Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane obszary zastosowań
Dostosowanie koncepcji marketingu do nowych trendów i etapów rozwoju technologicznego generuje konieczność stosowania coraz to nowych praktyk marketingowych lub modyfikację dotychczasowych. Dynamika tych zjawisk rodzi potrzebę ciągłego rozpoznawania zmian wynikających z postępującej wirtualizacji życia społeczno-gospodarczego i identyfikowania obszarów zastosowań nowych mediów w działaniach podejmowanych przez różnego rodzaju podmioty rynku. Prezentowana monografia stanowi zbiór rozważań dotyczących wykorzystania nowych mediów i technologii w komunikacji marketingowej, które mogą stać się inspiracją do dalszych dociekań i poszukiwań dla badaczy tych zjawisk.
- Kategorie:
- Redakcja: Andrzej Bajdak, Zbigniew Spyra
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-694-1
- ISBN druku: 978-83-7875-693-4
- Liczba stron: 104
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 Rozdział 1 ĘŚĄĆŻ – czyli jak przekuć kryzys w skuteczny real time marketing (Jakub Kubasik) 15 1.1. Nowoczesna promocja w formie real time marketingu 16 1.2. ĘŚĄĆŻ staje się akcją marketingową 19 1.3. Real time marketing złotym środkiem na kryzys? 26 Rozdział 2 Nowe trendy konsumenckie − możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej (Monika Kamińska) 29 2.1. Współczesne oblicze konsumpcji i potrzeb konsumentów 30 2.2. Zmiany w trendach konsumenckich i poszukiwanie umiaru przez konsumentów 33 2.3. Wpływ mediów społecznościowych na decyzje zakupowe konsumentów 36 2.4. Skuteczna komunikacja marketingowa z wykorzystaniem mediów społecznościowych w dobie nowych trendów konsumenckich 40 Rozdział 3 Media społecznościowe jako środek komunikacji marketingowej w działalności organizacji pozarządowych na przykładzie Związku Harcerstwa Polskiego (Agnieszka Ganiek) 43 3.1. Organizacje pozarządowe jako przedmiot badań naukowych 44 3.2. Związek Harcerstwa Polskiego − istota i działalność organizacji 47 3.3. Istota i klasyfikacja social mediów 48 3.4. Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji ZHP 51 Rozdział 4 Aplikacje mobilne jako nowa forma komunikacji marketingowej z pokoleniem baby boomers (Dawid Banaś) 55 4.1. Ukryty potencjał marketingowy pokolenia baby boomers 56 4.2. Komunikacja marketingowa a urządzenia mobilne 60 4.3. Pokolenie baby boomers jako użytkownicy aplikacji mobilnych 62 Rozdział 5 Kiedy influencer zamiast pomagać szkodzi – przykłady udanych i nieudanych kampanii marketingowych w nowych mediach (Karolina Kubasik) 67 5.1. Nowe media, nowy konsument, nowy marketing 67 5.2. Influencer jako narzędzie w budowaniu wizerunku 68 5.3. Bieda, smród i ubóstwo − czyli jak Lord Kruszwil promuje Podlasie 70 5.4. Jak znaleźć influencera, z którym warto współpracować? 74 Rozdział 6 Napisy i tłumacz języka migowego w nowych mediach i technologiach – komunikacja marketingowa przyjazna osobom niesłyszącym? (Agnieszka Kołodziejczak) 79 6.1. Dostępność dla osób głuchych – stan obecny 81 6.2. Nieobecność dostępności w marketingu i informacji 84 Bibliografia 89 Spis rysunków 99 Spis tabel 99 Spis zdjęć 99 Informacja o autorach 101