MENU

Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu

(eBook)

Wybrane problemy

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2019

  • Autor: Anna Lipka, Małgorzata Król, Stanisław Waszczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 16,00 zł
13,76
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu

Autorzy w niniejszej monografii podjęli próbę zbadania przejawów kreatywności (i w opozycji do niej – rutyny) językowej w wybranych obszarach praktyki gospodarczej oraz teorii odnoszącej się do nauk ekonomicznych (ekonomii i zarządzania). W książce ujęto rozważania na temat: kreatorów nieszablonowych językowych wytworów pracy, miejsca kreatywności językowej wśród rodzajów kreatywności, barier stosowania kreatywności językowej, oglądu językowych wytworów pracy z perspektywy różnych teorii twórczości, przejawów i funkcji kreatywności językowej oraz możliwości ich pomiaru, uzusu językowego, a także kreatywności językowej w kontekście rutyn organizacyjnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7
Część I. Aspekty teoretyczno-metodyczne
1. Kreatywność na płaszczyźnie językowej a wyzwania rynkowe	13
1.1. Wytwory pracy o charakterze językowym i ich kreatorzy	13
1.2. Pojęcie, cechy i umiejscowienie kreatywności językowej wśród rodzajów kreatywności	17
1.3. Kreatywność nowatorskich językowych rozwiązań z perspektywy teorii twórczości	21
1.4. Przejawy kreatywności językowej	25
1.5. Propozycje pomiaru kreacji leksykalnej i frazeologicznej	31
1.6. Funkcje kreatywności językowej w warunkach rynku doznań, gospodarki kreatywnej i wielogeneracyjności oraz potencjalne bariery ich realizacji	33
2. Rutyny organizacyjne i ich język	38
2.1. Rutyny organizacyjne jako odzwierciedlenie uzusu językowego	38
2.2. Rodzaje i poziomy rutyn organizacyjnych a kodyfikacja języka	41
2.3. Rutyny organizacyjne z perspektywy podejścia ewolucyjnego i procesualnego oraz językowego uczenia się	45
2.4. Zmienność rutyn a kreatywność językowa	48
Część II. Egzemplifikacja i wyniki własnych analiz empirycznych
3. Kreatywność językowa tytułów publikacji ekonomicznych	55
4. Metafory rynku	67
5. Antropomorfizacje i anglicyzmy w nazwach koncepcji zarządzania	73
6. Przejawy kreatywności językowej w określeniach kultur, struktur i strategii organizacyjnych	76
7. Relacje: rutyna – kreatywność w recenzjach dorobku naukowego z zakresu zarządzania	79
7.1. Postępowanie badawcze	79
7.2. Kreatywność językowa – rezultaty analizy treści i wynikające z niej wnioski	80
7.3. Oprogramowanie usprawniające identyfikację rutynowych określeń	116
7.4. Wyniki analizy „języka rutynowego” i ich interpretacja	118
8. Przyciąganie klientów biur podróży poprzez nieszablonowe środki językowe w nazwach ofert wycieczek	126
8.1. Materiał badawczy i rezultaty jego analizy	126
8.2. Wnioski	135
9. Ładunek kreatywności nazw na rynku szkoleń	139
10. Kreatywność nazw firm sektora HoReCa	145
11. Projektowanie ogłoszeń rekrutacyjnych z użyciem innowacyjnych form językowych	150
11.1. Obecność kreatywnych form językowych w sformułowaniach ofert pracy	150
11.2. Etapy projektowe	162
Zakończenie	171
Bibliografia	175
Spis rysunków	189
Spis tabel	191
Informacja o Autorach	193
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,21 zł
12,45 zł

Bibuła

"Bibułą w żargonie rewolucyjnym nazywają każdy druk nielegalny, nieopatrzony sakramentalną formułą dozwolone cenzurą" pisał w 1903 roku w broszurze "Bibuła" Józef Piłsudski, wówczas redaktor, wydawca i zecer socjalist...
30,70 zł
35,70 zł

Perswazja językowa w różnych dyskursach Tom 2

Celem składającej się z dwóch tomów monografii jest stworzenie nowego forum wymiany myśli pomiędzy naukowcami, których badania (z zakresu językoznawstwa, erystyki, psycho- i socjolingwistyki, psychologii społecznej, socjologii, pra...
44,10 zł
49,00 zł

Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym

W monografii przedstawiono zaawansowaną metodykę oceny ryzyka na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego w Polsce. Jest realizacją obowiązku posiadania krajowej metodyki w tym zakresie, spoczywającego na Polsce jako członku Unii Europejskiej. W pełni ...
32,25 zł
43,00 zł

Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw. Nowe trendy w zarządzaniu i marketingu. Tom 45

Czym jest obecnie innowacyjność? Czy jest to zdolność przedsiębiorstw do dostarczania nowych rozwiązań technologicznych i usługowych? Czy może kompetencja wyrażana przede wszystkim w umiejętności i chęci przedsiębiorców do podejmowania działań o...
36,00 zł
48,00 zł

Pieniądz w ekonomii i socjologii

Książka Artura Borcucha nawiązuje do wielkich postaci i ważnych wątków ekonomii i socjologii. Z jednej bowiem strony, poja­wia się w niej Adam Smith, współtwórca nowoczesnej ekonomii, z drugiej - Max Weber, klasyk światowej soc...
37,93 zł
44,10 zł

Kompetencja i sprawność językowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, umiarkowanym i lekkim

W literaturze przedmiotu podkreśla się, że mowa tej części dziecięcej populacji jest uboższa pod względem leksykalnym, a wypowiedzi krótsze, składniowo uproszczone z licznymi błędami gramatycznymi. Brak jest jednak danych, które potwierdz...
29,49 zł
33,90 zł

Ekonomia dla ciekawych

Czy gdyby grupa nastolatków porwała znanego profesora, a potem zmusiła go do odpowiedzi na różne trudne pytania, lepiej by zrozumiała podstawowe prawa ekonomii? Książka profesora Orłowskiego napisana została z myślą o młodych...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!