MENU

Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2014

  • Redakcja naukowa: Zbigniew Przygodzki

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń

W prezentowanej pracy zawarto wyniki badań zorientowanych w dwóch obszarach. Pierwszy z nich dotyczy adaptacji regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki, gdzie autorzy skupili uwagę na dwóch perspektywach: zmianach zachodzących w systemie szkolnictwa wyższego i formułowaniu się tzw. uniwersytetów trzeciej generacji oraz dostępności i jakości regionalnego systemu oświaty. Drugi obszar identyfikuje wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału ludzkiego, czyli odnosi się wyzwań rzadko jeszcze zauważanych z perspektywy polityki rozwoju kapitału ludzkiego. Dotyczy możliwości efektywnego kształtowania i inwestowania w kapitał ludzki, dzięki wzmacnianiu i budowaniu innego ważnego, lokalnego i jednocześnie immobilnego zasobu – kapitału społecznego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9

I.	Adaptacja regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki	11

Rozdział I. Kapitał ludzki dla potrzeb innowacyjnej gospodarki. Nowe wyzwania wobec wyższych uczelni (Aleksandra Nowakowska) 	13

Wstęp 	13
1.	Ewolucja funkcji wyższych uczelni w kontekście przemian gospodarczych 	14
2.	Idea uniwersytetów III generacji 	17
3.	Kapitał ludzki dla procesów innowacji – ambitne wyzwanie dla wyższych uczelni  19
4.	Budowanie kapitału ludzkiego dla innowacyjnej gospodarki – polskie
doświadczenia 	22
Podsumowanie 	24

Rozdział II. Stan i kierunki zmian na rynku usług edukacyjnych. Przykład szkół wyższych regionu łódzkiego (Agnieszka Rzeńca) 	27

Wstęp 	27
1.	Polityka edukacyjna szkół wyższych regionu łódzkiego 	29
2.	Zasięg ekspansji szkół wyższych regionu łódzkiego 	36
3.	Wybrane przykłady dywersyfikacji oferty edukacyjnej szkół wyższych regionu łódzkiego 	39
4.	Edukacja i jej rola w realizacji Strategii Europa 2020.	42
5.	Bariery funkcjonowania szkoły wyższej oraz zagrożenia dla realizacji polityki edukacyjnej 	46
6.	Wyzwania dla polityki edukacyjnej szkół wyższych	48
Podsumowanie 	51

Rozdział III. Infrastruktura ICT jako element inwestycji w kapitał ludzki. Przykład szkół ponadgimnazjalnych województwa łódzkiego (Marcin Feltynowski) 	57

Wstęp 	57
1.	Komputeryzacja szkół ponadgimnazjalnych w województwie łódzkim	62
2.	Umiejętności w zakresie wykorzystania komputerów wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych 	65
3.	Zaplecze infrastrukturalne a umiejętności uczniów w zakresie wykorzystania komputera i Internetu	69
Podsumowanie 	72

Rozdział IV. Dostępność systemu oświaty w województwie łódzkim w kontekście wzmacniania wartości kapitału ludzkiego w regionie (Marcin Feltynowski) 	75

Wstęp 	75
1.	System oświaty i jego dostępność w województwie łódzkim 	79
2.	Dostępność systemu oświaty na poziomie ponadgimnazjalnym w województwie łódzkim 	91
3.	Szkoły artystyczne w województwie łódzkim 	110
4.	Kształcenie nauczycieli w województwie łódzkim 	113
Podsumowanie 	114

II.	Wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału ludzkiego Rozdział V. Udział podmiotów trzeciego sektora w rozwoju kapitału ludzkiego w regionie łódzkim (Jacek Chądzyński) 	117

Wstęp – pojęcie, funkcje i cele trzeciego sektora 	119
1.	Trzeci sektor w Polsce 	122
2.	Założenia badawcze 	123
3.	Współpraca gmin i powiatów regionu łódzkiego z organizacjami trzeciego sektora wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego 	125
4.	Współpraca gmin i powiatów regionu łódzkiego z organizacjami trzeciego sektora wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego 	139
Podsumowanie 	151

Rozdział VI. Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych i sieci społecznych w kształtowaniu wartości kapitału ludzkiego (Ewelina Kina) 	155

Wstęp 	155
1.	Komplementarność i współzależność inwestycji w wartość kapitału ludzkiego i społecznego 	160
2.	Znaczenie sieci współpracy i zaufania w przepływie informacji i dyfuzji wiedzy w regionie 	171
3.	Narzędzia ICT w procesie budowania relacji społecznych i dyfuzji wiedzy (inwestycji w kapitał ludzki) 	180
Podsumowanie 	191

Rozdział VII. Wpływ sieci społecznościowych na wartość kapitału ludzkiego w regionie łódzkim (Ewelina Kina) 	201

