Produkty substytucyjne w portfelu aktywów i pasywów banku komercyjnego
Pracę podzielono na sześć rozdziałów. W pierwszym przedstawiono ewolucję form aktywności banków na rynku finansowym, będącą efektem przeobrażeń zachodzących na rynku finansowym zarówno
w zakresie produktów, jak i sposobów świadczenia usług. Istotę zarządzania aktywami i pasywami bankowymi w kontekście realizacji celów banku komercyjnego zaprezentowano w rozdziale drugim. W rozdziale trzecim zaprezentowano produkty
w strategii banku komercyjnego. Tradycyjne i nowoczesne produkty bankowe zostały opisane w rozdziale czwartym.
W rozdziale piątym pojęcie substytucyjności produktów bankowych zostało przedstawione z punktu widzenia klienta, dokonującego wyboru najlepszej spośród skierowanych do niego ofert. Ostatni, szósty rozdział ma charakter podsumowujący i dotyczy oceny efektywności produktów substytucyjnych z punktu widzenia banku.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7246-697-6
- ISBN druku: 978-83-7246-697-6
- Liczba stron: 240
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 7 I. DETERMINANTY I KIERUNEK ZMIAN AKTYWNOŚCI WSPÓŁCZESNEGO BANKU 13 1. Uwarunkowania działalności współczesnego banku komercyjnego 13 2. Zakres działalności banku komercyjnego w regulacjach ostrożnościowych 17 3. Dezintermediacja i reintermediacja jako formy organizacji i sprzedaży usług bankowych 26 4. Konkurencja pozabankowa w procesie kształtowania struktury aktywów i pasywów banku komercyjnego 29 5. Zmiany obszarów działalności bankowej a struktura aktywów i pasywów banku komercyjnego 37 II. CELE ZARZĄDZANIA AKTYWAMI I PASYWAMI BANKU KOMERCYJNEGO 43 1. Maksymalizacja wartości dla interesariuszy jako podstawowy cel współczesnego banku 43 2. Przesłanki zarządzania aktywami i pasywami bankowymi 47 3. Kształtowanie struktury aktywów i pasywów a bezpieczeństwo klientów i banku 56 4. Płynność finansowa jako cel zarządzania aktywami i pasywami bankowymi 59 5. Zarządzanie aktywami i pasywami w aspekcie rentowności banku komercyjnego 63 III. PRODUKTY W STRATEGII BANKU KOMERCYJNEGO 70 1. Produkty i usługi bankowe – ujęcie teoretyczne 70 2. Wielowymiarowość produktu bankowego 74 3. Struktura portfela produktów bankowych 82 4. Strategie produktowe w banku komercyjnym 88 5. Elementy zarządzania produktem w banku komercyjnym 105 IV. TRADYCYJNE I NOWOCZESNE PRODUKTY W STRUKTURZE AKTYWÓW I PASYWÓW BANKOWYCH 109 1. Katalog współczesnych produktów banków komercyjnych 109 2. Polityka depozytowa banku komercyjnego 115 3. Produkty depozytowe w kształtowaniu struktury pasywów bankowych 124 4. Polityka zarządzania należnościami bankowymi 138 5. Należności w strukturze aktywów bankowych 144 V. SUBSTYTUCYJNOŚĆ I KOMPLEMENTARNOŚĆ PRODUKTÓW W ZARZĄDZANIU AKTYWAMI I PASYWAMI BANKOWYMI 155 1. Cechy bankowych produktów substytucyjnych i komplementarnych 155 2. Substytucyjność produktów bankowych w procesie wyboru oferty przez klienta 160 3. Znaczenie ceny w wyborze substytucyjnych produktów bankowych 163 4. Rola jakości w tworzeniu oferty produktów substytucyjnych 171 VI. EFEKTYWNOŚĆ PRODUKTÓW SUBSTYTUCYJNYCH W ASPEKCIE ZARZĄDZANIA AKTYWAMI I PASYWAMI BANKOWYMI 177 1. Substytucyjność produktów oszczędnościowych – wyniki badań preferencji klientów indywidualnych 177 2. Czynniki dochodowości produktu 193 3. Rola produktów substytucyjnych w strukturze efektywnego portfela aktywów i pasywów 197 4. Analiza realizacji celów banku w kontekście budowy portfela aktywów i pasywów bankowych 201 5. Dywersyfikacja portfela produktów jako warunek efektywnego zarządzania aktywami i pasywami bankowymi 207 ZAKOŃCZENIE 217 BIBLIOGRAFIA 221 SPIS RYSUNKÓW 235 SPIS TABEL 237 ANEKS 239