Ruch Muzyczny nr 13/2020
#13/2020 W numerze między innymi: Marcin Masecki i Krzysztof Moraczewski o problemie perfekcji wykonawczej i „komercyjnej doskonałości jako parodii absolutu muzycznego” w kontekście streamingów internetowych. Relacje z jubileuszowego festiwalu Praska Wiosna, prawykonania nowego utworu Wojtka Blecharza w Muzeum Polin w Warszawie, pierwszych po długiej przerwie koncertów w Filharmonii Śląskiej i NOSPR w Katowicach oraz podsumowanie 61 Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda. O specyfice filmowania spektakli baletowych pisze Katarzyna Gardzina. Jolanta Łada-Zielke relacjonuje najświeższe wydarzenia muzyczne w Niemczech. Recenzje nowych płyt Aleksandry Kurzak, Aliny Ibragimovej, Davida Nebela, Lisy Batiashvili, Klary Min, Jeana Rondeau oraz przegląd polskich undergroundowych wytwórni fonograficznych Tomasza Gregorczyka. Mariusz Gradowski i Grzegorz Dąbrowski dyskutują o książce Piotra Pomostowskiego Muzyka w filmie. Portret Conlona Nancarrowa w cyklu Światy równoległe Jana Topolskiego. Esej Piotra Deptucha o symfoniach Ludwiga van Beethovena. Wspomnienie zmarłych Wiery Baniewicz i Janine Reiss. Andrzej Babecki o kontrowersyjnym felietonie Leszka Możdżera opublikowanym niedawno w „Jazz Forum”. Druga część opowieści Olgierda Pisarenki o Benjaminie Bilsem.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 40
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Niedoskonałe – Krzysztof Moraczewski
Nie musi być nienagannie – z Marcinem Maseckim rozmawia Karolina Kolinek-SiechowiczRELACJE
Zapis odbudowy – Krzysztof Stefański
#zostaliwdomuistworzyli – Jakub Strużyński
Tęsknota do świata – Monika Pasiecznik
Bezlitośnie i pewnie na cztery saksofony – Barbara Bogunia
Słowiański romantyzm – Sabrina Stachel
Niezależny byt jednej nogi – Katarzyna GardzinaZAGRANICA
Muzyka wychodzi z sieci – Jolanta Łada-Zielke
WYDAWNICTWA
Kobiety, o których marzy kobieta – Jacek Marczyński
Spotkania na obrzeżach dźwięku – Wioleta Żochowska
Musy i fusy – Jacek Hawryluk
Od Plaży Zachodniej po Pawlacz Perski – Tomasz Gregorczyk
Klara Min, schumannowskie objawienie – Dariusz Marciniszyn
Płyta czasów przemiany – Marcin Majchrowski
Muzyka rozkwitających jaśminów – Karolina Kolinek-Siechowicz
Potencjał i redakcja – Grzegorz Dąbrowski i Mariusz Gradowski
SWOBODA RUCHUŚwiaty równoległe (2): Conlon Nancarrow – Jan Topolski
Rewolucyjny i oświecony – Piotr Deptuch
Intrygująca barwa mezzosopranu – Jacek Marczyński
Lustro zwane Janine Reiss – Leszek BernatZ ARCHIWUM R
Co by powiedział Beethoven? – opr. Katarzyna Ryzel
FELIETON
Talk to Jesus – Andrzej Babecki
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Sierżant z Legnicy – Olgierd Pisarenko