Wstęp 	201
1.	Cele i metodyka badań 	202
2.	Wykorzystanie portali społecznościowych przez organizacje pozarządowe w zakresie wzmacniania wartości kapitałów ludzkiego i społecznego 	207
Wnioski i rekomendacje 	220

Rozdział VIII. Audyt przestrzeni publicznych jako narzędzie monitorowania i kreowania przestrzeni atrakcyjnych dla rozwoju kapitału ludzkiego (Zbigniew Przygodzki)	225

Wstęp – kreatywność a innowacyjność	225
1.	Właściwości przestrzeni jako determinanty aktywności kapitału ludzkiego	226
2.	Konstrukcja karty audytu przestrzeni publicznych	231
Podsumowanie	234

Rozdział IX. Kreowanie atrakcyjnych przestrzeni pracy na rzecz wzmocnienia efektywności kapitału ludzkiego (Zbigniew Przygodzki, Jakub Zasina)	239

Wstęp	239
1.	Metodyka badań oceny atrakcyjności przestrzeni pracy przez pracownika naukowego	240
2.	Funkcje i percepcja przestrzeni w pracy naukowca	243
3.	Przestrzeń publiczna a dyfuzja wiedzy cichej	247
4.	Afirmacja przestrzeni pracy	249
Podsumowanie	251
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

24,08 zł
28,00 zł

Edukacja w PRL

Czytając kolejne części książki, Czytelnik szybko zrozumie, jak tragicznym okresem wpływającym na naszą teraźniejszość był czas PRL. Eksperyment tzw. polityki oświatowej pozbawił kolejne pokolenia umiejętności odnajdywania się w złożonym świecie. Efekt...
21,00 zł
30,00 zł

Imperia wiedzy. Edukacja i nauka jako czynniki siły państw na arenie międzynarodowej

Anna Wojciuk odpowiada na pytanie, w jaki sposób edukacja i nauka budują dziś siłę państw, a także analizuje zmiany ładu międzynarodowego, które prowadzą do narodzin tytułowych imperiów wiedzy. Praca zawiera wiele przykładów...
13,41 zł
14,90 zł

W ludzkiej i leśnej kniei

Opowieść podróżnicza, podczas której ważniejsze od pokonywanej drogi okazują się doświadczenia, wrażliwość i przygody. Ossendowski zabiera czytelnika na tereny Chin i Rosji z początku wieku XX. Nie jest biernym obserwatorem czy badaczem, ...
44,25 zł
59,00 zł

Kapitał społeczny w relacjach z klientami. CRM a społeczny potencjał przedsiębiorstwa

Książka stanowi odpowiedź na pytanie, jakie powinny zadać sobie współczesne przedsiębiorstwa, które podejmują inicjatywy zarządzania relacjami z klientem, mające najczęściej wyraz we wdrażaniu CRM. Podejmując te inicjatywy przedsiębiorstw...
26,09 zł
29,99 zł

Piękno ludzkiej duszy

Cykl „Prawdziwe życie” to manifest bezcennego daru indywidualności – zarówno wolności, jak i odpowiedzialności związanej z życiem w zgodzie z własnym światłem, wolnym od pojęć i ideologii narzuconych przez innych – niezal...
34,50 zł
38,33 zł

Ludobójstwo. Historia i socjologia ludzkiej destrukcyjności

Książka jest popularnonaukową analizą przypadków ludobójstw. Autor w bardzo czytelny sposób definiuje samo pojęcie poprzez ukazanie różnych typów ludobójstwa i masowych zbrodni, ich przyczyn i wpływów ...
41,18 zł
54,90 zł

Społeczeństwo zmęczenia i inne eseje

W Społeczeństwie zmęczenia niemiecki filozof Byung-Chul Han postawił następującą tezę: Każda epoka ma swoje dominujące choroby. Nasza epoka to depresja, ADHD, zaburzenie osobowości typu borderline, a przede wszystkim syndrom wypalenia. Nie traktuje jed...
141,96 zł
169,00 zł

Prawa człowieka i ludzkie bezpieczeństwo. Osiągnięcia i wyzwania w 70 Rocznicę Ogłoszenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka.

Problemy związane z ochroną i ewolucją praw człowieka oraz bezpieczeństwem są nadal w centrum zainteresowania i wymagają dalszej wnikliwiej ich analizy oraz wniosków, co robić i jak przekształcać obowiązujące regulacje, aby nadążały one za zmian...
37,80 zł
42,00 zł

Etyka w systemie edukacji w Polsce

Autorzy publikacji prezentując obraz nauczania etyki w polskich szkołach skupili się na kwestiach:etyki jako przedmiotu nauczania w szkołach: podstawa programowa, cele kształcenia, prowadzenie lekcji, etyka a religiawykonywania zawodu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!