MENU

Programowanie strukturalne

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2018

  • Seria / cykl: Wykłady z informatyki

  • Autor: Piotr Mironowicz, Witold Malina

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 54,00 zł
37,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Programowanie strukturalne

W połowie lat sześćdziesiątych rozwój sprzętu komputerowego oraz języków programowania umożliwił tworzenie bardziej złożonych programów. Różne podejścia do ich wytwarzania oraz szeroka dyskusja programistów doprowadziły do opracowania i sformułowania reguł programowania strukturalnego. Są one uniwersalne i aktualne do dziś oraz stanowią podstawową wiedzę dla wszystkich programistów.
Celem niniejszej książki jest przedstawienie wybranych metod programowania strukturalnego, tzn. takich, które prowadzą do poprawnej struktury, poprawy jakości oprogramowania oraz zwiększenia efektywności programistów. W pracy zwrócono uwagę na wpływ wielkości zadania na techniki programowania oraz czynniki wpływające na jakość programu. Problemy te są ważne z punktu ogólnego spojrzenia na programowanie.
W publikacji opisano reguły dobrego stylu, instrukcje strukturalne oraz wybrane metody programowania strukturalnego i kodowania. Przedyskutowano przyczyny niestrukturalności oraz sposoby ich eliminowania. Naszkicowano także pewne możliwości dalszego rozwoju metod wytwarzania programowania. Praca zawiera wiele przykładów (w j. Pascal, C++, Python), które ilustrują i objaśniają poruszane tematy.
Książka może być wykorzystywana jako podręcznik akademicki w podstawowych kursach inżynierii oprogramowania. Zainteresuje również wszystkich tych, którzy zajmują się programowaniem amatorskim i chcą poszerzyć swoją wiedzę na ten temat. Od czytelnika wymaga się niewielkiego doświadczenia w zakresie podstaw programowania.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7
1. Wprowadzenie 9
	1.1. Rozwój języków i metodologii programowania 9
	1.2. Ewolucje systemów i ich struktury 11
	1.3. Kierunki rozwoju metodologii programowania 13
	1.4. Dbałość o jakość programowania 16
2. Styl programowania i właściwości programów 19
	2.1. Reguły dobrego stylu programowania 19
		2.1.1. Komentarze 20
		2.1.2. Puste linie i odstępy 24
		2.1.3. Wybór nazw i skróty 25
		2.1.4. Rozmieszczanie instrukcji i akapity 28
		2.1.5. Nawiasy i porządkowanie list według alfabetu 31
	2.2. Właściwości programów i sposoby ich osiągania 33
		2.2.1. Uniwersalność 33
		2.2.2. Modyfikowalność 36
		2.2.3. Niezawodność 37
		2.2.4. Zrozumiałość 40
		2.2.5. Efektywność 41
	2.3. Uwagi do właściwości programów 42
3. Programowanie strukturalne 45
	3.1. List Dijkstry (1968) 45
	3.2. Charakterystyka zdania goto 47
	3.3. Instrukcje strukturalne 51
		3.3.1. Sekwencja 51
		3.3.2. Instrukcje warunkowe (logiczne) 52
		3.3.3. Powtarzanie 55
	3.4. Zakończenie 59
		3.4.1. Uwagi o programowaniu strukturalnym 59
		3.4.2. Inne sposoby patrzenia na opis programów 65
4. Metody projektowania programów 67
	4.1. Wprowadzenie 67
	4.2. Zasada abstrakcji 69
		4.2.1. Poziomy opisu 69
		4.2.2. Przykłady zastosowania zasady abstrakcji 71
		4.2.3. Opis za pomocą pseudokodu 73
	4.3. Programowanie modułowe 78
		4.3.1. Dekompozycja problemu 78
		4.3.2. Moduł. Relacje między modułami 79
		4.3.3. Kryterium dekompozycji i złożoność systemu 82
	4.4. Metoda struktur danych 85
	4.5. Projektowanie metodą syntetyczną 87
		4.5.1. Opis metody syntetycznej 87
		4.5.2. Porównanie metody syntetycznej z analityczną 89
	4.6. Zakończenie 90
5. Graficzne przedstawianie programów 93
	5.1. Schemat blokowy i diagram strukturalny 93
	5.2. Podstawowe przyczyny niestrukturalności 98
	5.3. Metody eliminowania niestrukturalności 100
	5.4. Wnioski i uwagi 105
6. Kodowanie programu 111
	6.1. Zasady kodowania strukturalnego 111
	6.2. Wspomaganie programowania strukturalnego przez języki programowania 112
	6.3. Zakończenie 118
Literatura 121
Załącznik 125
	Specyfikacja wymagań 125
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

