MENU

Socjologia dla ekonomistów

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2013

  • Autor: Danuta Walczak-Duraj

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 52,40 zł
Najniższa cena z 30 dni: 39,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

44,02
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Socjologia dla ekonomistów

Podręcznik obejmuje wiedzę o istocie zjawisk i procesów życia gospodarczego jako podstawowych mechanizmach wyznaczających treść i formę przebiegu interakcji społecznych. Autorka poruszyła wiele bardzo aktualnych zagadnień, takich jak: kształtowanie ról społecznych, zaufanie i kapitał społeczny, wizerunek organizacji, kultura organizacyjna, grupy społeczne i style kierowania grupami, naród jako zbiorowość o charakterze kulturowym, struktura społeczna i nierówności społeczne, globalizacja a procesy zachodzące w społeczeństwie, zjawiska i procesy społeczne (korupcja, adaptacja społeczna, konflikt społeczny), polskie społeczeństwo w okresie transformacji.

Podręcznik jest przeznaczony głównie dla studentów ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, finansów, bankowości, logistyki, informatyki ekonomicznej, administracji, politologii, ale może też być przydatny dla studentów socjologii i psychologii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od autorki 

Rozdział I. Socjologia jako dyscyplina naukowa 
1. Wyodrębnienie się socjologii jako dyscypliny naukowej 
2. Podstawowe założenia teorii socjologicznej 
Pytania sprawdzające 

Rozdział II. Osobowość społeczna i proces jej kształtowania 
1. Pojecie osobowości 
2. Elementy składowe osobowości 
3. Wybrane psychologiczne koncepcje człowieka 
Koncepcja behawiorystyczna 
Koncepcja psychodynamiczna 
Koncepcja poznawcza 
Koncepcja humanistyczna 
4. Rola społeczna — istotny czynnik strukturalizacji świata społecznego 
5. Techniki kształtowania pozytywnych postaw interpersonalnych w procesie pełnienia ról społecznych 
6. Proces socjalizacji i jego podstawowe mechanizmy jako ogólne ramy kształtowania osobowości człowieka 
7. Socjalizacja w perspektywie struktury społecznej 
Pytania sprawdzające 

Rozdział III. Więź społeczna 
1. Pojęcie więzi społecznej 
2. Proces tworzenia się więzi społecznej — jej podstawowe elementy 
3. Typy więzi społecznej 
4. Rola zaufania i kapitału społecznego w procesie tworzenia i podtrzymywania więzi społecznej  

Istota, rodzaje oraz podstawowe funkcje zaufania społecznego 
Czynniki określające poziom zaufania społecznego 
Istota oraz rodzaje kapitału społecznego 
Poziom zaufania i kapitału społecznego w Polsce w ujęciu procesualnym 
5. Zaufanie społeczne i reputacja — istotne zmienne współczesnych organizacji 
Problemy definicyjne 
Podstawowe perspektywy w ujmowaniu reputacji 
6. Reputacja i tożsamość a wizerunek organizacji 
7. Misja i wizja jako symboliczna przestrzeń działań organizacyjnych 
8. Rozpad więzi społecznej — procesy dezorganizacji 
Pytania sprawdzające 

Rozdział IV. Kultura i jej podstawowe funkcje 
1. Pojęcie kultury w socjologii i antropologii społecznej 
2. Kultura masowa — procesy homogenizacji kultury 
3. Kultura masowa a propaganda . 
4. Kultura masowa a rozwój technologii informatycznych 
5. Znaczenie kultury organizacyjnej dla funkcjonowania instytucji publicznych i gospodarczych 
Dwa sposoby w podejściu do badania kultury organizacyjnej 
Problemy definicyjne 
Podstawowe wymiary kultury organizacyjnej G. Hofstede’a 
Funkcje kultury organizacyjnej 
6. Typologia kultur ze względu na przebieg negocjacji 
Pytania sprawdzające 

