Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2008

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Aleksandra Monarcha-Matlak

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 73,00 zł
65,70
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,30 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: monografia

Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej

Stan prawny na 1.05.2008 r.W niniejszej książce dokonano analizy oraz omówionoobowiązki administracji publicznej w zakresiekomunikacji elektronicznej i związane z tą problematykązmiany w funkcjonowaniu administracji.Za poruszeniem tej tematyki przemawia wiele argumentów,m.in.: aktualność przywołanego zagadnienia,tworzenie nowego prawa dotyczącego technologiiinformacyjnych, dojrzałość rozwiązań technologicznych,zmiana kultury administrowania orazzmiana nastawienia obywateli wobec technologiiinformacyjnych w administracji. W pracy zanalizowanopodstawowe kwestie i aspekty obowiązkówadministracji wobec sfery telekomunikacji, mediówelektronicznych i technologii informacyjnych. Książka będzie pomocna w rozwiązywaniu problemówdotyczących informatyzacji administracji, aspektupodpisu elektronicznego, zastosowania nowychtechnologii w administracji oraz w wielu innychdziedzinach związanych z tematem. Oparcie pracy na przepisach nie tylko z zakresu uregulowań prawakrajowego, ale także prawa międzynarodowegoi wspólnotowego, czyni z niej nieocenione wsparciew procesie dydaktycznym dla studentów oraz przydatnąbazę wiedzy dla praktyków.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów...........................................9
Wprowadzenie.............................................13
Rozdział I	Istota obowiązków administracji publicznej.......................................19
1. Współczesne zamknięte definicje administracji publicznej..............19	2. Opisywanie administracji przez jej cechy..............................................21	3. Pojmowanie obowiązku w teorii prawa.................................................23	4. Cywilistyczne ujęcie obowiązku..................................25	5. Obowiązek w nauce prawa administracyjnego...................................26	6. Wielopłaszczyznowość badań obowiązków..........................................30	7. Obowiązki potencjalne i konkretne.....................................................32	8. Obowiązki prawne administracji a zadania publiczne.......................35
Rozdział II	Ewolucja pojęć odnoszących się do komunikacji elektronicznej...........42
1. Uwagi ogólne..................................................42	2. Technologie informacyjne a społeczeństwo informacyjne...............44	3. Przegląd niektórych pojęć odnoszących się do komunikacji elektronicznej...............................................54	4. Podstawowe pojęcia związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną............................................................63	5. Konwergencja i cyfryzacja.....................................................................67
Rozdział III	Regulacje prawa wspólnotowego w zakresie komunikacji elektronicznej................................................69
1. Prawne i pozaprawne obowiązki administracji publicznej w unijnym procesie wdrażania i stosowania prawa.........................69	2. Źródła wspólnotowego prawa komunikacyjnego...............................71	3. Rozwój regulacji........................................................................74	4. Międzynarodowe i wspólnotowe źródła regulacji dotyczące radiofonii, telewizji, prasy i Internetu....................................................80
Rozdział IV	Obowiązki administracji w sferze telekomunikacji...........84
1. Obowiązki ministra właściwego do spraw łączności........................84	2. Obowiązki organu regulacyjnego.....................................87	3. Teoria i praktyka działalności regulacyjnej............................................98	4. Strategie Regulacyjne na rynku telekomunikacyjnym................... 102
Rozdział V	Obowiązki administracji w sferze mediów elektronicznych................106
1. Obowiązki w zakresie radiofonii i telewizji w świetle obowiązujących przepisów.................................................................106	2. Obowiązki w zakresie prasy........................................ 114	3. Obowiązki w stosunku do innych mediów...................................... 116
Rozdział VI	Obowiązki administracji w sferze technologii informacyjnych i ich zastosowania.................................125
1. Unormowania dotyczące sposobów przekazywania informacji za pośrednictwem sieci i usług komunikacji elektronicznej................................................125	1.1. Usługi świadczone drogą elektroniczną w prawie Unii Europejskiej............................................................................................125	1.2. Świadczenie usług drogą elektroniczną w prawie polskim...........127	1.3. Rodzaje usług podejmowanych w sieci..................................130	1.4. Chronione usługi świadczone drogą elektroniczną........................133	2. Podpis elektroniczny - jego unormowanie w prawie wspólnotowym i międzynarodowym oraz w prawie polskim.... 135	2.1. Obowiązki podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne.........144	2.2. Obowiązki i skutki prawne użycia podpisu elektronicznego......................................150	3. Unormowania związane z treścią usług świadczonych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej..................................... 157	3.1. Niektóre aspekty rozwoju Internetu, jego zastosowania oraz specyfika regulacji...............................157	3.2. Rezultat wdrażania nowych technologii informacyjnych i ich wpływ na funkcjonowanie administracji..................................161
Rozdział VII	Komunikacja elektroniczna jako obowiązek administracji...................167
1. Kierunki działania na rzecz administracji elektronicznej...............167	2. Działalność informatyzacyjna podmiotów publicznych - ogólne założenia.................................................................................... 175	3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o informatyzacji, wyłączenia ustawowe oraz zasady ustawowe w procesach informatyzacji, realizacji zadań publicznych......................................... 177	4. Reguły interpretacyjne w informatyzacji...................................... 180	5. Plan Informatyzacji Państwa............................................................... 181	6. Projekty informatyczne o publicznym zastosowaniu..................... 191	7. Systemy teleinformatyczne.................................................................. 196	8. Dokument elektroniczny.................................... 198	9. Warunki efektywnej informatyzacji................................................... 202	10. Organy właściwe w sprawach informatyzacji................................. 212
Rozdział VIII	Obowiązki wynikające z wykorzystania komunikacji elektronicznej w administracji publicznej...................................216
1. Niektóre aspekty dostępu do informacji publicznej w administracji elektronicznej...........................................216	2. Rola środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym............................................. 227	3. Obowiązek ochrony danych osobowych w komunikacji elektronicznej.................................................... 235	3.1. Prawo wspólnotowe i prawo polskie w zakresie ochrony danych osobowych......................................235	3.2. Podstawowe pojęcia z zakresu ochrony danych osobowych związane z przetwarzaniem tych danych w systemach informatycznych.........................................237	3.3. Obowiązki w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz zapewnienia bezpieczeństwa i poufności.................................239	3.4. Obowiązki organu do spraw ochrony danych osobowych............258	3.5. Obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych w komunikacji elektronicznej na podstawie odrębnych ustaw........................................................260	4. Obowiązki administracji w zakresie ochrony informacji w zbiorze - ochrona sui generis baz danych...................................... 269	5. Rejestry publiczne oraz wymiana informacji w formie elektronicznej............................................ 276	6. Obowiązki administracji elektronicznej w pozostałych wybranych obszarach prawa publicznego międzynarodowego i krajowego......................................286	6.1. e-Government oraz ICT - obowiązki, zasady i najlepsze praktyki...............................................286	6.2. Podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej............289	6.3. Komunikacja elektroniczna w zakresie ubezpieczeń społecznych...............................................291	6.4. Elektroniczne zamówienia publiczne.............................294
Rozdział IX	Metody włączania zagadnień komunikacji elektronicznej w administracji do systemu prawa..................................299
1. Ewolucja włoskiego prawa komunikacji elektronicznej.................299	2. Prawo komunikacji elektronicznej w Polsce..................................... 314
Podsumowanie.......................................320
Bibliografia.................................................................329
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

