Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu
Autorzy w niniejszej monografii podjęli próbę zbadania przejawów kreatywności (i w opozycji do niej – rutyny) językowej w wybranych obszarach praktyki gospodarczej oraz teorii odnoszącej się do nauk ekonomicznych (ekonomii i zarządzania). W książce ujęto rozważania na temat: kreatorów nieszablonowych językowych wytworów pracy, miejsca kreatywności językowej wśród rodzajów kreatywności, barier stosowania kreatywności językowej, oglądu językowych wytworów pracy z perspektywy różnych teorii twórczości, przejawów i funkcji kreatywności językowej oraz możliwości ich pomiaru, uzusu językowego, a także kreatywności językowej w kontekście rutyn organizacyjnych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-600-2
- ISBN druku: 978-83-7875-599-9
- Liczba stron: 196
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Część I. Aspekty teoretyczno-metodyczne 1. Kreatywność na płaszczyźnie językowej a wyzwania rynkowe 13 1.1. Wytwory pracy o charakterze językowym i ich kreatorzy 13 1.2. Pojęcie, cechy i umiejscowienie kreatywności językowej wśród rodzajów kreatywności 17 1.3. Kreatywność nowatorskich językowych rozwiązań z perspektywy teorii twórczości 21 1.4. Przejawy kreatywności językowej 25 1.5. Propozycje pomiaru kreacji leksykalnej i frazeologicznej 31 1.6. Funkcje kreatywności językowej w warunkach rynku doznań, gospodarki kreatywnej i wielogeneracyjności oraz potencjalne bariery ich realizacji 33 2. Rutyny organizacyjne i ich język 38 2.1. Rutyny organizacyjne jako odzwierciedlenie uzusu językowego 38 2.2. Rodzaje i poziomy rutyn organizacyjnych a kodyfikacja języka 41 2.3. Rutyny organizacyjne z perspektywy podejścia ewolucyjnego i procesualnego oraz językowego uczenia się 45 2.4. Zmienność rutyn a kreatywność językowa 48 Część II. Egzemplifikacja i wyniki własnych analiz empirycznych 3. Kreatywność językowa tytułów publikacji ekonomicznych 55 4. Metafory rynku 67 5. Antropomorfizacje i anglicyzmy w nazwach koncepcji zarządzania 73 6. Przejawy kreatywności językowej w określeniach kultur, struktur i strategii organizacyjnych 76 7. Relacje: rutyna – kreatywność w recenzjach dorobku naukowego z zakresu zarządzania 79 7.1. Postępowanie badawcze 79 7.2. Kreatywność językowa – rezultaty analizy treści i wynikające z niej wnioski 80 7.3. Oprogramowanie usprawniające identyfikację rutynowych określeń 116 7.4. Wyniki analizy „języka rutynowego” i ich interpretacja 118 8. Przyciąganie klientów biur podróży poprzez nieszablonowe środki językowe w nazwach ofert wycieczek 126 8.1. Materiał badawczy i rezultaty jego analizy 126 8.2. Wnioski 135 9. Ładunek kreatywności nazw na rynku szkoleń 139 10. Kreatywność nazw firm sektora HoReCa 145 11. Projektowanie ogłoszeń rekrutacyjnych z użyciem innowacyjnych form językowych 150 11.1. Obecność kreatywnych form językowych w sformułowaniach ofert pracy 150 11.2. Etapy projektowe 162 Zakończenie 171 Bibliografia 175 Spis rysunków 189 Spis tabel 191 Informacja o Autorach 193