Polityki sieciowej popkultury
Publikacja Polityki sieciowej popkultury dotyczy praktyk uczestnictwa w sieciowej kulturze popularnej jako aktywności politycznej, czyli tych względnie nowych momentów, gdy
popkultura online staje się „językiem”, którym „mówią” obywatele podejmujący swoje działania, a także tych, w których sieciowa
kultura popularna jest przedmiotem aktywności politycznej obywateli, to znaczy rodzajem zasobu, o który toczy się polityczny spór – jak było chociażby w przypadku europejskich protestów przeciw ACTA. […]
Analiza współczesnej sieciowej popkultury byłaby niepełna bez możliwie precyzyjnego opisania
Internetu jako środowiska praktyk społecznych. […] Sieć mediatyzuje współczesną politykę i mediatyzuje kulturę popularną w skomplikowanych technologicznych, społecznych i ekonomicznych procesach. Ekonomiczny wymiar cyfrowej mediatyzacji nabiera znaczenia wraz z komercjalizacją współczesnej sieci; nowe media są nie tylko technologią, ale i zbiorem rynkowych podmiotów o coraz potężniejszej pozycji i określonych ekonomicznych celach. Realizacja tych celów w praktyce wpływa na sposoby uczestnictwa ludzi w popkulturze czy polityce, co stanowi jeden z centralnych tematów książki. Innymi słowy, rekonstruuje w niej polityczny status nowych mediów jako narzędzi artykulacji, rozumianej, w pewnym uproszczeniu, jako złożony zbiór praktyk, poprzez które ludzie nieustannie reprodukują indywidualne i zbiorowe tożsamości. [ze Wstępu]
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-227-9001-4
- ISBN druku: 978-83-227-9001-4
- Liczba stron: 462
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 9 CZĘŚĆ I. PODSTAWY TEORETYCZNE 17 Rozdział 1. KONTEKSTY ANALIZY 19 1.1. Triada polityka–media–kultura i jej implikacje 19 1.2. Dwie lupy, czyli pożytki z interdyscyplinarności 26 1.3. O kilku problemach z badaniem współczesnych kultur popularnych online 30 Rozdział 2. KLUCZOWE KATEGORIE 37 2.1. Nowa rzeczywistość, stara (?) teoria 37 2.2. Stuart Hall: odkurzanie elementarza 44 2.3. Hall a Foucault: artykulacja – ideologia – dyskurs – władza 51 2.4. O definiowaniu kultury popularnej 64 Rozdział 3. METODY BADAWCZE 72 CZĘŚĆ II. NOWE MEDIA (STRATEGIE) 81 Rozdział 4. NOWE MEDIA JAKO KULTUROWY KONSTRUKT 83 4.1. Medialność a mediacja: media jako społeczne praktyki 83 4.2. Nowe, nowe nowe i jeszcze nowsze media 90 4.3. Problemy z etykietami i perspektywą 107 4.4. Kulturowa dyspersja i radykalna dekontekstualizacja 116 Rozdział 5. SIECIOWY PRZEMYSŁ KULTURY 130 5.1. Dialektyka pojęcia przemysłu kultury 130 5.2. Rynki i prawo autorskie – kilka uwag 137 5.3. Kulturowa gospodarka sieciowych przemysłów: stare modele w nowych czasach 143 Rozdział 6. HEGEMONIE SIECI 152 6.1. Dyskursy nowych mediów 152 6.2. Oprogramowanie jako technologia codzienności 173 6.3. Maszyna widzialności i władza 183 CZĘŚĆ III. KULTURY POPULARNE (TAKTYKI) 195 Rozdział 7. POPKULTURA ONLINE: KONTEKSTY 197 7.1. Sieciowa mediatyzacja popkultury 197 7.2. Popkulturyzacja mediów 209 Rozdział 8. GATUNKI I PRAKTYKI 216 8.1. Asymetryczna dialektyka mediów a specyfika gatunków online 216 8.2. Z modelu Halla (1): infrastruktura techniczna + stosunki produkcji 231 8.3. Z modelu Halla (2): struktury wiedzy 247 8.4. O nieprzyzwoitości sieciowej popkultury 269 Rozdział 9. POLITYKA I POPKULTURA: POWAŻNA ZABAWA W PROTEST 292 9.1. (Nowe) media protestu 292 9.2. Tożsamość a kultura sprzeciwu 320 CZĘŚĆ IV. PODSUMOWANIA I INTERPRETACJE 343 Rozdział 10. NOWA SIECIOWA POPKULTURA 345 10.1. O aparacie instytucjonalnym nowych mediów 345 10.2. Problematyczne uczestnictwo 350 10.3. Koszty uczestnictwa: polityczna ekonomia popkultury online 358 Rozdział 11. POLITYKA REPREZENTACJI ONLINE 366 11.1. Awers: potężne i tajemnicze nowe media 366 11.2. Rewers: sieć jako medium artykulacji 379 Rozdział 12. NOWA POLITYKA 389 12.1. Nowe media jako przestrzeń aktywności politycznej 389 12.2. Wyzwania nowych hegemonii 401 ZAKOŃCZENIE 413 BIBLIOGRAFIA 427 INDEKS OSÓB 455