Mity pracy
To nie jest zwykła książka o pracy.
Osiem godzin dziennie i pięć dni w tygodniu, co daje nam – jeśli akurat nie przydarzą się nadgodziny – 40 godzin tygodniowo. I tak przez większą część roku. Praca to jedna z najważniejszych, a na pewno najbardziej czasochłonnych, rzeczy w naszym życiu. Mimo to chyba każdy odniósł kiedyś wrażenie, że z jego firmą coś jest nie tak…
Mity pracy to kolejna, obok Mitów zarządzania i Mitów PR-u, książka, której autorzy mierzą się z błędnymi wyobrażeniami i stereotypami – tym razem na temat miejsc pracy. Ian MacRae, który prowadzi konsultacje psychologiczne dla firm, oraz Adrian Furnam, profesor łączący obszary psychologii i zarządzania, przyglądają się powszechnym nieporozumieniom, które uniemożliwiają przedsiębiorstwom rozwój (i utrudniają życie pracownikom).
Część mitów dotyczy spraw pozornie oczywistych, z innymi trudno się zgodzić, tak bardzo przeczą wszystkiemu, do czego przywykliśmy na co dzień. Niektóre wyniki i obserwacje, jak przyznają autorzy, zaskoczyły nawet ich. Czy powinniśmy pracować osiem godzin dziennie, od poniedziałku do piątku? Może w 1817 był to rewolucyjny pomysł i śmiała wizja, ale czy 200 lat później nie powinniśmy pójść już o krok dalej – być może w stronę elastycznych godzin pracy? Okazuje się też, że nie ma żadnych dowodów na to, że praca z domu obniża wydajność – wręcz przeciwnie: jak pokazały eksperymenty pracownicy zdalni spisują się lepiej i biorą mniej urlopów zdrowotnych. Nie wspominając o oszczędnościach związanych z utrzymaniem biura…
Mity pracy to 27 rozdziałów pisanych z humorem i opartych na najnowszych wynikach badań oraz doświadczeniach samych autorów. MacRae i Furnham opisują najgorsze decyzje czy przekonania, które sprawiają, że firmy stoją w miejscu, pracownicy się męczą, a nasza praca w niczym nie przypomina tej, jaką moglibyśmy wykonywać w XXI wieku.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20168-5
- ISBN druku: 978-83-01-20130-2
- Liczba stron: 202
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania IX Wstęp XI Mit 1. Powinno się pracować osiem godzin dziennie, od poniedziałku do piątku 1 Mit 2. Praca w domu obniża wydajność 7 Mit 3. W pracy nie powinno się korzystać z mediów społecznościowych 17 Mit 4. Słuchanie muzyki w trakcie pracy nie pozwala się skupić 25 Mit 5. BHP twój wróg 33 Mit 6. Obserwacja pracowników wzmaga ich wydajność 41 Mit 7. Organizacja przestrzeni biurowej à la Google sprawi, że pracownicy będą bardziej twórczy 53 Mit 8. Technika mindfulness to klucz do wszystkiego 63 Mit 9. Neurobiologia prawdę nam powie i rozwiąże wszystkie problemy w pracy 69 Mit 10. Jeśli start-up ma się udać, potrzebna jest alternatywna wizja kierownictwa 77 Mit 11. W pracy lepiej mieć zawyżone poczucie własnej wartości 91 Mit 12. W pracy używamy raptem 10 procent mózgu 99 Mit 13. Przyjazne środowisku miejsce pracy to zbyt wiele zachodu 105 Mit 14. Najlepiej motywuje podwyżka 113 Mit 15. Najcenniejsi pracownicy to ci, którzy pracują najwięcej godzin 123 Mit 16. Na emeryturę powinno się przechodzić w wieku 65 lat 133 Mit 17. Perfekcjoniści są najlepszymi pracownikami 141 Mit 18. Kobiety nie czują w pracy ducha rywalizacji tak silnie jak mężczyźni 148 Mit 19. Osobowości zatrudnionych da się posortować 157 Mit 20. Orientacja seksualna i płeć to sprawy, które w miejscu pracy powinno się brać pod uwagę 171 Mit 21. Milenialsi zmieniają charakter miejsca pracy 179 Mit 22. Współpracownicy nie powinni wchodzić w związki ze sobą nawzajem 189 Mit 23. Nauczanie równa się szkolenie 197 Mit 24. Coroczne oceny pracowników to najlepsza metoda sprawdzania efektywności 207 Mit 25. Z pracowników wysokoefektywnych wyrastają wspaniali kierownicy 221 Mit 26. W pracy zastąpi nas komputer 231 Mit 27. Open space to zawsze najlepsze rozwiązanie 239 Bibliografia 245 O Autorach 266