MENU

Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2023

  • Seria / cykl: Teoria i Praktyka

  • Autor: Monika Namysłowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 144,00 zł
129,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania

W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.:• zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd, użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing);• reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama a oprogramowanie komputerowe, technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie);• reklama a ochrona własności intelektualnej (reklama naśladowcza, body image advertising);• reklama wybranych towarów i usług (reklama podgrzewanych wyrobów tytoniowych, reklama żywności dla dzieci, reklama suplementów diety, reklama leków biologicznych);• dochodzenie roszczeń (praktyczne aspekty postępowania sądowego, ochrona zbiorowych interesów konsumentów, reklamowa samoregulacja);• problemy interdyscyplinarne (psychologia a model konsumenta, psychologiczna perspektywa reklamy zawodów prawniczych, nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej, przejrzystość w reklamie politycznej).
Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków zajmujących się prawem reklamy, ochroną konsumentów i konkurentów oraz dla przedsiębiorców, reklamodawców i twórców reklamy. Tematyka przedstawiona w publikacji zainteresuje również przedstawicieli nauki oraz studentów prawa, administracji, marketingu, psychologii, socjologii i dziennikarstwa.„Nie ulega kwestii, że jest to opracowanie aktualne, bardzo potrzebne zarówno praktykom, jak i osobom naukowo zajmującym się szeroko rozumianymi zagadnieniami reklamy. Można kolokwialnie rzec, iż «każdy znajdzie tu coś dla siebie», niezależnie od tego, czy zajmuje się reklamą w sferze administracyjnej, gospodarczej, handlowej, cywilistycznej, medycznej czy proceduralnej”.Dr hab. Monika Jagielska, prof. UŚ

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów  | str.  11
Słowo wstępne  | str.  19
I. Zamiast wprowadzenia
Ewa Nowińska
Kilka słów o reklamie na przestrzeni wieków tytułem wstępu do rozważań prawnych  | str.  2
II. Reklama interdyscyplinarnie
Andrzej Falkowski, Zuzanna Słupicka
Reklama zawodów prawniczych –perspektywa psychologiczna  | str.  41
Anna Tischner, Katarzyna Stasiuk
Przeciętny normatywno-empiryczny konsument, czyli czego prawnik może dowiedzieć się od psychologa o zachowaniach rynkowych konsumenta i co z tą wiedzą może zrobić?  | str.  51
Agnieszka Pyrzyńska
Wpływ reklamy na treść istniejącego stosunku zobowiązaniowego  | str.  79
Dorota Sylwestrzak
Wolność (swoboda) reklamy i jej administracyjnoprawne ograniczenia  | str.  92
Iga Małobęcka­‑Szwast
Nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej  | str.  111
Bartosz Targański
Ograniczanie działalności reklamowej dystrybutora w internecie – perspektywa prawa konkurencji Unii Europejskiej  | str.  139
Iwona B. Mika
Przejrzystość w reklamie politycznej – generalne uwagi na tle propozycji nowej regulacji  | str.  153
III. Zwalczanie nieuczciwej reklamy
Robert Stefanicki
Dyferencjacja modelu przeciętego konsumenta   | str.  177
Jakub Kępiński
Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności 
 człowieka  | str.  188
Piotr Chańko
Reklama naruszająca zasady moralne i uczciwość obrotu gospodarczego – uwagi na tle wyroku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku z 3.02.2017 r., I ACa 740/16  | str.  214
Małgorzata Sieradzka
Istotność zniekształcenia zachowania rynkowego jako przesłanka ochrony konsumenta przed nieuczciwymi praktykami reklamowymi  | str.  228
Michał Strzelecki, Łukasz Wroński
Istotność wprowadzenia w błąd – dwugłos na kanwie wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C‑281/12, Trento Sviluppo  | str.  243
Jarosław Sroczyński
Reklama wywołująca lęk  | str.  261
Monika Namysłowska, Karolina Sztobryn
Reklama coraz bardziej ukryta. O nowych wyzwaniach dla prawnej regulacji reklamy ukrytej  | str.  275
Joanna Affre, Katarzyna Kozyra, Marta Miszczuk
Greenwashing, czyli marketing pseudoekologiczny – ekorewolucja regulacyjna  | str.  287
Monika Namysłowska
Nieuczciwa reklama w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości w latach 2011–2021  | str.  306

