Marketing w szkolnictwie.
Książka stanowi kompleksowe opracowanie na temat adaptacji marketingu do potrzeb instytucji edukacyjnych o charakterze niekomercyjnym. Przedstawiono w niej teoretyczne aspekty zastosowania marketingu w szkolnictwie, doświadczenie w tym zakresie polskich i zagranicznych szkół wszystkich szczebli (także wyższych uczelni) oraz przykłady mogące pomóc w wykorzystaniu marketingowych metod, pomysłów i rozwiązań w placówkach edukacyjnych.
W książce zostały omówione między innymi następujące zagadnienia:
specyfika marketingowej koncepcji zarządzania w organizacjach niekomercyjnych
metody analizy mikro- i makrootoczenia oraz potencjału szkół
zastosowanie instrumentów marketingowych w szkolnictwie
prowadzenie badań marketingowych w placówkach edukacyjnych
sposoby pozyskiwania przez placówki edukacyjne środków pozabudżetowych
Publikacja jest adresowana do osób zarządzających szkołami wszystkich szczebli i pracowników oświaty. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane marketingiem w organizacjach non-profit i problemami szkolnictwa.
Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->
Autor: Hanna Hall
Słowa kluczowe:
marketing instytucji niekomercyjnych
badania marketingowe w placówkach edukacyjnych
promocja szkoły
usługa edukacyjna
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-1894-5
- ISBN druku: 83-7416-756-4
- EAN: 9788326418945
- Liczba stron: 236
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp str. 7 Rozdział 1. Marketingowa koncepcja zarządzania w organizacjach niekomercyjnych str. 11 Zarys koncepcji marketingowego zarządzania organizacją str. 11 Specyfika organizacji niekomercyjnych a marketingowa koncepcja zarządzania str. 20 Projektowanie strategii marketingowej w organizacjach niekomercyjnych str. 35 Marketing w szkolnictwie - znaczenie i zakres adaptacji str. 44 Rozdział 2. Przedmiot i metody analizy otoczenia i potencjału szkoły str. 51 Polski system edukacji - uwarunkowania i zmiany str. 51 Analiza makrootoczenia szkoły str. 64 Analiza zachowań klientów szkoły str. 73 Specyfika i analiza konkurencji w szkolnictwie str. 92 Analiza potencjału szkoły str. 98 Analiza SWOT i formułowanie marketingowych celów szkoły str. 100 Rozdział 3. Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły i pozycjonowanie szkoły str. 108 Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły str. 108 Pozycjonowanie szkoły str. 112 Rozdział 4. Kształtowanie kompozycji instrumentów marketingowych str. 120 Usługa edukacyjna - specyfika, struktura, jakość str. 120 Polityka ceny str. 136 Dystrybucja usług edukacyjnych str. 142 Instrumenty i program promocji szkoły str. 146 Personel szkoły i koncepcja marketingu wewnętrznego str. 161 Rozdział 5. Badania marketingowe w szkołach - proces i metody str. 165 Przygotowanie badania str. 165 Zbieranie, przetwarzanie i analiza danych oraz prezentacja wyników badania str. 193 Rozdział 6. Źródła i metody pozyskiwania zasobów str. 209 Podsumowanie str. 225 Bibliografia str. 226