Marketing na rynkach międzynarodowych
Prezentowana publikacja przybliża zagadnienie marketingu na rynkach międzynarodowych. Przedstawiono w niej kwestie dotyczące badań marketingowych na takim rynku, ich rodzaje, etapy i metody. Zaprezentowano sposoby oceny i wyboru rynków zagranicznych, stosowane na nich formy działania oraz uwarunkowania, etapy i rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstw działających na tych rynkach. Ponadto zamieszczono rozważania uwzględniające aspekt organizacji komórki marketingowej przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym.
Ostatnia część książki obejmuje przykłady działań marketingowych polskich przedsiębiorstw z różnych branż działających na rynkach zagranicznych. Odnoszą się one do wybranych aspektów strategii marketingowej stosowanej na tych rynkach i do sposobów ekspansji na nie. Opisy te stanowią doskonałą ilustrację funkcjonowania firm na rynku międzynarodowym – mogą być przedmiotem analizy i dyskusji podczas zajęć dydaktycznych ze studentami, jak również okazać się pomocne dla menedżerów przedsiębiorstw.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8220-029-4
- ISBN druku: 978-83-8220-028-7
- Liczba stron: 272
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 I. Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego 11 1. Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 11 2. Pojęcie marketingu międzynarodowego 17 II. Badania marketingowe rynku międzynarodowego 23 1. Pojęcie i specyfika badań rynku międzynarodowego 23 2. Rodzaje badań 26 3. Źródła informacji i metody badań 38 III. Etapy strategii na rynku międzynarodowym 51 1. Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa 52 2. Ocena i selekcja rynków zagranicznych 57 3. Określenie celów działania na rynkach zagranicznych 57 4. Ustalenie sposobów ekspansji na rynki zagraniczne 58 5. Określenie strategii marketing‑mix na rynkach zagranicznych 59 6. Koordynacja działań 60 7. Realizacja strategii i kontrola 61 IV. Ekspansja przedsiębiorstw na wybrane rynki zagraniczne 63 1. Metody oceny i selekcji rynków zagranicznych 63 2. Formy ekspansji na rynki zagraniczne 71 V. Charakterystyka form ekspansji przedsiębiorstwa na rynki międzynarodowe 77 1. Działania eksportowe 77 2. Działania kooperacyjne niekapitałowe 85 2.1. Sprzedaż licencji 86 2.2. Franchising 87 2.3. Kontrakt menedżerski 88 2.4. Inwestycje kompleksowe 89 3. Działania kooperacyjne kapitałowe 89 3.1. Joint ventures 89 3.2. Alianse strategiczne 91 4. Inwestycje bezpośrednie 95 VI. Strategie marketingowe przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 101 1. Rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 101 2. Pozostałe strategie funkcjonalne i ich związki ze strategią marketingową na rynku międzynarodowym 109 VII. Polityka produktu i ceny na rynku międzynarodowym 115 1. Polityka produktu i jej rodzaje 116 2. Cykl życia produktu na rynku międzynarodowym 126 3. Kształtowanie marki produktu na rynku międzynarodowym 130 4. Polityka cenowa na rynku międzynarodowym 133 5. Ustalanie ceny w działalności eksportowej 134 6. Aspekty finansowe decyzji cenowych na rynku międzynarodowym 139 7. Formy płatności w transakcjach zagranicznych 144 7.1. Faktoring międzynarodowy 151 7.2. Forfaiting międzynarodowy 154 8. Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji 159 VIII. Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym 165 1. Czynniki dystrybucji 165 2. Decyzje przedsiębiorstwa w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym 168 3. Tworzenie kanału dystrybucji na rynku zagranicznym 177 IX. Polityka promocji na rynku międzynarodowym 181 1. Czynniki promocji 181 2. Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym 188 3. Rodzaje strategii promocji na rynku międzynarodowym 192 X. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym 201 1. Uwarunkowania organizacji działalności marketingowej na rynku międzynarodowym 201 2. Rodzaje organizacyjnych struktur marketingu 202 XI. Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe 213 1. Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 213 2. Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw 215 3. Wykorzystanie franchisingu polskich firm na rynku międzynarodowym 218 4. Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw 220 5. Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 222 XII. Studia przypadków 227 1. Grupa Maspex Wadowice 227 2. Amica Wronki SA 229 3. Grupa Selena 232 4. Dr Irena Eris 235 5. Solaris Bus & Coach 238 6. Grupa Forte 241 7. Grupa Nowy Styl 242 8. LPP SA 245 9. Everlasting Flowers – firma z branży kwiaciarskiej 249 10. Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA 252 Zakończenie 255 Bibliografia 259 Spis tabel 269 Spis ilustracji 271