Kompetencje XXI wieku
Książka nominowana do nagrody głównej w konkursie „ECONOMICUS” Dziennika Gazety Prawnej
Autor w ciekawy sposób prezentuje pełną złożoność zjawisk, które obecnie zachodzą w coraz bardziej zautomatyzowanym świecie biznesu: zmian gospodarczych, technologicznych i społecznych, oraz podpowiada, jakie działania można podjąć, aby za tymi zmianami nadążyć i odnaleźć się w nieustannie ewoluującej rzeczywistości. Kluczową rolę Jérémy Lamri przypisuje kształtowaniu nowych kompetencji.
Umiejętności, które gwarantują sukces zawodowy w XXI w., różnią się znacznie od tych, które były pożądane jeszcze niedawno. Podczas gdy profesjonaliści XX w. stosowali tzw. kompetencje rutynowe, ostatnie dwie dekady pokazały, że wzrosło zapotrzebowanie na umiejętności interakcji i analizy.
Pracodawcy cenią obecnie osoby potrafiące się uczyć i adaptować do nowych ról w organizacji, kreatywne i wykazujące inicjatywę. W obliczu szybkości i różnorodności informacji, aby osiągać ponadprzeciętne rezultaty, powinniśmy nauczyć się efektywnej komunikacji oraz sprawnej pracy zespołowej.
Autor nakreśla kierunek działania, który ułatwi zarówno pracownikom, jak i pracodawcom sprostać wyzwaniom XXI wieku.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8223-650-7
- ISBN druku: 978-83-8187-815-9
- EAN: 9788382236507
- Liczba stron: 212
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania 9 Przedmowa 11 Od autora 15 Wstęp 17 Część 1 Człowiek – jego przeszłość i przyszłość Rozdział 1 Historia ludzkości 27 Od małpy do człowieka 27 Mózg – ostateczna broń człowieka 30 Mózg gadzi 33 Mózg limbiczny 33 Kora nowa 34 Istota szara i biała, neurony i aksony 36 Płat czołowy 38 Kora przedczołowa – centrum kompetencji XXI wieku 39 Modelowanie rzeczywistości 41 Rozdział 2 Pięć sił ewolucji społecznej 45 Siły napędowe cywilizacji 46 Przepływ informacji 48 Kontakty międzyludzkie 51 Usuwanie zadań pasożytniczych 54 Standaryzacja 59 Synergia między postępem technicznym a standaryzacją 62 Standaryzacja, optymalizacja i trwałość – zgodne trio? 62 Egzystencjalizm 65 Podróż bohatera drogą do odnalezienia sensu 66 W stronę cywilizacji sensu 69 Część 2 Kompetencja(-e) i inteligencja(-e) Rozdział 3 Kompetencja: pojęcie niejednoznaczne i złożone 75 Kompetencja – jedno słowo, a wiele określeń 77 Definicja kompetencji – rys historyczny 78 A jeśli nie istnieje tylko jedna kategoria kompetencji? 85 Kompetencja – bardzo złożona koncepcja 85 Kategoryzacja kompetencji 86 Wydajność – między trafnością, skutecznością a efektywnością 88 Taksonomia Blooma 92 Rozdział 4 Główne teorie inteligencji 95 Czym jest inteligencja? 95 Iloraz inteligencji 99 Czynnik G 101 Iloraz emocjonalny 102 Pułapki zastawiane przez mózg 105 Model Cattela-Horna-Carrolla, czyli model CHC 107 Teoria inteligencji wielorakich 109 Triarchiczna teoria inteligencji 115 Asymetria mózgu i inteligencja analityczna/empiryczna 116 Rozdział 5 Kompetencje XXI wieku 121 Narodziny koncepcji 122 Najważniejsze modele kompetencji XXI wieku 124 4K siedzibą kompetencji XXI wieku 128 Krytyczny umysł (lub krytyczne myślenie, lub critical thinking po angielsku) 128 Kreatywność 130 Komunikacja 132 Kooperacja 135 Jak oceniać 4K? 137 Różne rodzaje pomiarów 141 Co jest jeszcze do zrobienia 142 Część 3 Rozwój kompetencji XXI wieku Rozdział 6 Nauczyć się uczyć, myśleć i wchodzić w interakcje 149 Klucz do skutecznego uczenia się 149 Mózg – konstrukcja ulegająca ciągłym przemianom 152 Interakcje społeczne, wsparcie i zahamowania poznawcze 153 Wkład neurologii w proces uczenia się 154 Kora przedczołowa dyrygentem mózgu 155 Cztery zasady ułatwiające naukę 156 Dzieci 158 Alternatywne modele pedagogiczne 159 Model fiński 161 Dorośli 162 Nowa koncepcja oparta na kompetencjach 165 Réseau EVH 169 Rozdział 7 Nowy świat dzięki kompetencjom XXI wieku 173 W stronę społeczeństwa inkluzywnego i świadomego 173 Wybierzmy przyszłość już dziś 176 Społeczna inteligencja zbiorowa 180 Konkurencja i kooperacja 180 Wybrać swoją kompetencję 182 Promowanie ekosystemów 183 Le Lab RH – ekosystem koopetycji 185 Zakończenie 187 Po co nam kompetencje? 188 Poszukiwanie sensu ratunkiem dla ludzkości 189 Zaakceptować niedoskonałość ludzi i świata 191 Świat bez pracy jest możliwy tylko w świecie pełnym sensu 192 Niekończące się ponowne rozpoczynanie cyklu poszukiwania sensu 194 Drzewo poznania 195 Kompetencje potrzebne do pełni życia 196 Posłowie. Nowe kompetencje w służbie czwartej rewolucji przemysłowej 199 Bibliografia 203