Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU

Kultura biznesu. Normy i formy(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2012

  • Autor: Irena Kamińska-Radomska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 40,00 zł
28,00
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,00 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Kultura biznesu. Normy i formy

Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości. W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych. W dobie globalizacji i przyspieszonej komunikacji człowiek jest stawiany coraz częściej przed koniecznością konfrontacji własnych norm grzecznościowych z normami obowiązującymi na innych obszarach kulturowych. Brak umiejętności zachowania w kontaktach międzynarodowych w sytuacjach pozazawodowych (np. turystyka) nie skutkuje na ogół poważnymi konsekwencjami. Gorzej, jeśli jesteśmy nieprzygotowani do międzynarodowych kontaktów służbowych. Poruszanie się w obrębie przyjętych kodów zachowania, będących często w sferze podświadomej, daje człowiekowi komfort poczucia bezpieczeństwa. Ten komfort uzyskuje zarówno osoba, która wysyła te sygnały, jak i otoczenie, które je odczytuje. Oczywiście pod warunkiem, że nie nastąpią zakłócenia w postaci manipulacji, czyli działań mających na celu zafałszowanie rzeczywistości. Zwykle, będąc w grupie, która przyjęła te same normy, jesteśmy w stanie odczytać i właściwie zinterpretować wysyłane sygnały. (z tekstu)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo od Autora	7

Wstęp	9
	Kultura biznesu i kultura na co dzień	9
	Fundamenty kultury biznesu	13
	Zasady kontra naturalne zachowanie	15

Zwykła grzeczność	17

	Komplementy	19
	Krytyka	20
	Asertywność i nietakt	21
	Zwolnienie pracownika	23
	Rozmowa kwalifikacyjna	25
	Obsługa klienta w sklepie, w punkcie usługowym	27
	Standardy dobrego asystenta	28
	Kultura na drodze	30
	Podczas lotu	32
	Podróż pociągiem	35
	Grzeczność przy uprawianiu sportu	37
	Szlifowanie manier	42
	Quiz ze zwykłej grzeczności	46

Komunikacja międzyludzka	49

	Profesjonalna autoprezentacja	51
	Prezentacja osób	69
	Tytułowanie w rozmowie	72
	Zapamiętywanie imion i nazwisk	74
	Wizytówki	78
	Komunikacja niewerbalna	85
	Komunikacja werbalna i dbałość o piękno języka	92
	Intonacja	93
	Słuchanie	96
	Rozmowy telefoniczne	102
	Prezenty	116
	Quiz z komunikacji	125

Korespondencja	127

	Rodzaje korespondencji służbowej	130
	Układ stałych elementów korespondencji	139
	Zasady prowadzenia korespondencji służbowej	148
	Reklamacje w korespondencji	150
	Koperty i papier firmowy	152
	Quiz z korespondencji	153

Precedencja	155

	Zasady precedencji, czyli pierwszeństwa	157
	Precedencja w sytuacjach służbowych	158
	Quiz z precedencji	177

Wizerunek	179

	Ubiór służbowy mężczyzny i kobiety	182
	Garderoba biznesmena	185
	Garderoba bizneswoman	216
	Dress code, czyli dostosowanie stroju do okazji	228
	Quiz z wizerunku	241

Przyjęcia	243

	Przyjęcia na stojąco	245
	Przyjęcia przy stole	268
	Zaproszenie gościa do restauracji	313
	Przyjęcia herbatkowe	318
	Przyjęcia ogrodowe	320
	Quiz z przyjęć	323

Wystąpienia publiczne i organizacja spotkań	327

	Błędy mówcy	329
	Radzenie sobie w trudnych sytuacjach	331
	Radzenie sobie z tremą	333
	Najlepszy mówca	333
	Przygotowanie treści wystąpienia	334
	Organizacja spotkań	336
	Negocjacje	352
	Quiz z wystąpień publicznych i organizacji spotkań służbowych	361

Jak osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej	363

	Systematyka różnic kulturowych	367
	Konsekwencje wynikające z nieznajomości różnic kulturowych	372
	Przyjmowanie zagranicznych gości	375
	Polska w kontekście różnic kulturowych	376
	Quiz z różnic kulturowych	377

Literatura	379
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Irena Kamińska-Radomska

Trener, wykładowca i konsultant z dziedzin etykiety biznesu, protokołu dyplomatycznego oraz wystąpień publicznych. Założyła firmę szkoleniową The Protocol School of Poland, w której do tej pory przekazała wiedzę z tego zakresu kilkunastu tysiącom osób i wprowadziła etykietę biznesu we współczesnej postaci na polski rynek.

