Ruch Muzyczny 7-8/2023
#7-8/2023
W podwójnym numerze między innymi:
Garrick Ohlsson: „Możesz być jak Vermeer, możesz być jak Rembrandt” – okładkową rozmowę z wybitnym pianistą, tryumfatorem Konkursu Chopinowskiego w 1970 roku przeprowadził Mateusz Ciupka.
Od czego zależy punkt słyszenia? Daniel Brożek przedstawia, jak zmieniały się koncepcje słuchania w praktyce eksperymentalnej. Antoni Michnik analizuje wizualne przesłanki naszego postrzegania muzyki. W krótkim przewodniku Marek Dusza wyjaśnia, jak wiele czynników wpływa na jakość dźwięku.
Relacje z festiwali: MaerzMusik w Berlinie, Syntezator Sztuki NeoArte w Oslo, Jazz Jantar w Gdańsku, koncertów w Warszawie, Katowicach, Szczecinie, Łodzi, a także spektakli: „María de Buenos Aires” w TW–ON, „Daphne” w Staatsoper Unter den Linden, „Telefon, Medium” w Warszawskiej Operze Kameralnej, „Tryptyk baletowy” w Operze Wrocławskiej, „Walkiria” w Stadttheater Berno.
W dziale „Zagranica” Magdalena Tejchma pisze o Kolumbii.
Recenzje dziewięciu albumów, m.in. najnowszej płyty Rafała Blechacza, Seong-Jin Cho oraz „Bacewicz. A Portrait” Kingi Augustyn i Alli Milchtein, a także nut utworów skrzypcowych ze Skandynawii oraz książki „Terrible Freedom: The Life and Work of Lucia Dlugoszewski” Amy C. Beal.
Dorota Cybulska-Amsler pisze o Franciszku Lesslu, a Michał Bajer zaprasza na kolejny odcinek cyklu „Łapanie za słowa”.
Paweł Bień kontynuuje cykl „Słuchanie obrazów”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 60
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Emancypacje słuchania – Daniel Brożek
Słuchanie z ukosa, spojrzenie zza filara – Antoni Michnik
Muzyka dla ucha, sprzęt dla oka – Marek Dusza
RELACJE
Wychodząc, trzaśnij drzwiami – Krzysztof StefańskiZ popiołów – Adam Suprynowicz
O jedność w różnorodności – Bartłomiej Barwinek
Łatanie bańki mydlanej – Michał Bajer
Na końcu i tak wygrywają Czesi – Agnieszka Szynk
Przepis na festiwal muzyki nowej – Karolina Dąbek
Wszystko bardziej – Maciej Krawiec
Bęben Orfeuszki – Adam Suprynowicz
Powracający sen Piazzolli – Bartosz Kamiński
Poemat o samotności – Jacek Kornak
Telefon i duchy przeszłości – Jacek Marczyński
Minimalizm, bolero i jazz – Stefan Drajewski
Tańcząc z Walkirią – Jolanta Łada-Zielke
ZAGRANICA
To nie jest tekst o salsie – Magdalena Tejchma
WYDAWNICTWA
Śpiewać do końca świata – Mateusz CiupkaGenialna Armida – Andrzej Kwieciński
Zjawiskowy Händel, etiudowy Brahms – Dariusz Marciniszyn
Kotły przodem – Łucja Siedlik
Bacewicz z Nowego Świata – Witold Paprocki
Płytoteka#: Weryzmem w mistyka – Andrzej Kwieciński
Blisko, coraz bliżej – Łucja Siedlik
Spektakl na styku – Maciej Krawiec
Odkrywanie tradycji – Piotr Tkacz-Bielewicz
Północ w blasku i północ w cieniu – Łucja Siedlik
Czy muzyka eksperymentalna miała polskie nazwisko? – Michał Mendyk
ROZMOWA
Garrick Ohlsson: Po drodze zgubiliśmy wolność – Mateusz Ciupka
SWOBODA RUCHU
Mon délire…, czyli Lessel romantyczny – Dorota Cybulska-AmslerŁapanie za słowa: Sto procent Normy – Michał Bajer
OD REDAKCJI
Od czego zależy punkt słyszenia? – Krzysztof Stefański
FELIETON
Łagodzi obyczaje? – Magda Miśka-Jackowska
Z ARCHIWUM R
Jedenasta muza – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
SŁUCHANIE OBRAZÓWFikus Mozarta – Paweł Bień