MENU

Pomiar ekonomiczny zorientowany na relacje z klientami we współczesnej rachunkowości

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2011

  • Autor: Monika Łada

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 25,00 zł
21,50
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Pomiar ekonomiczny zorientowany na relacje z klientami we współczesnej rachunkowości

Głównym celem pracy jest próba skonstruowania modelu identyfikacji i pomiaru relacji z klientami w metodach rachunkowości zarządczej. Zrealizowanie tego celu wymagało identyfikacji metod rachunkowości zarządczej zorientowanych na relacje z klientami, wskazania przyczyn ich rozwoju oraz przeprowadzenia analizy poszczególnych metod z punktu widzenia zastosowanych kategorii pomiaru, generowanych zbiorów informacji i celów, dla których informacje te są opracowywane. Celem aplikacyjnym opracowania jest ocena skali i uwarunkowań wykorzystania poszczególnych metod rachunkowości zarządczej zorientowanych na relacje z klientami w polskich spółkach giełdowych i wskazanie na tej podstawie najważniejszych czynników determinujących efektywne wykorzystanie tych metod w praktyce przedsiębiorstw.

Osiągnięcie obu celów zostało zrealizowane poprzez badania skierowanie na udowodnienie następujących tez badawczych: Pomiar prowadzony w odniesieniu do relacji z klientami jest przedmiotem badań rachunkowości zarządczej; Zmiana relacji organizacji gospodarczych z klientami wpłynęła na rozwój nowej grupy metod rachunkowości zarządczej zorientowanych na klientów i relacje, jakie te podmioty utrzymują z organizacją; Pomiar relacji z klientami we współczesnej rachunkowości zarządczej jest prowadzony w trzech perspektywach: wartości dla klienta, wartości klienta oraz współkreowania wartości w sieci powiązań międzyorganizacyjnych; Wprowadzanie kolejnych perspektyw pomiaru relacji z klientami przyczynia się do rozwoju nowych metod rachunkowości zarządczej oraz modyfikacji metod już znanych; Rozwój metod zorientowanych na relacje z klientami wymaga rozszerzenia zakresu rachunkowości zarządczej o nowe zbiory informacji; Uwarunkowania praktycznego zastosowania metod rachunkowości zarządczej zorientowanych na relacje z klientami są złożone – nie można wskazać jednego czynnika determinującego pozytywny wpływ ich zastosowania na efektywność działalności organizacji gospodarczych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP	9
Rozdział 1. RELACJE Z KLIENTAMI JAKO PRZEDMIOT POMIARU WE WSPÓŁCZESNEJ RACHUNKOWOŚCI	15
	1.1. Klienci jako podstawowi interesariusze organizacji	15
		1.1.1. Klienci i ich znaczenie dla organizacji	15
		1.1.2. Relacje organizacji z klientami	19
		1.1.3. Teoria akcjonariuszy i teoria interesariuszy	23
	1.2. Orientacja na klienta – główny trend we współczesnej rachunkowości zarządczej	29
		1.2.1. Ewolucja metod rachunkowości zarządczej	29
		1.2.2. Rozwój nowych metod zorientowanych na klientów	33
		1.2.3. Zmiana podejścia do relacji z klientami	39
	1.3. Model odwzorowania relacji z klientami w rachunkowości zarządczej	45
		1.3.1. Metamodel odwzorowania sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw	45
		1.3.2. Tradycyjne modele odwzorowania stosowane w rachunkowości zarządczej	48
		1.3.3. Ogólny model odwzorowania zorientowany na relacje z klientami	55
Rozdział 2. KONCEPCJE I MODELE POMIARU EKONOMICZNEGO WARTOŚCI DLA KLIENTA	60
	2.1. Koncepcja wartości dla klienta	60
		2.1.1. Znaczenie pojęcia „wartość dla klienta”	60
		2.1.2. Geneza koncepcji wartości dla klienta	61
		2.1.3. Charakterystyka wartości dla klienta	63
	2.2. Modele pomiaru wartości dla klienta	66
		2.2.1. Klasyczne modele pomiaru	66
		2.2.2. Model ekonomiczny	67
		2.2.3. Model atrybutowy	69
