Relacje sieci handlu detalicznego z klientami i dostawcami na tle uwarunkowań globalnych i lokalnych
W pracy wyróżniono dwie części: teoretyczną oraz empiryczną (chociaż podział ten jest nieostry). Rozdziały pierwszy i drugi mają charakter teoretyczny (i opisowy), zaś rozdziały trzeci i czwarty mają charakter empiryczny. W rozdziale pierwszym zaprezentowano podstawowe pojęcia związane z relacjami podmiotów gospodarujących, a w drugim skupiono się na zagadnieniach związanych z sieciami handlu detalicznego oraz ich relacjami z otoczeniem. W rozdziale trzecim opisano teoretyczne ujęcia procesów globalizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem sfery handlu oraz dokonano identyfikacji czynników lokalnych i globalnych wpływających na kształtowanie relacji z dostawcami i klientami. W rozdziale czwartym zaprezentowano wyniki empirycznych badań własnych autorki prowadzonych w latach 2006-2013, dotyczących kształtowania relacji sieci z klientami i dostawcami.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-233-2
- ISBN druku: 978-83-7875-233-2
- Liczba stron: 261
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 1. Relacje podmiotów gospodarujących w ujęciach teoretycznych 21 1.1. Istota i cechy relacji 21 1.2. Klasyfikacja relacji i ich składowe 35 1.3. Relacje w teorii marketingu i zarządzania 47 1.3.1. Koncepcja marketingu relacyjnego i jej rozwój 47 1.3.2. Koncepcja relacji w zarządzaniu 61 1.4. Podsumowanie 70 2. Sieci handlu detalicznego i ich relacje z otoczeniem 72 2.1. Organizacja sieciowa jako dominująca struktura we współczesnej gospodarce a kategoria sieci handlu detalicznego 73 2.2. Struktura podmiotowa sieci handlu detalicznego 85 2.2.1. Międzynarodowe sieci handlu detalicznego 85 2.2.2. Krajowe sieci handlu detalicznego 92 2.3. Charakterystyka klientów docelowych i ich relacje z sieciami handlu detalicznego 96 2.4. Charakterystyka dostawców i ich relacje z sieciami handlu detalicznego 111 2.5. Podsumowanie 124 3. Uwarunkowania globalne i lokalne działalności sieci handlowych w Polsce 126 3.1. Wpływ „nowej globalizacji” na kształtowanie relacji sieci handlu detalicznego 126 3.2. Orientacja na lokalne warunki działania sieci handlu detalicznego 148 3.3. Wpływ uwarunkowań globalnych i lokalnych na klientów sieci handlowych i zachowania strategiczne sieci 154 3.3.1. Wpływ uwarunkowań globalnych i lokalnych na zachowania klientów sieci detalicznych – wyniki badań 157 3.3.2. Działania strategiczne sieci handlowych w zakresie marketingu relacji 170 3.4. Podsumowanie 181 4. Relacje sieci handlu detalicznego z klientami i dostawcami w świetle wyników badań 183 4.1. Ogólne założenia prowadzonych badań bezpośrednich klientów i dostawców sieci handlowych 183 4.2. Relacje sieci handlu detalicznego z ich klientami w świetle badań 184 4.2.1. Metodyka badań 184 4.2.2. Relacje klientów z placówkami handlowymi i ich determinanty w świetle wyników badań 188 4.2.3. Model czynników kształtowania skłonności klientów do tworzenia relacji z siecią handlową 194 4.3. Relacje sieci handlu detalicznego z ich dostawcami 195 4.3.1. Metodyka badania relacji sieci handlowych z dostawcami 195 4.3.2. Wyniki badań dostawców sieci handlowych 198 4.3.3. Identyfikacja działań związanych ze współpracą i kształtowaniem relacji z dostawcami – case research 204 4.4. Model teoretyczno-opisowy relacji sieci handlowych z klientami i dostawcami 214 4.5. Podsumowanie 217 Zakończenie 219 Bibliografia 225 Spis rysunków 241 Spis tabel 242 Aneks 245