MENU

Marketing na rynkach międzynarodowych

(eBook)

Badania, decyzje, organizacja

1.30  [ 3 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2020

  • Autor: Wojciech Grzegorczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Marketing na rynkach międzynarodowych

Prezentowana publikacja przybliża zagadnienie marketingu na rynkach międzynarodowych. Przedstawiono w niej kwestie dotyczące badań marketingowych na takim rynku, ich rodzaje, etapy i metody. Zaprezentowano sposoby oceny i wyboru rynków zagranicznych, stosowane na nich formy działania oraz uwarunkowania, etapy i rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstw działających na tych rynkach. Ponadto zamieszczono rozważania uwzględniające aspekt organizacji komórki marketingowej przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym.
Ostatnia część książki obejmuje przykłady działań marketingowych polskich przedsiębiorstw z różnych branż działających na rynkach zagranicznych. Odnoszą się one do wybranych aspektów strategii marketingowej stosowanej na tych rynkach i do sposobów ekspansji na nie. Opisy te stanowią doskonałą ilustrację funkcjonowania firm na rynku międzynarodowym – mogą być przedmiotem analizy i dyskusji podczas zajęć dydaktycznych ze studentami, jak również okazać się pomocne dla menedżerów przedsiębiorstw.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 	9

I.	Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego	11
1.	Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw	11
2.	Pojęcie marketingu międzynarodowego	17

II.	Badania marketingowe rynku międzynarodowego	23
1.	Pojęcie i specyfika badań rynku międzynarodowego	23
2.	Rodzaje badań	26
3.	Źródła informacji i metody badań	38

III.	Etapy strategii na rynku międzynarodowym	51
1.	Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa	52
2.	Ocena i selekcja rynków zagranicznych	57
3.	Określenie celów działania na rynkach zagranicznych	57
4.	Ustalenie sposobów ekspansji na rynki zagraniczne	58
5.	Określenie strategii marketing‑mix na rynkach zagranicznych 	59
6.	Koordynacja działań	60
7.	Realizacja strategii i kontrola	61

IV.	Ekspansja przedsiębiorstw na wybrane rynki zagraniczne	63
1.	Metody oceny i selekcji rynków zagranicznych	63
2.	Formy ekspansji na rynki zagraniczne	71

V.	Charakterystyka form ekspansji przedsiębiorstwa na rynki międzynarodowe	77
1.	Działania eksportowe	77
2.	Działania kooperacyjne niekapitałowe	85
2.1.	Sprzedaż licencji	86
2.2.	Franchising	87
2.3.	Kontrakt menedżerski	88
2.4.	Inwestycje kompleksowe	89
3.	Działania kooperacyjne kapitałowe	89
3.1.	Joint ventures	89
3.2.	Alianse strategiczne	91
4.	Inwestycje bezpośrednie	95

VI.	Strategie marketingowe przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym	101
1.	Rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym	101
2.	Pozostałe strategie funkcjonalne i ich związki ze strategią marketingową na
rynku międzynarodowym	109

VII.	Polityka produktu i ceny na rynku międzynarodowym	115
1.	Polityka produktu i jej rodzaje	116
2.	Cykl życia produktu na rynku międzynarodowym	126
3.	Kształtowanie marki produktu na rynku międzynarodowym	130
4.	Polityka cenowa na rynku międzynarodowym	133
5.	Ustalanie ceny w działalności eksportowej	134
6.	Aspekty finansowe decyzji cenowych na rynku międzynarodowym	139
7.	Formy płatności w transakcjach zagranicznych	144
7.1.	Faktoring międzynarodowy	151
7.2.	Forfaiting międzynarodowy	154
8.	Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji	159

VIII.	Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym	165
1.	Czynniki dystrybucji	165
2.	Decyzje przedsiębiorstwa w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym	168
3.	Tworzenie kanału dystrybucji na rynku zagranicznym	177

IX.	Polityka promocji na rynku międzynarodowym	181
1.	Czynniki promocji	181
2.	Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym	188
3.	Rodzaje strategii promocji na rynku międzynarodowym	192

X.	Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym	201
1.	Uwarunkowania organizacji działalności marketingowej na rynku międzynarodowym	201
2.	Rodzaje organizacyjnych struktur marketingu	202

XI.	Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe	213
1.	Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne	213
2.	Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw	215
3.	Wykorzystanie franchisingu polskich firm na rynku międzynarodowym 	218
4.	Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw	220
5.	Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych	222

XII.	Studia przypadków	227
1.	Grupa Maspex Wadowice	227
2.	Amica Wronki SA	229
3.	Grupa Selena	232
4.	Dr Irena Eris	235
5.	Solaris Bus & Coach	238
6.	Grupa Forte	241
7.	Grupa Nowy Styl	242
8.	LPP SA	245
9.	Everlasting Flowers – firma z branży kwiaciarskiej	249
10.	Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA	252

Zakończenie	255
Bibliografia	259
Spis tabel	269
Spis ilustracji	271
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

36,00 zł
40,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Who is who

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Leksykon bio...
44,10 zł
49,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Dystrybucja

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Analiza rynk...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Poligrafia

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Próba...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Papier

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Tom po...
50,40 zł
56,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Wydawnictwa

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Istotną częś...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
56,70 zł
63,00 zł

Wsparcie pokoju we współczesnych stosunkach międzynarodowych

Stan prawny na 1.01.2009 r. Niniejsza publikacja stanowi efekt badań nad instrumentami wspierającymi pokój międzynarodowy. Zawiera analizę trzech metod, które pozytywnie wpływają na zachowanie pokojowych stosunków pomiędzy państ...
18,00 zł
20,00 zł

Rynek kapitałowy- efektywność i ryzyko

Publikacja jest kontynuacją badań nad rynkiem kapitałowym, zaprezentowanych w dwóch wydanych przez Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego monografiach (pt. Rynek kapitałowy wobec wyzwań dekoniunktury (2014) oraz Inwe...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!