Kapitał relacyjny banku. Ocena banku w kontekście relacji z interesariuszami. Tom 3
W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego funkcjonowanie. Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość. W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z interesariuszami. W drugim tomie przedstawiono funkcjonowanie banku z perspektywy relacji z kluczowymi interesariuszami: nadzorem, właścicielami, kierownictwem, pracownikami, klientami, wierzycielami, konkurentami (kooperentami), kooperantami (dostawcami i partnerami), państwem i społeczeństwem. Z kolei ostatni tom poświęcono zagadnieniu oceny kapitału relacyjnego banku, czyli analizy relacji banku z jego interesariuszami.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-832-5
- Liczba stron: 246
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Pomiar wyników banku w kontekście kapitału relacji z interesariuszami 11 1.1. Rachunkowość społeczna – narzędzia prezentacji informacji o interesariuszach 11 1.2. Wartość dodana 15 1.2.1. Sprawozdanie z wartości dodanej 15 1.2.2. Rozszerzone sprawozdanie z wartości dodanej 26 1.2.3. Rachunek gospodarowania czynnikami produkcji 27 1.3. Wielopłaszczyznowe karty dokonań 30 1.3.1. Zrównoważona Karta Dokonań 31 1.3.2. Tableau de Bord de Gestion 34 1.3.3. Nawigator 35 1.3.4. Monitor Aktywów Niematerialnych 37 1.4. Sprawozdania na temat zrównoważonego rozwoju 38 1.4.1. Sprawozdania w trzech wymiarach 38 1.4.2. Rachunkowość zintegrowana 44 1.4.3. Ratingi CSR oraz giełdowe indeksy CSR 47 1.5. Karta Odpowiedzialności 50 1.6. Pryzmat Wyników 52 1.7. Inne narzędzia pomiaru wyników 53 1.8. Podsumowanie 58 Rozdział 2. Zewnętrzna ocena wyników banku z perspektywy relacji z interesariuszami 69 2.1. Ocena wpływu banku na interesariuszy – założenia metodologiczne 69 2.1.1. Źródła danych do analizy 69 2.1.2. Wskaźniki stosowane w zewnętrznej ocenie relacji banku z interesariuszami 72 2.1.3. Wskaźnik syntetyczny – zagregowana ocena wpływu banku na interesariuszy 76 2.2. Cele i interesariusze polskich banków. Wyniki badania ankietowego 78 2.2.1. Próba i metoda badawcza 79 2.2.2. Cele działania banków 81 2.2.3. Interesariusze banków 91 2.3. Wyniki banków – perspektywa tworzenia kapitału relacyjnego 103 2.3.1. Źródła danych 103 2.3.2. Analiza wartości dodanej 103 2.3.3. Ocena banku z perspektywy interesariuszy 111 2.4. Podsumowanie 141 Rozdział 3. Kapitał relacyjny banków – studia przypadków 143 3.1. Wprowadzenie 143 3.2. BMO Financial Group 144 3.2.1. Wizja, misja, strategia banku 144 3.2.2. Odpowiedzialność społeczna 147 3.2.3. Relacje z interesariuszami 148 3.2.4. Efekty działalności banku – tworzenie kapitału relacyjnego 156 3.2.5. Podsumowanie 162 3.3. Credit Suisse 164 3.3.1. Wizja, misja, strategia banku 164 3.3.2. Odpowiedzialność społeczna 167 3.3.3. Relacje z interesariuszami 169 3.3.4. Efekty działalności banku – tworzenie kapitału relacyjnego 175 3.3.5. Podsumowanie 184 3.4. Bank BPH 185 3.4.1. Wizja, misja, strategia banku 185 3.4.2. Odpowiedzialność społeczna 187 3.4.3. Relacje z interesariuszami 189 3.4.4. Efekty działalności banku – tworzenie kapitału relacyjnego 196 3.4.5. Podsumowanie 202 3.5. Bank Millennium 204 3.5.1. Wizja, misja, strategia banku 204 3.5.2. Odpowiedzialność społeczna 205 3.5.3. Relacje z interesariuszami 207 3.5.4 Efekty działalności banku – tworzenie kapitału relacyjnego 214 3.5.5. Podsumowanie 223 3.6. Podsumowanie 224 Zakończenie 227 Bibliografia 233 Spis rysunków i tabel 243