MENU

Prozodia mowy w percepcji dzieci

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Lublin, 2013

  • Autor: Marta Wysocka

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Prozodia mowy w percepcji dzieci

Książka prezentuje wyniki jedynych w Polsce interdyscyplinarnych badań nad odbiorem prozodii mowy i muzyki przez dzieci w wieku 5-7 lat oraz nad kształtowaniem się kompetencji prozodycznych badanych grup wiekowych. Dotychczas, pomimo istnienia licznych sugestii dotyczących powiązań słuchu prozodycznego i muzycznego, nie określono ich specyfiki. Książka wnosi nowe ustalenia do refleksji nad rozwojem mowy i percepcji słuchowej dziecka. Może się z pewnością przydać wszystkim tym, którzy pracują nad rozwojem mowy dziecka oraz prowadzą terapię zaburzeń mowy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp  9

Rozdział pierwszy. Badania nad prozodią mowy 15

1.1. Prozodia mowy  15
1.1.1. Definicje prozodii   16
1.1.2. Jednostki prozodyczne  17
1.2. Intonacja  19
1.2.1. Definicje intonacji   19
1.2.2. Jednostki intonacyjne   21
1.2.2.1. Opis intonacji w kategorii konturów  25
1.2.2.2. Opis intonacji w kategorii poziomów   28
1.2.3. Modele intonacji   30
1.2.4. Znaczenie intonacji   32
1.2.4.1. Biologiczne uwarunkowania intonacji   32
1.2.4.2. Semantyka jednostek intonacyjnych   34
1.3. Akcent   36
1.3.1. Definicje akcentu   36
1.3.2. Jednostki akcentowe   37
1.4. Funkcje prozodii mowy   39
1.4.1. Prozodia lingwistyczna i emocjonalna  39
1.4.2. Funkcje intonacji   41
1.4.3. Funkcje akcentu   47

Rozdział drugi. Muzyka jako punkt odniesienia dla badań nad prozodią mowy 51

2.1. Język a muzyka   51
2.2. Zdolności muzyczne  53
2.2.1. Definicje zdolności muzycznych  54
2.2.2. Testy zdolności muzycznych   57
2.3. Rozwój muzyczny   58

Rozdział trzeci. Percepcja mowy a percepcja muzyki

3.1. Ogólne zasady dotyczące percepcji słuchowej  65
3.2. Percepcja poszczególnych cech dźwięku – aspekty psychoakustyczne   69
3.2.1. Wysokość   69
3.2.2. Głośność  71
3.2.3. Długość   72
3.2.4. Barwa  74
3.3. Specyfika percepcji mowy   76
3.3.1. Percepcja częstotliwości, amplitudy, iloczasu oraz struktury widma w mowie   77
3.3.2. Mechanizmy czasowe w percepcji mowy   82
3.3.3. Słuch prozodyczny  83
3.3.4. Rozwój kompetencji fonetyczno-fonologicznej   85
3.3.4.1. Rozwój percepcji prozodii   86
3.3.5. Organizacja mózgowa procesów prozodycznych  90
3.4. Percepcja muzyki – wybrane aspekty   92
3.4.1. Percepcja wysokości dźwięku i melodii   94
3.4.2. Percepcja struktur czasowych   96
3.4.3. Organizacja mózgowa percepcji muzyki   97
3.5. Badania nad związkami percepcji prozodii mowy i muzyki   98
3.6. Rozwój świadomości językowej i muzycznej  105

Rozdział czwarty. Testy percepcji prozodii mowy i percepcji muzyki. Metodologia badań. Grupy badawcze 109

4.1. Charakterystyka badanych grup   109
4.1.1. Grupa eksperymentalna   109
4.1.2. Grupa kontrolna   111
4.2. Opis narzędzia badawczego  111
4.2.1. Przyjęte w pracy definicje zjawisk prozodycznych   113
4.2.2. Charakterystyka użytych w testach sygnałów muzycznych  114
4.3. Procedura badania   115
4.4. Opis materiału testowego  118
4.4.1. Testy percepcji melodii i intonacji  119
4.4.1.1. Test percepcji melodii instrumentalnych  119
4.4.1.2. Test percepcji intonacji  128
4.4.1.3. Test percepcji melodii w śpiewie   159
4.4.2. Testy percepcji rytmu i akcentu   183
4.4.2.1. Test percepcji rytmu  183
4.4.2.2. Test percepcji akcentu w rytmie   185
4.4.2.3. Test percepcji akcentu w melodii  188
4.4.2.4. Test percepcji akcentu w zdaniu  195
4.4.3. Test percepcji prozodii emocjonalnej  205

Rozdział piąty. Rozwój percepcji prozodii mowy i percepcji muzyki w badanych grupach wiekowych 221