	2.3. Pomiar wartości dla klienta w metodach rachunkowości zarządczej	71
		2.3.1. Zbilansowana karta osiągnięć i mapa strategii	71
		2.3.2. Rachunek kosztów docelowych	79
		2.3.3. Rachunek kosztów cyklu życia produktu	85
		2.3.4. Formuły cenowe oparte na wartości dla klienta	91
	2.4. Zastosowanie kategorii „wartość dla klienta” w ogólnym modelu pomiaru	97
		2.4.1. Sposoby pomiaru kategorii „wartość dla klienta”	97
		2.4.2. Wartość dla klienta w ogólnym modelu odwzorowania sytuacji przedsiębiorstwa	101
		2.4.3. Kierunki rozwoju nowych metod opartych na pomiarze wartości dla klienta	104
Rozdział 3. KATEGORIE WARTOŚCI KLIENTA ORAZ MODELE ICH POMIARU	106
	3.1. Koncepcja wartości klienta	106
		3.1.1. Znaczenie pojęcia „wartość klienta”	106
		3.1.2. Przyczyny rozwoju koncepcji wartości klienta	107
		3.1.3. Charakterystyka wartości klienta	108
	3.2. Modele pomiaru wartości klienta	110
		3.2.1. Rentowność klienta	110
		3.2.2. Wartość klienta w cyklu życia	111
		3.2.3. Relacje z klientami jako składnik aktywów organizacji	114
	3.3. Wartość klienta w metodach rachunkowości zarządczej	118
		3.3.1. Klient jako obiekt pomiaru kosztów – rachunek kosztów klientów	118
		3.3.2. Analiza rentowności klientów	124
		3.3.3. Budżetowanie w przekroju klientów	128
		3.3.4. Wartość klienta w cyklu współpracy	133
	3.4. Zastosowanie wartości klienta w ogólnym modelu pomiaru	137
		3.4.1. Sposoby pomiaru kategorii „wartość klienta”	137
		3.4.2. Wartość klienta w ogólnym modelu odwzorowania sytuacji przedsiębiorstwa	140
		3.4.3. Kierunki rozwoju nowych metod opartych na pomiarze wartości klienta	141
Rozdział 4. UJĘCIE WSPÓŁTWORZENIA WARTOŚCI KLIENTA I WARTOŚCI DLA KLIENTA W NOWYCH KONCEPCJACH RACHUNKOWOŚCI	144
	4.1. Pomiar wartości dla klienta i wartości klienta z perspektywy koncepcji współtworzenia wartości	144
		4.1.1. Koncepcja współtworzenia wartości w relacjach międzyorganizacyjnych	144
		4.1.2. Rachunkowość międzyorganizacyjna	145
	4.2. Modele współkreowania wartości	147
		4.2.1. Łańcuch wartości	147
		4.2.2. Sieć wartości	151
	4.3. Współkreowanie wartości w metodach rachunkowości zarządczej	155
		4.3.1. Analiza rentowności w łańcuchu wartości	155
		4.3.2. Rachunkowość otwartych ksiąg	160
	4.4. Zastosowanie koncepcji współkreowania wartości w ogólnym modelu odwzorowania sytuacji przedsiębiorstwa	166
		4.4.1. Sposoby uwzględniania współkreowania wartości	166
		4.4.2. Miejsce podmiotów zewnętrznych w ogólnym modelu pomiaru	168
		4.4.3. Kierunki rozwoju nowych metod opartych na koncepcji współtworzenia wartości	169
Rozdział 5. ZASTOSOWANIE W RACHUNKOWOŚCI METOD POMIARU WARTOŚCI KLIENTA I WARTOŚCI DLA KLIENTA NA PRZYKŁADZIE POLSKICH SPÓŁEK GIEŁDOWYCH	171
	5.1. Czynniki determinujące zastosowanie metod rachunkowości zarządczej w praktyce	171
		5.1.1. Teorie zmian w rachunkowości zarządczej	171
		5.1.2. Racjonalne czynniki zmian w praktyce rachunkowości zarządczej	171
		5.1.3. Subiektywne czynniki zmian w praktyce rachunkowości zarządczej	172
	5.2. Przyjęta metodyka badań empirycznych	174
		5.2.1. Cel i zakres badań	174
		5.2.2. Konstrukcja ankiety badawczej	175
		5.2.3. Zastosowane metody analizy danych empirycznych	176
	5.3. Wyniki badań empirycznych	178
		5.3.1. Charakterystyka badanych podmiotów	178
		5.3.2. Skala zastosowań analizowanych metod w badanych podmiotach	181
		5.3.3. Uwarunkowania zastosowań poszczególnych metod	187
		5.3.4. Powiązania między zastosowaniami poszczególnych metod	192
		5.3.5. Model zastosowań metod zorientowanych na relacje z klientami	195
		5.3.6. Wnioski z badań	199
ZAKOŃCZENIE	205
ZAŁACZNIKI	219
BIBLIOGRAFIA	229
SPIS RYSUNKÓW	245
SPIS TABEL	246
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

