Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Zamawiaj najtaniej - Orlen paczka

Kreatywność(eBook)

Mózg w dobie innowacji

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2018

  • Seria / cykl: Psychologia popularna

  • Autor: Elkhonon Goldberg

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 59,00 zł
35,40
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 23,60 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Kreatywność

Życie w starożytnym Egipcie nie zmieniło się zbytnio od powstania pirami¬dy Cheopsa do czasów panowania Ramzesa Wielkiego, czyli przez jakieś 1300 lat. W naszych czasach zaś spora część wiedzy nabytej na studiach przed dziesięcioma laty dziś jest już przestarzała.
Liczba nowości, z którymi mamy do czynienia nie tylko jako jednostki, lecz także jako społeczeństwo, rośnie w galopującym tempie.
W społeczeństwie, w którym panowała stagnacja informacyjna, a zmiany zachodziły z prędkością lodowca, stosunkowo niewiele jednostek angażowało się w procesy twórcze; egzystencją zdecydowanej większości społeczeństwa rządziła rutyna, która raz opanowana wystarczyła za drogowskaz do końca życia. Ale w społeczeństwie, w którym wiedza i umiejętności odchodzą do lamusa, zanim zdążą stać się rutyną, praktycznie każdy człowiek staje się częścią procesu twórczego: jeśli nawet sam nie tworzy oryginalnych rozwiązań, to przynajmniej wykorzystuje i włącza do swojego życia nowe idee, koncepcje i umiejętności. Czy taka tendencja wymaga od członków społeczeństwa opartego na nowości innego wykorzystywania naszych zasobów neuronalnych, mocy naszego mózgu? Czy to wpłynie na sposób, w jaki zmienia się z wiekiem nasz mózg? Elkhonon Goldberg próbuje dowieść, że odpowiedź na te pytania prawdopodobnie brzmi: „tak”.
Istnieje też druga strona medalu: tworzenie nowości. Jak rodzą się nowatorskie idee? W dobie innowacyjności zrozumienie, w jaki sposób mózg człowieka przetwarza nowość, staje się sprawą ogromnej wagi. Jako społeczeństwo mamy dwojaką motywację, żeby odkryć mózgowe mechanizmy mierzenia się z nowością: chcemy bowiem dowiedzieć się zarówno, jak jest konsumowana, jak i jak jest tworzona. Właśnie ta dwojaka motywacja była dla prof. Goldberga impulsem do napisania tej książki.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9
Podziękowania 13
1. Epoka nowości 15
	Przerywana równowaga w historii 17
	Wiele rodzajów rewolucji 18
	Kultura a style poznawcze 20
	Jak dokonuje się fuzja rzeczywistości 23
	Ludzki mózg w nowej epoce 25
2. Neuromitologia kreatywności 28
	Od neurosierot do neuromód 28
	„Złe i bezużyteczne” 30
	Dekonstrukcja innowacyjności i kreatywności 32
	Kreatywności wielorakie 36
3. Konserwatywny mózg 40
	Skąd wiemy to, co wiemy 40
	Mapowanie świata w mózgu 43
	Jak język znalazł swoje siedlisko 50
	Gradienty izomorficzne 57
	Otępienie ma swoje plusy? 59
4. Syrena i Lego® Master (oraz jaskiniowy człowiek-lew) 62
	Jak rodzi się nowa idea? 62
	Mechanizm metafor – poziom makro 70
	Zagadka pamięci roboczej 77
	Fantomy w mózgu – poziom mikro 84
5. Najistotniejsza jest istotność! 95
	Obwód istotności 95
	Istotny stan podstawowy 100
	Istotność, dopamina i pobudzenie czołowe – bądź jego brak 102
	Więcej na temat dopaminy 107
	Istotność rozwodniona 108
	Istotność przechwycona 113
6. Innowacyjny mózg 120
	Wyzwanie nowości 120
	Źle rozumiane półkule 123
	Nowość i rutyna 125
	Urodzony do nowości 134
	Przeznaczeni do nowości 139
	Przesadna pogoń za nowością 142
7. Skierowane błądzenie i niewysłowiona iskra twórcza 152
	Żadne małpie sztuczki 152
	Skrajne płaty czołowe 154
	Grzbietowo-boczna bistabilność: natchnienie i ciężka praca 160
	Mistrz Lego® podczas pracy: kreatywna ciężka praca 162
	Mistrz Lego® podczas odpoczynku: twórcza inspiracja? Jeszcze nie 163
	Mały świat mózgu 165
	Skierowane błądzenie myślami: iskra twórcza 168
	Iteracja i selekcja 176
8. Czy pawian jest kreatywny? 178
	Nowość w ewolucji 178
	Rozwój człowieka a kreatywność zwierząt 185
9. Kreatywny umysł 194
	Garść pomysłów wartych uwagi 194
	Uległość czy bunt? 195
	Kreatywność a inteligencja 204
	Garść testów wartych uwagi 209
	Czy to bardzo źle być szalonym? 211
	Jak stworzyć umysł 217
10. Kreatywny mózg 222
	Garść mózgów wartych uwagi 222
	O łączności w kreatywności 227
	Życie w małym świecie 230
	Zalety posiadania osłonki 231
	Zalety nieposiadania osłonki 235
	Czy geny kreatywności istnieją naprawdę? 240
11. Epilog – Co dalej? 248
	Podsumowanie i spojrzenie w przyszłość 248
	Konsumowanie innowacji 249
	Tworzenie innowacji 260
Przypisy 275
Indeks nazwisk 319
Indeks rzeczowy 324
Opinie o książce Kreatywność 329
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Elkhonon Goldberg