Inni Klienci oglądali również

48,14 zł

Spółki jaką wybrać Forma prawna i organizacyjna

Do prowadzenia działalności na szerszą skalę często potrzebny jest większy potencjał: finansowy, wykwalifikowanych ludzi i innych zasobów, stąd w niektórych przypadkach korzystne jest „połączenie sił” i utworzenie spółk...
25,00 zł

Dwa Zero Alfabet nowej kultury i inne teksty

Jak technologie ery internetu zmieniają współczesną kulturę? Dwaj badacze mediów przyglądają się czasom, w których stare kategorie przestały pasować do wyłaniających się zjawisk. Dwa zero. Alfabet nowej kultury i inne teksty to prz...
3,50 zł

Współczesna kobieta - szkice do portretu na tle przemian społeczno-kulturowych - 05 Kobieta jako towar — rzecz o seksualizacji kultury

Rozpatrywanie zmian jakim ulegały i ulegają role społeczne podejmowane przez kobiety na przestrzeni czasu stanowi istotny społecznie postulat badawczy. Proponowany zbiór tekstów opatrzony tytułem Współczesna kobieta – szkice ...
11,00 zł

Od biznesu międzynarodowego do globalnej gospodarki – wyzwania i problemy w wybranych obszarach

Procesy umiędzynarodowienia, zachodzące w praktycznie wszystkich obszarach życia społeczno-gospodarczego, stały się najbardziej charakterystyczną cechą współczesnej gospodarki. Przedsiębiorstwa optymalizują działalność wykorzystując potencjał i ...
2,50 zł

Kultura książki i informacji. Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Elżbiecie Gondek - 23 Esej o użyteczności i używaniu bibliotek cyfrowych

Tom przygotowany został z okazji jubileuszu pracy naukowej i dydaktycznej Profesor Elżbiety Gondek – wieloletniego Dyrektora Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego. 27 tekstów, ofiarowanych przez przyjaci...
2,50 zł

Spotkania międzykulturowe. T. 1: Literaturoznawstwo. Kultura - Improwizowana (i prowokowana) komedia dokumentalna, czyli Czeski sen na jawie i Czeski pokój na bojowo

Niniejszy zbiór artykułów, zgodnie z intencją jego twórców, ma przysłużyć się spotkaniom międzykulturowym Słowian. Oznacza to w praktyce, że jego adresatem są filolodzy – slawiści, natomiast autorami ci pracownicy ucze...
9,00 zł

Upodobania obrazowe dzieci w wieku przedczytelniczym w zakresie ilustracji książkowej - Kultura wizualna w aspekcie wybranych problemów, Obraz — eksplikacja pojęcia, Znak plastyczny i słowo

Głównym celem badań przedstawionych w niniejszej pracy była próba w miarę pełnego opisu dziecięcych upodobań w zakresie ilustracji książkowej w kontekście postrzeganych przekazów obrazowych w dobie kultury wizualnej. Istotnym warun...

Ślady kultury starego świata na Rusi kijowskiej

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu REPRINT. W granicach dzisiejszej Ukrainy rozpatrzyć pragniemy drogi, którymi mógł oddziaływać wpływ kultury starego świata na ter...
7,00 zł

Paradoksy paryskiej „Kultury”. Wyd. 3. zm. i uzup. - 01 Podstawowe wiadomości i założenia

Monografia przedstawia genezę i ewolucję poglądów politycznych zespołu paryskiej „Kultury” w okresie od 1947 do 1980 roku. To już trzecie wydanie, zmienione kompozycyjnie, uaktualnione i poszerzone, dzięki czemu stanowi propozycję &b...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!