27,30 zł
39,00 zł

ECDL S10. Podstawy programowania w języku Scratch

ECDL S10. Podstawy programowania w języku Scratch to publikacja przeznaczona dla osób, które planują uzyskać Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych z modułu S10, który dotyczy podstaw programowania. Posiadanie takiego cer...
30,53 zł
35,50 zł

Wybrane aspekty przemian strukturalnych

Rozważania dotyczące przyczyn, kierunków i tempa przemian struktur gospodarczych są podejmowane na wielu płaszczyznach. Szczególnie istotne w kontekście identyfikowanych sprzężeń zwrotnych między specyfiką struktury gospodarki a osiąganym...
102,94 zł
135,45 zł

Microsoft SQL Server 2008 od środka Programowanie w języku T-SQL

Opanuj zaawansowane techniki programowania w języku T-SQL i implementuj niezawodne rozwiązaniaPoznaj efektywne konstrukcje programistyczne i tajniki T-SQL - języka programowania baz danych wbudowanego w SQL Server. Ekspert w dziedzinie T-SQL Itzi...
14,70 zł
21,00 zł

Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne

„Niniejsza książka jest łagodnym wprowadzeniem w świat programowania. Okazuje się, że nie musimy być geniuszami komputerowymi, aby nauczyć się programować. Większość ludzi ma ograniczone pojęcie o budowie i działaniu samochodu czy motocykla, ale ...
41,30 zł
59,00 zł

Programowanie strukturalne i obiektowe. T. 1

Książka jest wprowadzeniem do programowania, a zarazem podręcznikiem do przedmiotu PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE I OBIEKTOWE, wykładanym dla zawodu technik informatyk. Wiadomości w niej zawarte są przydatne także studentom rozpoczynającym naukę programowa...
58,80 zł
84,00 zł

Windows 10. Programowanie uniwersalnych aplikacji mobilnych

Windows 10 to uniwersalna platforma kontrolująca komputery stacjonarne, urządzenia mobilne, rozproszone urządzenia wbudowane IoT (Internet of Things), smartfony, stacje robocze, komputery przenośne, tablety, urządzenia Surface Hub, konsole Xbox, a takż...
58,80 zł
84,00 zł

Programowanie funkcyjne

Programowanie funkcyjne jest jednym z głównych paradygmatów programowania. W rozmowach o programowaniu funkcyjnym zawsze pojawiają się określone pojęcia i zagadnienia. Rekurencja. Leniwe obliczenia. Przezroczystość odwołań. Eliminowanie e...
37,80 zł
54,00 zł

F#. Zadania z funkcyjnego i imperatywnego programowania z przykładowymi rozwiązaniami

F#. Zadania z funkcyjnego i imperatywnego programowania z przykładowymi rozwiązaniami to książka zawierająca krótkie zadania o różnym stopniu trudności wraz z rozwiązaniami, których dokładne przeanalizowanie pozwoli szybko poznać g...
9,21 zł
13,15 zł

JAVA. Uniwersalne techniki programowania. Rozdział 13-14

Rozdziały 13-14 z publikacji pt."JAVA. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa: Krzysztof Barteczko. Rozdział 13. Dynamiczna JavaRozdział 14. Lokalizacja i internacjonalizacja aplikacji. Książka przedstawia spo...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!