Elkhonon Goldberg jest neuronaukowcem i praktykującym neuropsychologiem klinicznym, dyrektorem Luria Neuroscience Institute, profesorem na Wydziale Neurologii New York University School of Medicine. Jest autorem licznych artykułów naukowych z zakresu badań nad funkcjonalną organizacją mózgu, specjalizacją półkulową, funkcjami i dysfunkcjami płatów czołowych, pamięcią i amnezjami, urazami mózgu, zespołami otępiennymi i schizofrenią. Jego książki: The Executive Brain (2001), The Wisdom Paradox (2005, wyd. pol. Jak umysł rośnie w siłę, gdy mózg się starzeje, WN PWN, 2014) i The New Executive Brain (2009) zostały przetłumaczone na niemal dwadzieścia języków. Jest współautorem The SharpBrain Guide to Cognitive Fitness (2013, wyd. pol. Fitness mózgu, WN PWN, 2015) i pełni funkcję Chief Scientific Adviser w www.sharpbrains.com. Jest rozchwytywanym dydaktykiem, wykładającym na całym świecie. Elkhonon Goldberg był uczniem i bliskim współpracownikiem wielkiego neuropsychologa Aleksandra Łurii. Mieszka w Nowym Jorku.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Seria Psychologia popularna

Wiedza psychologiczna, naukowa, ale i ta potoczna, towarzyszy nam na co dzień. W wychowaniu dzieci, tworzeniu bliskich związków, w pracy i wielu innych dziedzinach życia kierujemy się swoimi przekonaniami o tym, co słuszne i skuteczne. W popularnym obiegu funkcjonuje jednak wiele psychologicznych mitów i uproszczeń. Czy naprawdę używamy tylko ułamka możliwości naszych mózgów? Czy ludzie rzeczywiście dzielą się na prawo- i lewopółkulowych? Czy to prawda, że w związkach przeciwieństwa się przyciągają, a pierwsze miłosne zranienie potrafi zniszczyć cale uczuciowe życie? Ile ma wspólnego z prawdą przekonanie, że jedynacy są samolubni, a charakter dziecka zależy od tego, czy urodziło się jako pierwsze lub kolejne? Jak działa mózg człowieka doświadczającego religijnych przeżyć? W jaki sposób tworzy nowatorskie idee? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w publikacjach z serii Psychologia popularna.

Inni Klienci oglądali również

25,00 zł

Kreatywność. Jak ją rozwijać w sobie i w organizacji

Kolejna, i znów świetnie napisana, książka Marka Stączka. Tym razem autor „wziął na warsztat” jeden z procesów umysłowych szczególnie wyróżniających ludzi w całym świecie przyrody a jednocześnie niezwykle skompli...
8,00 zł

Zarządzanie organizacją XXI wieku Innowacje – Gospodarka – Społeczeństwo - KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE

Monografia „Zarządzanie organizacją XXI wieku” jest efektem aktualnych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych rozdziałach jest dostarczenie metod i por...

Kreatywność językowa w marketingu

Monografia stanowi kolejną odsłonę cyklu poświęconego kreatywności językowej. To już siódma książka, w której młodzi badacze, adepci wielu dziedzin humanistycznych, głównie lingwiści, rozpatrują wskazane zagadnienie na dwóch...
11,00 zł

Zmiany - innowacje - kreatywność w zarządzaniu i rachunkowości

Zamieszczone w niniejszej monografii rozdziały są wybranymi dziełami naukowymi uczestników III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu Zarządzanie – Rachunkowość – Nowe Technologie pt. „Zmiany – Innowacje &ndas...

Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T. 2: Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce - 02 Mirosława Zalewska‑Pawlak: Kreatywność jako wartość osobowa i zawodowa nauczyciela edukacji artystycznej

Drugi tom, pt. Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce, który oddajemy do rąk Czytelników, prezentuje w swoich treściach spojrzenie na temat innowacyjności z pozycji budowania doświadczenia dziec...
19,99 zł

Kreatywność. Krótki i optymistyczny poradnik

Nie wydaje ci się przypadkiem, że kreatywność to jakiś tajemniczy, niezwykły dar, uzdolnienie nielicznych? John Cleese ma na ten temat zupełnie odmienne zdanie! Jak dowodzi w swoim krótkim, praktycznym i błyskotliwym poradniku, kreatywność to um...
15,99 zł

Wybrane aspekty w zarządzaniu organizacją XXI wieku Innowacje – Gospodarka – Społeczeństwo (red.) Joanna Nowakowska-Grunt, Ireneusz Miciuła - 19.KREATYWNOŚĆ W ZESPOLE WIELOPOKOLENIOWYM W ORGANIZACJACH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM POKOLENIA Y I Z.

Słowem redaktorówMonografia „Wybrane aspekty w zarządzaniu organizacją XXI wieku” jest efektem teoretycznych i praktycznych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym...
16,00 zł

Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu

Autorzy w niniejszej monografii podjęli próbę zbadania przejawów kreatywności (i w opozycji do niej – rutyny) językowej w wybranych obszarach praktyki gospodarczej oraz teorii odnoszącej się do nauk ekonomicznych (ekonomii i zarządz...

Kultura książki i informacji. Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Elżbiecie Gondek - 26 Kreatywność a profesjonalne konferencje

Tom przygotowany został z okazji jubileuszu pracy naukowej i dydaktycznej Profesor Elżbiety Gondek – wieloletniego Dyrektora Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego. 27 tekstów, ofiarowanych przez przyjaci...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!