytuacji politycznej związanej z Sejmem Wielkim. Większoś...
9,03 zł
10,50 zł

Ortografia dla szkoły podstawowej i gimnazjum część 1 Pisownia wyrazów z ó i u

Ćwiczenia o różnym poziomie trudności, do wykorzystania na wielu poziomach edukacji, przy pracy zarówno z uczniem słabym, jak i zdolnymAktywizujące metody nauczania, doskonalące pamięć i uczące logicznego myśleniaR...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!