5.1. Wyniki testów percepcji melodii i intonacji   221
5.1.1. Wyniki testu percepcji melodii instrumentalnych  221
5.1.1.1. Różnicowanie melodii   221
5.1.1.2. Określanie kierunku przebiegu melodii   223
5.1.1.3. Podsumowanie wyników testu percepcji melodii instrumentalnych   226
5.1.1.3.1. Zadania różnicowania melodii   226
5.1.1.3.2. Zadania określania kierunku przebiegu melodii   228
5.1.2. Wyniki testu percepcji intonacji   230
5.1.2.1. Różnicowanie struktur intonacyjnych  230
5.1.2.2. Określanie kierunku przebiegu intonacji  234
5.1.2.3. Podsumowanie wyników testu percepcji intonacji   238
5.1.2.3.1. Zadania różnicowania struktur intonacyjnych   238
5.1.2.3.2. Zadania określania kierunku przebiegu intonacji   242
5.1.3. Wyniki testu percepcji melodii w śpiewie  245
5.1.3.1. Różnicowanie melodii  245
5.1.3.2. Określanie kierunku przebiegu melodii   249
5.1.3.3. Podsumowanie wyników testu percepcji melodii w śpiewie   253
5.1.3.3.1. Zadania różnicowania melodii   254
5.1.3.3.2. Zadania określania kierunku przebiegu melodii   260
5.1.4. Porównanie wyników testów percepcji melodii i intonacji  265
5.2. Wyniki testów percepcji rytmu i akcentu   271
5.2.1. Wyniki testu percepcji rytmu  271
5.2.2. Wyniki testu percepcji akcentu w rytmie  272
5.2.2.1. Różnicowanie miejsca akcentu w rytmie   272
5.2.2.2. Określanie miejsca akcentu  274
5.2.2.3. Podsumowanie wyników testu percepcji akcentu w rytmie  276
5.2.3. Wyniki testu percepcji akcentu w melodii   279
5.2.3.1. Różnicowanie miejsca akcentu   279
5.2.3.2. Określanie miejsca akcentu   281
5.2.3.3. Podsumowanie wyników testu percepcji akcentu w melodii   283
5.2.3.4. Porównanie wyników testów percepcji akcentu w melodii i w rytmie  285
5.2.4. Wyniki testu percepcji akcentu w zdaniu   286
5.2.4.1. Podsumowanie wyników testu percepcji akcentu w zdaniu   288
5.2.5. Porównanie wyników testów percepcji akcentu w mowie i w muzyce   290
5.3. Wyniki testu percepcji prozodii emocjonalnej   294
5.4. Porównanie wyników testów prozodycznych   303

Zakończenie   307
Bibliografia   311
Spis tabel   326
Spis rycin   330
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,17 zł
20,19 zł

Adaptacja dzieci trzyletnich do przedszkola

Adaptacja dzieci trzyletnich do przedszkola jest jednym z kluczowych etapów ich rozwoju. To wyjątkowy moment, w którym dzieci wchodzą w świat edukacji poza domem rodzinnym. Proces ten jest złożony i pełen wyzwań zarówno dla dzieci,...
40,50 zł
45,00 zł

Wielki Test Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży 10-15 lat e-book. Pomoc edukacyjna do druku

"Wielki Test Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży 10-15 lat" to innowacyjne narzędzie edukacyjne, które zmienia sposób, w jaki młodzi ludzie uczą się o interakcjach społecznych i emocjonalnych. tworzony został z myślą...
2,34 zł
3,00 zł

Los dzieci zmarłych bez chrztu

Każde dziecko urodzone jest skalane zmazą grzechu pierworodnego, która się tylko gładzi i zaciera przez chrzest. A zatem cóż się stanie z dzieckiem, które umiera bez chrztu: schodzi z tego świata w grzechu pierworodnym? Jaka jest w...
24,08 zł
28,00 zł

Jestem więc mówię Między niebytem a formami istnienia

Książka składa się z czterech części. W części pierwszej wskazuje się na różnicę między tekstem mówionym a pisanym. W części drugiej zaprezentowano problemy związane z nauczaniem języka polskiego i przygotowaniem kadry do tego nauczania n...
17,12 zł
21,95 zł

Klasyka dla dzieci. William Szekspir. Tom 6. Burza

Burza to jedna z najpopularniejszych sztuk Williama Szekspira. Jej akcja rozgrywa się na odległej wyspie zamieszkałej przez Prospero, wygnanego księcia Mediolanu i jego córkę, Mirandę. Prospero jest czarodziejem i wykorzystuje magię, by sprawowa...
29,93 zł
39,90 zł

Dzieci Jagiellonów. Zygmunta Starego i Barbary Zapolyi losy podług Elżbiety Jagiellonki w 1517 roku spisane

Wraz ze śmiercią królowej Elżbiety Rakuszanki, żony Kazimierza Jagiellończyka umiera średniowiecze. To czas kiedy powstaje i nabiera żywych barw nowy Wawel, to czas płodnych umysłów, które potrafią czcić nie tylko rozum, ale i cia...
33,21 zł
36,90 zł

Jak wychować samodzielne dziecko

Anna Bykowa, psycholog dziecięcy, doradza, jak sprawić, by nasze dzieci były niezależne, samodzielne i dobrze przygotowane do dorosłego życia.Do jednych z najważniejszych zadań rodzica należy nauczenie dziecka samodzielności. Dzisiejsi rodz...
4,68 zł
6,00 zł

Bajki dla dużych dzieci

Opis do bajek By nie ględzić bez potrzeby,Nie używać słów podniosłych,Powiem tylko, że te bajki,To są bajki dla dorosłych. Są to raczej lekkie wiersze,
9,36 zł
12,00 zł

Jak pomóc dziecku niepełnosprawnemu intelektualnie. Poradnik dla rodziców i terapeutów

Dziecko to największy w życiu dar. Nic ani nikt, nie czyni rodzica bardziej wartościowym, aniżeli radosna twarz berbecia, który wesoło wymachując pulchnymi nóżkami odwzajemnia uśmiech. Pociecha grucha, gaworzy, ślini się, dokonuje ogromne...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!