Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Postawa twórcza a hierarchia wartości młodego pokolenia - 05 Analiza i prezentacja wyników(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2011

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Magdalena Kleszcz

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 2,50 zł
2,25
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,25 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Postawa twórcza a hierarchia wartości młodego pokolenia - 05 Analiza i prezentacja wyników

Zagadnienia dotyczące współzależności systemu aksjologicznego z postawą twórczą młodzieży gimnazjalnej i licealnej to obszar interesujący zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym. Prezentowana praca wpisuje się w powszechnie aprobowany interdyscyplinarny nurt ujmowania i badania zagadnień dotyczących hierarchizowania wartości wśród uzdolnionej twórczo młodzieży. Autorka skupia się na ustaleniu zależności pomiędzy postawą twórczą a preferencją określonych wartości, ze szczególnym uwzględnieniem różnic w preferencji wartości ostatecznych i instrumentalnych w zależności od poziomu przejawianej postawy twórczej. Zarysowana we wstępie tematyka jest odzwierciedleniem potrzeby uzasadnienia wyboru tego właśnie tematu, który niewątpliwie mieści się w sferze zainteresowań reprezentantów nauk społecznych. Publikacja przygotowana z myślą o nauczycielach pedagogach, wychowawcach, a także osobach pracujących z uczniem uzdolnionym twórczo może stanowić również pomoc dla osób poszukujących informacji na temat mechanizmów wyboru wartości przez młodzież w wieku dorastania.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 7

1. Problematyka twórczości i postawy twórczej / 11
1.1. Rozważania wokół pojęcia „twórczość” / 11
1.2. Postawa twórcza w kontekście psychologicznych teorii postaw / 16
1.3. Twórczość a konformizm i nonkonformizm / 27

2. Pojęcie i teorie wartości w naukach społecznych / 33
2.1. Problematyka wartości w ujęciu filozoficznym / 33
2.2. Pojęcie wartości w socjologii / 36
2.3. Wartości w psychologii / 38
2.4. Pedagogika wobec wartości / 40
2.5. Miltona Rokeacha teoria wartości / 43

3. System wartości młodego pokolenia w kontekście przemian społeczno-kulturowych / 49
3.1. Postawy młodzieży wobec wartości na tle współczesnych badań / 51
3.2. Dorastanie a kryzys w wartościowaniu / 59

4. Metodologia badań własnych / 66
4.1. Założenia teoretyczne / 66
4.2. Przedmiot oraz cele badań / 70
4.3. Problemy badawcze / 71
4.4. Hipotezy badawcze / 72
4.5. Zmienne i ich operacjonalizacja / 72
4.6. Narzędzia badawcze / 73
4.6.1. Stanisława Popka Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH w wersji dla uczniów / 73
4.6.2. Piotra Brzozowskiego Skala Wartości (SW) — polska adaptatacja Value Survey Miltona Rokeacha / 74
4.7. Charakterystyka badanej grupy i organizacja badań / 75
4.8. Kierunki analizy statystycznej / 76

5. Analiza i prezentacja wyników / 77
5.1. Statystyczny opis uzyskanych wyników / 77
5.1.1. Wartości zmiennych niezależnych ubocznych / 77
5.1.2. Postawa twórcza/odtwórcza badanych kwestionariuszem KANH / 78
5.1.3. Preferencje wartości wśród badanej młodzieży / 82
5.2. Statystyczna weryfikacja postawionych hipotez / 84
5.2.1. Związek między postawą twórczą/odtwórczą a hierarchią warości młodzieży / 84
5.2.2. Zróżnicowanie postawy twórczej ze względu na płeć i etap kształcenia / 90
5.2.3. Zróżnicowanie preferencji wartości ze względu na płeć i etap kształcenia / 93

6. Interpretacja wyników / 103
6.1. Postawa twórcza/odtwórcza osób badanych w świetle badań kwestionariuszem KANH / 103
6.2. Preferencje wartości w grupie badanej młodzieży / 105
6.3. Preferencje wartości młodzieży z wysokim wynikiem w skali heurystyki / 107
6.4. Postawa twórcza/odtwórcza a płeć i etap kształcenia młodzieży / 108
6.5. Preferencje wartości a płeć i etap kształcenia młodzieży / 110

