MENU

Partycypacja społeczna w lokalnej polityce przestrzennej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Jakub H. Szlachetko

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Partycypacja społeczna w lokalnej polityce przestrzennej

Książka prezentuje problematykę udziału społeczeństwa w kształtowaniu i prowadzeniu polityki przestrzennej. Omówiono w niej m.in. takie zagadnienia, jak: dostęp partycypujących do informacji publicznej, prawne formy partycypacji społecznej w lokalnej polityce przestrzennej, gwarancje partycypacji społecznej w lokalnej polityce przestrzennej. Publikacja opiera się na wykładni obowiązujących przepisów prawa, analizie orzecznictwa sądowego i administracyjnego, poglądów doktryny prawa oraz literatury przedmiotu. Adresaci: Opracowanie przeznaczone jest dla osób zatrudnionych w jednostkach samorządu terytorialnego oraz administracji publicznej, zajmujących się omawianą tematyką. Będzie również przydatne dla prawników obsługujących powyższe podmioty. Dodatkowo może zainteresować socjologów, politologów, mieszkańców, przedstawicieli ruchów miejskich i organizacji pozarządowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów    11
Od autora    15
Wstęp    17
Rozdział 1	Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej jako zadanie publiczne    25	1. Uwagi ogólne    25	2. Pojęcie polityki przestrzennej    27	3. Podmioty polityki przestrzennej    30	3.1. Podmioty polityki przestrzennej o kompetencji formalnej    31	3.2. Inne podmioty polityki przestrzennej    33	4. Wybrane instrumenty polityki przestrzennej    35	4.1. Koncepcja przestrzennego zagospodarowania kraju    36	4.2. Plan zagospodarowania przestrzennego województwa    37	4.3. Ramowe studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego związku metropolitalnego    39	4.4. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy    40	4.5. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego    41
Rozdział 2	Partycypacja społeczna w realizacji zadań publicznych    44	1. Uwagi ogólne    44	2. Pojęcie partycypacji społecznej    46	3. Formy partycypacji społecznej    49	3.1. Referendum    51	3.2. Niewiążące formy partycypacji społecznej    52	3.3. Organy doradcze o składzie społecznym    54	4. Przedmiot partycypacji społecznej    54	4.1. Partycypacja społeczna w planistyce    55	4.2. Partycypacja społeczna w legislacji    56	4.3. Partycypacja społeczna w postępowaniach dotyczących spraw indywidualnych    59	5. Uzasadnienie partycypacji społecznej w realizacji zadań publicznych    61	5.1. Uzasadnienie aksjologiczne    61	5.2. Uzasadnienie prakseologiczne    66
Rozdział 3	Dostęp do informacji publicznej jako warunek partycypacji społecznej w polityce przestrzennej    71	1. Uwagi ogólne    71	2. Konstrukcja prawa dostępu do informacji publicznej    72	2.1. Podstawa prawna    72	2.2. Zakres podmiotowy    73	2.2.1. Podmioty uprawnione    74	2.2.2. Podmioty zobowiązane    75	2.3. Zakres przedmiotowy    77	2.4. Analiza wybranych przypadków    78	2.4.1. Akty planowania przestrzennego    79	2.4.2. Materiał planistyczny    80	2.4.3. Wykazy/ewidencje/rejestry    82	3. Ustawowe ograniczenia prawa do informacji publicznej    85	3.1. Ograniczenia wynikające z konstrukcji definicji legalnej pojęcia "informacja publiczna"    86	3.2. Ograniczenia wynikające z konstrukcji "dokumentu wewnętrznego"    88	3.3. Inne ograniczenia ustawowe    92	3.3.1. Ograniczenia wynikające z potrzeby ochrony informacji niejawnych    93	3.3.2. Ograniczenia wynikające z potrzeby ochrony tajemnicy przedsiębiorcy    94	3.3.3. Ograniczenia wynikające z potrzeby ochrony prywatności osób fizycznych    96	4. Tryby udostępniania informacji publicznej przez organy administracyjne    100	4.1. Bezwnioskowe tryby udostępniania informacji publicznej    101	4.2. Wnioskowy tryb udostępniania informacji publicznej    105	4.3. Dobre praktyki    108
Rozdział 4	Formy partycypacji społecznej w polityce przestrzennej    111	1. Uwagi ogólne    111	2. Obligatoryjne formy partycypacji społecznej w lokalnej polityce przestrzennej    112	2.1. Wnioski i uwagi    114	2.1.1. Wnioski    117	2.1.2. Uwagi    120	2.2. Dyskusja publiczna    126	2.3. Komisje urbanistyczno-architektoniczne    132	3. Fakultatywne formy partycypacji społecznej w lokalnej polityce przestrzennej    137	3.1. Konsultacje społeczne    138	3.1.1. Konstrukcja prawna konsultacji społecznych    142	3.1.1.1. Podstawa prawna    142	3.1.1.2. Zakres podmiotowy    143	3.1.1.2.1. Podmioty konsultowane    144	3.1.1.2.2. Podmioty konsultujące    147	3.1.1.3. Zakres przedmiotowy    148	3.1.2. Formy konsultacji społecznych    150	3.1.3. Dobre praktyki    154	3.1.3.1. Planowanie partycypacyjne    155	3.1.3.2. Otwarta przestrzeń    156	3.1.3.3. Twenty-first century town meeting    157	3.1.3.4. Komórki planujące    158	3.1.3.5. Sondaż deliberatywny    159	3.2. Uprawnienia opiniodawcze instytucji społecznych    161	3.2.1. Uprawnienia opiniodawcze jednostek pomocniczych gminy (dzielnicy, osiedla, sołectwa)    163	3.2.2. Uprawnienia opiniodawcze organizacji pozarządowych    167	3.3. Organy doradcze inne niż komisje urbanistyczno-architektoniczne    169
Rozdział 5	Gwarancje prawne partycypacji społecznej w lokalnej polityce przestrzennej    173	1. Uwagi ogólne    173	2. Środki prawne gwarantujące partycypację społeczną w lokalnej polityce przestrzennej    175	2.1. Kontrola społeczna    175	2.1.1. Petycja    177	2.1.2. Skarga    181	2.2. Nadzór administracyjny    185	2.2.1. Rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody stwierdzające nieważność aktu planowania przestrzennego    187	2.2.2. Orzeczenie wskazujące nieistotne naruszenie prawa    191	2.3. Kontrola sądowa    193	2.3.1. Skarga podmiotu spoza sektora publicznego na akty planowania przestrzennego    195	2.3.1.1. Podmioty uprawnione i konstrukcja legitymacji skargowej    195	2.3.1.2. Pojęcie interesu prawnego i uprawnienia    198	2.3.1.3. Zakres przedmiotowy skargi    201	2.3.2. Skarga wojewody na akty planowania przestrzennego    202	3. Rodzaje naruszeń prawa w zakresie partycypacji społecznej w lokalnej polityce przestrzennej    206
Wnioski    215
Wykaz literatury    231
Wykaz stron internetowych    235
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,60 zł
24,48 zł