21,46 zł
24,95 zł

Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji

Marketing wewnętrzny stanowi próbę zaadaptowania marketingu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Według tej koncepcji wiodącym punktem odniesienia i najcenniejszym kapitałem każdej organizacji jest pracownik traktowany jako klient wewnętrzn...
11,03 zł
14,70 zł

Katolicka nauka społeczna o ekonomicznej roli państwa w Polsce w okresie II Rzeczypospolitej

Głównym celem pracy jest analiza ekonomicznej roli państwa w świetle zasad katolickiej nauki społecznej (KNS) z perspektywy życia społecznego i gospodarczego w okresie II Rzeczypospolitej.W rozdziale pierwszym omówiono m.in. doktryn...
53,91 zł
59,90 zł

Odwrócona relacja

Wszystkie dzieci potrzebują regulacji emocjonalnej ze strony rodziców. Zwłaszcza gdy doświadczają silnych emocji, takich jak wściekłość, frustracja, stres czy lęk. W takiej sytuacji niezwykle ważne jest to, by wysłuchać dziecka, a także pom&oacu...
53,10 zł
59,00 zł

Słownik prawniczy i ekonomiczny polsko-angielski

Niniejszy słownik stanowi wyjątkową publikację na polskim rynku wydawniczym, jest bowiem największym z dotychczas opublikowanych, polsko-angielskim zbiorem haseł z zakresu prawa administracyjnego, cywilnego i karnego, ekonomii, finansów, bankowo...
15,52 zł
19,90 zł

Uproszczenia w rachunkowości jednostek sektora publicznego

"Stosowanie przepisów w zakresie uproszczeń w prowadzeniu rachunkowości budzi wiele wątpliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o uproszczenia w wycenie, ewidencji i amortyzacji środków trwałych, a także w wycenie i ewidencji zapasów ...
32,68 zł
38,00 zł

Przestępczość zorganizowana a państwo. Wzajemne relacje i uwarunkowania

Współcześnie istnieje wiele zjawisk w sferze społecznej, które stwarzają ryzyko dla prawidłowego funkcjonowania państwa i jego obywateli. Szczególnie interesujące poznawczo stały się te kategorie zjawisk, których źród...
15,30 zł
17,00 zł

Ekonomiczne i społeczne aspekty bezpieczeństwa sektora energetycznego w kontekście zrównoważonego rozwoju

Monografia jest bogata w rozmaite fakty. Aspekt polityczny obejmuje kontrakty i umowy międzynarodowe na dostawy surowców energetycznych do kraju oraz dywersyfikacje dostaw energii. Uwarunkowania polityczne ukazują, w jakim stopniu kraje radzą so...
15,48 zł
18,00 zł

Zorientowane na procesy biznesowe oraz interakcję systemy wspomagania zarządzania wiedzą

Głównym celem pracy jest analiza koncepcji zorientowanych na procesy biznesowe oraz interakcje systemów wspomagania zarządzania wiedzą, a także przeprowadzenie badań empirycznych w obszarze ich zastosowania do minimalizowania luki relacji...
19,69 zł
26,25 zł

Uwarunkowania rozwoju i rywalizacja społeczno-ekonomiczna miast i gmin województw wschodniej Polski

Niniejsza publikacja składa się z siedmiu rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono regiony wobec wyzwań przyszłości. W rozdziale drugim scharakteryzowano uwarunkowania rozwoju miast. W trzecim opisano podstawy i kierunki rozwoju gmin. W c...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!