119,00 zł

Samorządowe kolegia odwoławcze w systemie administracji publicznej

Monografie Prawnicze to seria, w której ukazują się publikacje omawiające w wyczerpujący sposób określone instytucje czy zagadnienia prawne. Adresujemy ją przede wszystkim do prawników poszukujących wnikliwego ujęcia tematu, łącząc...

Samo Sedno - Efektywna komunikacja w zespole

Beata Rzepka EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE Prawidłowa komunikacja w zespole jest niezbędnym elementem skutecznej organizacji pracy. Pozwala skrócić czas i zwiększyć jakość wykonywanych zadań, a także sprzyja dobrej atmosferze i owocnej wsp&oac...
99,00 zł

Ochrona prawna konsumenta na rynku mediów elektronicznych

Rozwój rynku mediów elektronicznych skłania do spojrzenia na ochronę prawną konsumenta globalnie, uwzględniając rozwój techniki cyfrowej. Rozwój technik teleinformatycznych, w tym sieci elektronicznych nie tylko wykształcił ...
119,00 zł

Skimming – aspekty kryminalistyczne. Cyberprzestępczość w bankowości elektronicznej

Monografia stanowi pierwsze opracowanie naukowe dotyczące skimmingu. Chodzi o „kradzież” danych kart płatniczych i nielegalne ich wykorzystanie. Jednak współczesny obraz skimmingu wkracza także w obszary teleinformatyki, ekonomii i m...
99,00 zł

Elektroniczne czynności procesowe w sądowym postępowaniu cywilnym

W monografii w sposób kompleksowy przedstawiono problematykę wykorzystania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w związku z czynnościami procesowymi podejmowanymi w postępowaniu cywilnym. Książka stanowi pierwsze monograficzne opracowanie pro...
24,00 zł

Asertywność z ludzką twarzą. Praktyka psychologii dobrej komunikacji. Ćwiczenia

Asertywność z ludzką twarzą. Książka zawiera praktyczne zasady dobrej psychologii komunikacji między ludźmi. Jest owocem prowadzonych przez wiele lat kursów z psychologii komunikacji. Sprawdza się w rozwiązywaniu konfliktów małżeńskich i ...
19,90 zł

Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce – procedura i obowiązki pracodawcy

Publikacja omawia cały proces zatrudnienia i rozliczania cudzoziemca spoza Unii Europejskiej: jego przyjazd i pobyt, podjęcie pracy (zezwolenie na pracę, procedury uproszczone), obowiązki pracodawców wobec cudzoziemców w zakresie podatk&o...
42,40 zł

Dokształcanie pracowników - obowiązki i przywileje

Inwestycja w rozwój zawodowy stanowi szczególnego rodzaju kapitał, którego znaczenie rośnie w warunkach globalnej konkurencji. Kompetencje i kwalifikacje muszą być stale doskonalone, aby umożliwiały osobom sprostanie wyzwaniom zmie...
31,00 zł

Multimedia w komunikacji, czytelnictwie i życiu kulturalnym osób z dysfunkcją słuchu

Książka poświęcona jest multimediom i roli, jaką odgrywają lub mogą odgrywać w komunikacji, w specyficznych praktykach czytelniczych oraz życiu kulturalnym osób z uszkodzonym słuchem, a zwłaszcza w środowisku ludzi głuchych, dla których j...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!