29 ważnych pytań o rozliczanie VAT

Rozliczanie VAT niezmiennie od lat sprawia nawet doświadczonym księgowym sporo kłopotów. A wszystko to w dużej mierze zarówno z powodu niejasności przepisów, jak również z powodu objęcia tym podatkiem w zasadzie całej aktywn...
50,74 zł
59,00 zł

Polityka a historia. ZSRR wobec nauki historycznej w Polsce w latach 1945-1964

"Jedną z najważniejszych zalet naukowego warsztatu dra Szumskiego jest jego wyjątkowo dobra znajomość archiwów postsowieckich w dzisiejszej Rosji. Te doświadczenia dr Szumski umiejętnie spożytkował w monografii (...), która przynosi ...
21,46 zł
24,95 zł

Wdrażanie innowacji społecznych przez wiejskie organizacje pozarządowe i lokalne grupy działania

W monografii podjęto rzadko poruszaną w Polsce, a jednocześnie bardzo popularną w krajach zachodnich problematykę wdrażania innowacji społecznych. Na podstawie bogatego materiału empirycznego próbowano dociec, na czym polegają nietypowe praktyki...
9,36 zł
12,00 zł

Od polityki do poetyki

Wydanie księgi pamiątkowej, gromadzącej prace ofiarowane wybitnemu humaniście, obliguje do napisania wstępu oficjalnego i uroczystego, skrojonego wedle sprawdzonych i uświęconych tradycją wzorów, zgodnie z którymi powinno się w nim znaleź...
15,40 zł
22,00 zł

Sto lat władzy lokalnej na polskiej wsi

Problematyka władzy lokalnej jest z natury rzeczy bardzo szeroka i podejmowana przez przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Każda z nich koncentruje się na nieco innym aspekcie funkcjonowania władzy lokalnej. W niniejszej monografii, mając...
50,74 zł
59,00 zł

Polityka energetyczna w stosunkach między Unią Europejską a Federacją Rosyjską w latach 2000-2008

Zagadnienia polityki energetycznej i bezpieczeństwa energetycznego stały się w ostatniej dekadzie kluczowymi w stosunkach unijno-rosyjskich. Ich bliższa analiza wyraźnie wskazuje, że energia może być bronią a polityka sposobem jej użycia. W Rosji okres...
36,00 zł
40,00 zł

Polityzacja sportu czy polityka sportowa? Rola sportu w Niemczech po 1990 r.

Kultura fizyczna, sport i ich związki z polityką nigdy nie należały do obszaru, który cieszył się szczególną popularnością wśród badaczy nauk społecznych. Przez wiele lat takie relacje były w zasadzie postrzegane jako naturalne, kt...
65,70 zł
73,00 zł

Społeczna odpowiedzialność banków. Między ochroną konsumenta a osłoną socjalną

Książka odpowiada potrzebie stworzenia nowej definicji roli banków i parabanków w "społeczeństwie kredytowym". Zasady sztuki bankowej nie pozwalają udzielać pożyczek każdemu "na życzenie", co powoduje ogromne konflikty...
4,47 zł
5,96 zł

Instrumenty interwencjonizmu lokalnego w stymulowaniu rozwoju gospodarczego. Rozdział 3. FORMY FINANSOWANIA PRZEZ KAPITAŁ PRYWATNY PROJEKTÓW INFRASTRUKTURALNYCH NA ZASADACH PROJECT FINANCE

W książce przedstawiono innowacyjne podejście do kwestii pobudzania rozwoju gospodarczego przez władze samorządowe. Zaprezentowano instru­menty i modele stymulowania rozwoju ekonomicznego na obszarach lokalnych oparte z jednej strony na potrzebach ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!