Podsumowanie / 112

Bibliografia / 116

Summary / 125
Zusammenfassung / 127
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

2,00 zł

Wartości w muzyce. T. 2: Wartości kształcące i kształtowane u studentów w toku edukacji szkoły wyższej - 02 Uczeń — kandydat na studia — student —absolwent edukacji muzycznej, postacie w labiryncie wartości, (Szkic do profilu aksjologicznego)

Zdaniem redaktora tomu: „Postrzeganie przez studentów wartości w muzyce to świadome przyjmowanie, analizowanie własnych sądów i wyobrażeń, spostrzeganie cech i właściwości niezbędnych do tworzenia nowych pojęć, a także do nabywania ...

Wartości formalne antycznego dramatu i teatru greckiego - 02 Profesor Stefan Srebrny jako tłumacz (na przykładzie "Orestei" Ajschylosa)

Tom zbiorowy „Wartości formalne antycznego dramatu i teatru greckiego”. Konferencja w 50 rocznicę śmierci Profesora Stefana Srebrnego przynosi rozważania teatrologów i filologów klasycznych na temat twórczości naukowej ...
2,00 zł

Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości. T. 2 - 16 Dorośli i dzieci w świecie marzeń. Wywiad Bronisławy Dymary z Barbarą Pierzchałą

Przedstawiona w dwóch tomach monografia pt. Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości stanowi oryginalne opracowanie w zakresie szeroko rozumianej twórczości dziecka i twórczej pracy nauczyciela. Pub...
3,00 zł

Edukacja jutra. Wartości – Wychowanie – Kształcenie - Beata Matusek: Z teorii i praktyki organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole podstawowej

Przedstawiam opisy ośmiu obszarów tematycznych, które związane są z procesami poznawania, badania i projektowania edukacji jutra. Wymienione obszary stanowią podstawowe obszary refleksji i działań związanych z tą edukacją. Ich dobó...
2,00 zł

Wartości w muzyce. Studium monograficzne. T. 1 - 08 Profesjogram dyrygenta zespołów muzycznych

Prezentowana książka inicjuje serię opatrzoną tytułem Wartości w muzyce (planowanych jest w sumie sześć tomów, będą one zróżnicowane tematycznie). Ideą wielotomowej publikacji jest ukazanie muzyki jako wartości w różnych aspektach ...
3,00 zł

Edukacja jutra. Wartości – Wychowanie – Kształcenie - Daria Sikorska: Konsumpcja dopalaczy przez młodzież w wieku ponadgimnazjalnym

Przedstawiam opisy ośmiu obszarów tematycznych, które związane są z procesami poznawania, badania i projektowania edukacji jutra. Wymienione obszary stanowią podstawowe obszary refleksji i działań związanych z tą edukacją. Ich dobó...
2,00 zł

Wartości w muzyce. T. 3: Zarys współczesnych kierunków badań nad wartościami w muzyce - 02 Opera Cleofide (1731) Johanna Adolfa Hassego źródłem refleksji naukowej i badawczej

Podjęte tematy w tym tomie są odzwierciedleniem współczesnych kierunków badań nad wartościami w muzyce. Autorami tekstów są czynni nauczyciele akademiccy, artyści, dyrygenci, muzykolodzy, etnomuzykolodzy, pedagodzy rożnych dyscypli...
4,00 zł

Lustra na pokolenia Poradnik dla rodziców i nie tylko - LUSTRA NA POKOLENIA Przedmowa

LUSTRA NA POKOLENIA to wyjątkowo ważna książka, odkrywająca pokoleniowe przekazywanie wzorców zachowań, które w konsekwencji prowadzą do wielu problemów w życiu i zdrowiu kolejnych generacji. Książka kontynuuje historię traumatyczn...
2,00 zł

Słowo, doświadczenie, tajemnica - 06 Językowa analiza obrazu Boga w perspektywie wartości i potrzeb człowieka na podstawie wywiadów bezpośrednich

Monografia Słowo, doświadczenie, tajemnica jest owocem ogólnopolskiej interdyscyplinarnej konferencji naukowej Słowo wobec doświadczenia T(t)ajemnicy, która odbyła się w dniach 17‒18 października 2013 roku w Centrum Informacji Naukowej i ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!