Prawo reklamy a nowe technologie i ochrona danych osobowych

Witold Chomiczewski, Dominik Lubasz, Adam Szkurłat
Reklama online a dane osobowe  | str.  329
Dariusz Kasprzycki
Wokół problematyki zgody na kontakty o charakterze marketingowym  | str.  347
Elwira Macierzyńska­‑Franaszczyk
Technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie w zderzeniu z prawem do prywatności  | str.  360
Joanna Mazur
Jak prawo umożliwia funkcjonowanie kapitalizmu inwigilacji? Elementy prawa ochrony danych osobowych Unii Europejskiej dotyczące profilowania i zautomatyzowanego podejmowania decyzji a targetowanie reklam w świetle koncepcji kapitalizmu inwigilacji  | str.  387
Joanna A. Luzak
Influencerzy a reklama – aspekty prawne  | str.  401
Arkadiusz Michalak
Reklama a oprogramowanie komputerowe – uwagi z perspektywy zwalczania nieuczciwej konkurencji  | str.  417
Maciej Kubiak, Karolina Kucharska
Prawne aspekty cyfrowego i dynamicznego lokowania produktu  | str.  433

Reklama a prawo własności intelektualnej

Beata Giesen
Naśladowcza reklama – rozważania z perspektywy prawa autorskiego oraz prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji  | str.  445
Urszula Promińska
Zakres zakazanego naśladownictwa  | str.  479
Jarosław Dudzik, Ryszard Skubisz
Użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej (w prawie Unii Europejskiej i prawie polskim)  | str.  491
Katarzyna Grzybczyk
Body Image Advertising i regulacje prawne  | str.  518
Łukasz Maryniak
Wykorzystywanie folkloru w przekazach reklamowych  | str.  534

Ograniczenia reklamy towarów i usług

Zbigniew Okoń
Niepubliczna reklama i promocja napojów alkoholowych  | str.  551
Małgorzata Balwicka­‑Szczyrba, Łukasz Balwicki
Zakaz reklamy i promocji podgrzewanych wyrobów tytoniowych (heated tobacco products)  | str.  563
Agnieszka Jabłonowska, Natalia Brzozowska
Regulacja reklamy hazardu internetowego a ochrona konsumentów w dobie mediów społecznościowych i aplikacji inwestycyjnych  | str.  575
Marcin Balicki
Press start to advertise – aspekty prawne reklam w branży gier wideo  | str.  592
Paweł Wojciechowski
Reklama żywności dla dzieci, w tym dla niemowląt i małych dzieci  | str.  619
Justyna Nowak
O reklamie suplementów diety z trzech punktów widzenia – analiza prawa materialnego, procesowego i samoregulacji  | str.  642
Marek Świerczyński, Zbigniew Więckowski
Nowe technologie w reklamie leków biologicznych  | str.  658
Joanna Adamczyk
Reklama wyrobów medycznych – stan regulacji  | str.  672
Katarzyna Południak­‑Gierz, Piotr Artur Olechowski
Personalizacja reklam produktów ubezpieczeniowych – między teorią a praktyką  | str.  697
Michał Rafał Walczak
Ryzyko prawne w reklamie odwróconego kredytu hipotecznego skierowanej do konsumentów  | str.  715
Dominik Lubasz
Reklama internetowa radców prawnych i adwokatów jako zawodów zaufania publicznego  | str.  725
VII. Dochodzenie roszczeń w sprawach dotyczących reklamy
Dominik Wolski
Zwalczanie nieuczciwej konkurencji w reklamie – uwagi z pogranicza prawa publicznego i prywatnego  | str.  743
Jacek Olma
Zwalczanie nieuczciwej konkurencji w reklamie – praktyczne aspekty postępowania sądowego. 10 lat później  | str.  764
Aleksandra Wędrychowska­‑Karpińska
Ciężar dowodu prawdziwości oznaczeń, informacji i wypowiedzi reklamowych – uwagi na tle art. 18a u.z.n.k.  | str.  780
Anna Zientara
Możliwość stosowania art. 25 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji do reklamy sprzecznej z prawem  | str.  790
Jagna Mucha
Ochrona zbiorowych interesów konsumentów oraz zbiorowe dochodzenie roszczeń wynikających z reklamy wprowadzającej w błąd  | str.  803
Jarosław Kończak
Reklamowa samoregulacja w Polsce  | str.  818
Bibliografia  | str.  829
Autorzy  | str.  865
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: reklama

