Ruch Muzyczny 24/2022
#24/2022
W numerze między innymi:
Nie wierzcie w dogmaty – radzi Daniel Stabrawa w okładkowej rozmowie z Mateuszem Borkowskim.
Krytyka zobowiązuje – kontynuujemy temat, oddając głos osobom z zewnątrz krytycznej bańki – specjalistce komunikacji językowej Katarzynie Osior-Szot oraz psycholożce Małgorzacie Sierszeńskiej-Leraczyk. Kuba Krzewiński kieruje kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną.
Relacje z festiwali: Jazz Jantar w Gdańsku, Joy & Devotion w Londynie, Weekend z Niepodległą w Zielonej Górze, Musica Privata w Łodzi, koncertów w Krakowie i Warszawie oraz spektakli: „Salome” w Paryżu, „Holender tułacz” w Hamburgu i „Stabat Mater” w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
Recenzje dwunastu albumów, m.in. „Fantazji” Telemanna na skrzypce solo w wykonaniu Małgorzaty Malke, „Winterreise” w wykonaniu Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały a także kompletu nagrań Carla Seemanna dla Deutsche Grammophon, rozmowa Magdaleny Tejchmy z Andrzejem Bieńkowskim, autorem książki „Trzymałem węża w garści” oraz recenzja zbioru „Hungarian Fiddle Tunes”, który ukazał się nakładem Schott Music.
Dominik Strycharski pisze o nieprostej historii współczesnego fletu prostego, Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl Tajne/Muzyczne.
Kolejna część cyklu Wiktor Brégy. Historia artysty.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Krytyk – istota pytająca – Katarzyna Osior-Szot
Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk: Konstruktywnie ganić, prawdziwie chwalić – Łucja Siedlik
Kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną – Kuba Krzewiński
RELACJE
Obchodzimy święto (jazzu) – Maciej Krawiec
Światło w listopadowym Londynie – Dominika Micał
Odwaga, dojrzałość i konsekwencja – Barbara Literska
Fuga melancholii – Karolina Kolinek-Siechowicz
Dekonstrukcje i tęsknoty – Karolina Dąbek
Nasłuchiwanie fal i pejzaży – Jan Topolski
Fotoplastykon współczesny – Jakub Strużyński
Impreza impro-dekady – Agnieszka Szynk
Salome tylko dla dorosłych – Leszek Bernat
Senta wyklęta – Jolanta Łada-Zielke
Tańczy Matka Bolejąca – Katarzyna Gardzina
WYDAWNICTWA
Andrzej Bieńkowski: W jaskini lwa – Magdalena Tejchma
Czego o węgierskiej muzyce się nie dowiemy – Łucja Siedlik
Z polską fantazją – Karolina Kolinek-Siechowicz
Opera galante – Witold Paprocki
Podróż między epokami – Witold Paprocki
Zapomniana prostota – Dariusz Marciniszyn
Subtelność i temperament w jednym – Dariusz Marciniszyn
Muzyka zupełnie niepoważna – Szymon Atys
Dwadzieścia spojrzeń… z dodatkami – Szymon Atys
Sezon na Rzewskiego – Filip Lech
Drogi i bezdroża Kalifornii – Paweł Siechowicz
Salsowe bractwo rekonstrukcyjne – Piotr Tkacz-Bielewicz
Kolejna pamiątka – Maciej Krawiec
ROZMOWA
Daniel Stabrawa: Każdym dźwiękiem trzeba coś przekazać – Mateusz Borkowski
SWOBODA RUCHU
Nieprosta historia współczesnego fletu prostego – Dominik Strycharski
Tajne/Muzyczne (7): Raporty czy Protokoły? – Danuta Gwizdalanka
OD REDAKCJI
Krytyka zobowiązuje – Daniel Cichy
FELIETON
Puryzm może nas wpuścić w maliny – Maria Wilczek-Krupa
Z ARCHIWUM R
Pieskie życie krytyka – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY
Córka źle strzeżona – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk