Modelowanie lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów samochodowych
Praca dotyczy metodyki modelowania lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów samochodowych. Celem pracy jest opracowanie metod modelowania sieci recyklingu, wraz z aplikacją komputerową, stanowiących kompleksowe narzędzie wspomagania decyzji w zakresie wyboru miejsc lokalizacji podmiotów sieci oraz organizacji przepływów między podmiotami. Przedstawione modele mają umożliwić podejmowanie decyzji zarówno w kontekście budowy sieci recyklingu, jak i przebudowy istniejącej infrastruktury z wykorzystaniem jedno i wielokryterialnych zadań optymalizacyjnych. W pracy przedstawiono obszary badawcze związane z recyklingiem oraz opisano stan zagadnienia modelowania sieci recyklingu, w tym w szczególności optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci. Przedstawiono także propozycję metodologicznego podejścia do problemu modelowania sieci. Następnie, zgodnie z przedstawionym schematem budowy modelu, opisano strukturę systemu i odwzorowano jego charakterystyki, określono warunki i ograniczenia modelowania oraz przedstawiono funkcje oceny jakości rozwiązań. Najważniejszą część pracy stanowi rozdział szósty, w którym zamieszczono sformalizowany zapis modeli matematycznych optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci recyklingu. Zaprezentowano sformułowanie jedno- i wielokryterialnych zadań zarówno dla wariantów budowy, jak i przebudowy sieci. Opisano charakterystykę aplikacji komputerowej RecNetDesign, która umożliwia praktyczne wykorzystanie zaprezentowanych w pracy modeli na różnych szczeblach decyzyjnych: w administracji państwowej, w organizacjach odpowiadających za sieć recyklingu w skali regionalnej czy przedsiębiorstwach będących uczestnikami sieci. Ostatnią część pracy stanowi weryfikacja opracowanych modeli na danych rzeczywistych dla sieci recyklingu w Polsce oraz analiza wyników zrealizowanych zadań optymalizacyjnych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7143-988-9
- ISBN druku: 978-83-7143-988-9
- Liczba stron: 235
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz ważniejszych oznaczeń 5 Streszczenie 13 1. Wstęp 15 1.1. Wybrane aspekty recyklingu 15 1.2. Cel i zakres pracy 18 2. Przegląd literatury w aspekcie recyklingu pojazdów 20 2.1. Obszary badawcze związane z recyklingiem pojazdów 20 2.2. Stan zagadnienia 24 2.3. Problemy decyzyjne w lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów 34 3. Wybrane aspekty procesu modelowania 39 3.1. Model i jego znaczenie w procesie modelowania 39 3.2. Propozycja metodologicznego podejścia do problemu modelowania sieci recyklingu 41 3.3. Metody wykorzystywane w optymalizacji lokalizacji podmiotów 46 4. Odwzorowanie sieci recyklingu pojazdów 50 4.1. Uwagi ogólne 50 4.2. Podmioty struktury sieci recyklingu 55 4.3. Opis struktury sieci recyklingu pojazdów 58 4.4. Parametryzacja elementów i połączeń struktury sieci recyklingu 70 5. Kryteria oceny i ograniczenia modelowania sieci recyklingu 87 5.1. Problematyka oceny sieci recyklingu 87 5.2. Zmienne decyzyjne optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci recyklingu 94 5.3. Ograniczenia lokalizacji podmiotów sieci recyklingu 101 5.4. Kryteria optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci recyklingu 109 5.4.1. Koszty funkcjonowania podmiotów 109 5.4.2. Przychody z działalności podmiotów 122 5.4.3. Koszty transportu 127 6. Zadania optymalizacyjne wyznaczania lokalizacji podmiotów sieci recyklingu 131 6.1. Klasyfikacja zadań 131 6.2. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla przebudowy sieci recyklingu z kryterium minimalizacji kosztów całkowitych 132 6.3. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla przebudowy sieci recyklingu z kryterium minimalizacji kosztów całkowitych oraz opcją rozbudowy potencjału młynów przemysłowych 140 6.4. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla budowy sieci recyklingu z kryterium minimalizacji kosztów całkowitych 144 6.5. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla przebudowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją bez dopłat do demontażu 150 6.6. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla budowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją bez dopłat do demontażu 153 6.7. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla przebudowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją dopłat do demontażu 156 6.8. Wyznaczanie lokalizacji podmiotów dla budowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją dopłat do demontażu 160 6.9. Dwukryterialne zadanie optymalizacyjne wyznaczania lokalizacji podmiotów dla przebudowy sieci recyklingu 163 6.10. Dwukryterialne zadanie optymalizacyjne wyznaczania lokalizacji podmiotów dla budowy sieci recyklingu 167 7. Metoda rozwiązania zadań optymalizacyjnych 171 7.1. Przegląd metod heurystycznych 171 7.2. Implementacja komputerowa rozwiązania zadań optymalizacyjnych 175 8. Weryfikacja zadań optymalizacyjnych wyznaczania lokalizacji podmiotów sieci recyklingu w Polsce 186 8.1. Założenia do weryfikacji zadań 186 8.2. Weryfikacja zadania przebudowy sieci recyklingu z kryterium minimalizacji kosztów całkowitych 192 8.3. Weryfikacja zadania budowy sieci recyklingu z kryterium minimalizacji kosztów całkowitych 193 8.4. Weryfikacja zadania przebudowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją bez dopłat do demontażu 195 8.5. Weryfikacja zadania budowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją bez dopłat do demontażu 197 8.6. Weryfikacja zadania przebudowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją dopłat do demontażu 198 8.7. Weryfikacja zadania budowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności oraz opcją dopłat do demontażu 200 8.8. Weryfikacja dwukryterialnego zadania optymalizacyjnego dla przebudowy sieci recyklingu 201 8.9. Weryfikacja dwukryterialnego zadania optymalizacyjnego dla budowy sieci recyklingu 205 8.10. Analiza porównawcza wyników zadań optymalizacyjnych 208 8.11. Ocena istniejącej sieci recyklingu w Polsce 216 9. Podsumowanie i wnioski 221 Literatura 225