Inni Klienci oglądali również

20,70 zł
23,00 zł

Uwarunkowania ustawowe i metodyczne aspekty kształcenia w zakresie przedsiębiorczości (z podstawami programowymi i ramowymi planami nauczania)

Publikacja składa się z dwóch części: podręcznika „Uwarunkowania ustawowe i metodyczne aspekty kształcenia w zakresie przedsiębiorczości” oraz suplementu „Podstawy programowe i ramowe plany nauczania przedmiotu podstawy przedsi...
23,05 zł
25,61 zł

Kryminalistyczno-kryminologiczne aspekty przestępstw na tle seksualnym

Przestępstwa na tle seksualnym są zachowaniami człowieka, które przybierają różne formy budzące u ludzi sprzeciw i odrazę. Czyny te, o negatywnych skutkach, niejednokrotnie uciążliwych i tragicznych, są zakazane przez ustawodawcę.Na...
3,12 zł
4,00 zł

Rzut oka na dzieje orfiki w starożytności i w nowszych czasach

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstuREPRINT. Z wprowadzenia: „Był czas, niepowrotnie miniony, kiedy to greckość starano się estetycznie pojmować i dopatryw...
30,96 zł
36,00 zł

Drogi i miejsca religijności ludowej. Antropologiczne studium nowych ośrodków kultu we współczesnej Polsce (Strachocina, Stryszawa, Sokółka i Legnica)

Monografia pt. Drogi i miejsca religijności ludowej. Antropologiczne studium nowych ośrodków kultu we współczesnej Polsce (Strachocina, Stryszawa, Sokółka i Legnica)stanowi rezultat pogłębionych zainteresowań badawczych autora oscy...
23,32 zł
29,90 zł

Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne

Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne występują powszechnie niemal w każdym przedsiębiorstwie. Na ogół stanowią najbardziej wartościowe pozycje sprawozdań finansowych. Dlatego tak istotne jest właściwe zrozumienie zasad ich rozliczania...
11,70 zł
13,00 zł

Edukacja Jutra. Nowe technologie w kształceniu

(…) Nowe technologie powoli zmieniają oblicze edukacji. Wszelkie zmiany w tym obszarze dotyczą przede wszystkim zmiany myślenia o szkole, a to proces bardzo trudny, związany z przemodelowaniem własnej mentalności w kierunku akceptacji zmian. Jak...
36,00 zł
45,00 zł

Pragmatyczne aspekty zastosowań Joint Exercise Management Module (JEMM)

Monografia w zamiarze autora stanowi uzupełnienie treści zawartych w podręcznikach dotyczących podstaw i zaawansowanych aspektów administrowania aplikacją Joint Exercise Menagment Module (JEMM). Treść zasadnicza dotyczy niestandardowych, a zaraz...
26,99 zł
29,99 zł

Nie lecz się reklamami leków

To niezawodny, wewnętrzny lekarz i strażnik, który w dzień i w nocy broni nie tylko przed bakteriami, wirusami czy grzybami chorobotwórczymi, ale i tworzącymi się zmutowanymi komórkami dającymi początek nowotworom. Dlatego warto o ...
18,00 zł
20,00 zł

Nowy paradygmat rozwoju lokalnego i regionalnego w Polsce i Niemczech

Nowy paradygmat rozwoju lokalnego i regionalnego w Polsce i Niemczech to monografia poświęcona poszukiwaniu rozwiązania dlaproblemu wspólnego dla polskich i niemieckich jednostek samorząduterytorialnego, jakim jest podniesienie...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!