Ruch Muzyczny 4/2024
#4/2024
W nowym numerze między innymi:
Długie trwanie minimalizmu. O warunkach, w których ten nurt się tworzył pisze Izabela Smelczyńska, o związkach z muzyką filmową Mariusz Gradowski. Z pianistą Adamem Kośmieją rozmawia Igor Torbicki.
Relacje z festiwalu Łańcuch XXI, a także koncertów w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Trójmieście czy Kielcach oraz ze spektakli: „Dalibor” w Brnie, „Halka” w Polskiej Operze Królewskiej, „Traviata” w Teatrze Wielkim w Łodzi, „Cosi fan tutte” w paryskim Théâtre du Châtelet oraz „The Handmaid’s Tale” w English National Opera.
Recenzje płyt, m.in. „Composites” Leszka Możdżera i Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, kolejnych odkryć Le Consort, nagrania opery Alka Nowaka, nagrań Konstantego Wileńskiego, a także książek: Małej Monografii Karłowicza oraz „Zarażonych dźwiękiem” Stanisława Trzcińskiego.
Pewność? A co to takiego? – z Vincentem Dumestrem rozmawia Jacek Hawryluk.
Nowe odcinki cykli: „Muzyka i łzy” Karoliny Kolinek-Siechowicz, „Łapanie za słowa” Michała Bajera oraz Słuchanie obrazów Pawła Bienia.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 0035-9610
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
OD REDAKCJI
Czy Albert śni o Eurydyce? – Michał Mendyk
AKTUALNOŚCI
Poczuć się w Dwójce na miejscu – Agnieszka Szynk
Przegląd wydarzeń – opr. Mateusz Ciupka
STREFA RUCHU
Minimalizm odarty z dźwięków – Izabela Smelczyńska
Barwa, puls, medytacja – Mariusz Gradowski
Bunt i odpuszczenie – Igor Torbicki
Z Archiwum R: Co po Glassie? – opr. Katarzyna Ryzel
RELACJE
Epitafia, niedopowiedzenia i westchnienia – Marta Dziewianowska-Pachowska
Walka ducha z materią – Anna Woźniakowska
Popklasycyzm – Michał Bajer
Popłynął prąd – Agnieszka Szynk
Zapiski z kolonii dźwięków – Igor Torbicki
Kontemplowanie pauz i cisz – Małgorzata Kęsicka
Smutno – Piotr Mika
Grzecznie i grzesznie – Łukasz Kaczmarek
Pluszowy smok – Katarzyna Ryzel
Wolność ważniejsza niż życie – Paweł Binek
Holding Pomiana z Odrowążą – Jacek Marczyński
Violetta samotna nie tylko jesienią – Jacek MarczyńskiToksyczne związki Mozarta – Jacek Kornak
Offred zwycięska – Dominika Micał
WYDAWNICTWA
Właściwości kompozytów MACV – Paweł Siechowicz
Nieznane oblicza oboju – Karolina Kolinek-Siechowicz
Pani Filharmonika, czyli o tym, jak skrzypce porzuciły Włochy na rzecz Anglii – Karolina Kolinek-Siechowicz
Chopin jest nieprzekładalny – Mateusz Ciupka
Romantyczna dezintegracja – Przemek Psikuta
Favola triste – Katarzyna Ryzel
Lukrowana muzyka – Wioleta Żochowska
Pomruki uznania dla księcia jazzu – Paweł Siechowicz
Nie tylko kompozytor – Witold Paprocki
Wgląd w rynek – Katarzyna Ryzel
ROZMOWA
Pewność? A co to takiego? – z Vincentem Dumestrem rozmawia Jacek Hawryluk
SWOBODA RUCHU
Jaccottet słucha Monteverdiego – Karolina Kolinek-Siechowicz
Łapanie za słowa: Opery na receptę – Michał Bajer
FELIETON
Kawałek Mławy w Hollywood – Magda Miśka-Jackowska
REKOMENDACJEWydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
SŁUCHANIE OBRAZÓWLinia malarza, czyli Respighi w Filharmonii Dolnośląskiej – Paweł Bień