Rozdział V. Zbiorowości społeczne 
1. Podstawowe rodzaje zbiorowości społecznych 
2. Rola i znaczenie grup społecznych 
3. Rodzaje grup społecznych 
4. Normy grupowe a problemy konformizmu 
Systemy norm grupowych i ich specyfika 
Konformizm — podstawowe powody oraz czynniki określające jego skuteczność 
5. Style kierowania grupami 
6. Naród jako zbiorowość o charakterze kulturowym 
Pojęcie i specyfika narodu 
Podstawowe typy definicji narodu 
7. Socjologiczna analiza państwa 
Podstawowe założenia 
Podstawowe funkcje państwa 
Legitymizacja władzy politycznej 
Pytania sprawdzające 

Rozdział VI. Struktura społeczna i nierówności społeczne 
1. Podstawowe wymiary analizy struktury społecznej 
2. Struktura społeczna w perspektywie klasowo-warstwowej 
Podstawowe schematy analizy 
3. Struktura a ruchliwość społeczna 
4. Nierówności społeczne 
5. Podstawowe tendencje w procesach ruchliwości, zróżnicowania i nierówności społecznej w Polsce 
6. Postrzeganie i ocena swego miejsca w strukturze społecznej 
Podstawowe tendencje i kryteria oceny 
Samoocena pozycji społecznej Polaków i ich identyfikacje oraz aspiracje klasowe 
Pytania sprawdzające 

Rozdział VII. Świat społeczny a proces globalizacji 
1. Podstawowe problemy procesu globalizacji 
Istota oraz podstawowe fale globalizacji 
Globalizacja w sensie ekonomicznym, społecznym, politycznym i kulturowym 
Globalizacja a zmiana statusu państw narodowych i percepcji nierówności społecznych 
Globalizacja a społeczeństwo ryzyka 
2. Podstawowe typy współczesnych społeczeństw 
Krótki rys historyczny. 
Społeczeństwa przednowoczesne i nowoczesne 
Społeczeństwa ponowoczesne — postindustrialne 
Społeczeństwo informacyjne 
Społeczeństwo konsumpcyjne 
3. Globalizacja Nowej Ekonomii — podstawowe tendencje 
Cechy istotne Nowej Ekonomii 
Postmodernizm jako dominująca kultura późnego kapitalizmu 
Krytyka społeczna oraz wzrost świadomości i aktywności społecznej 
Standardy etyczne w zglobalizowanym biznesie 
4. Rola korporacji biznesowych w procesie globalizacji nowej ekonomii 
Podstawowe cechy korporacji 
Społeczna odpowiedzialność´ korporacji w ujęciu teorii stakeholders i shareholders value 
5. Tożsamość społeczna Europejczyków i Polaków w globalnym świecie — jej różne wymiary 
Problemy definicyjne 
Tożsamość globalna 
Tożsamość europejska z perspektywy uczestnictwa w Unii Europejskiej 
Tożsamość narodowa 
Tożsamość regionalna 
Podstawowe problemy tożsamości wspólnot lokalnych 
Tendencje w różnych wymiarach tożsamości społecznej — podsumowanie 
6. Polska w Unii Europejskiej – społeczne problemy integracji 
7. Globalizacja a problemy społeczeństw wielokulturowych
8. Globalizacja a problemy bezpieczeństwa międzynarodowego i europejskiego 
Pytania sprawdzające 

Rozdział VIII. Ważniejsze zjawiska i procesy społeczne 
1. Pojęcie procesu społecznego 
2. Korupcja — istotny problem współczesnych społeczeństw 
Istota korupcji oraz przegląd głównych definicji 
Podstawowe rodzaje korupcji 
Główne przyczyny zachowań korupcyjnych 
Konsekwencje zachowań korupcyjnych 
Sposoby rozwiązywania problemu korupcji 
Opinie i postawy społeczeństwa polskiego wobec zjawiska korupcji — podstawowe ustalenia 
3. Adaptacja społeczna — podstawowe wymiary 
Pojęcie adaptacji społecznej 
Główne koncepcje wyjaśniające przebieg procesu adaptacji kulturowej 
4. Konflikt społeczny 
Pojęcie konfliktu społecznego 
Podstawowe źródła konfliktów społecznych 
Typologie konfliktów 
Społeczne funkcje konfliktów 
Podstawowe formy walki w konflikcie społecznym 
Podstawowe fazy konfliktu społecznego 
Rozwiązywanie konfliktów 
Konflikty społeczne w perspektywie ruchów społecznych 
Percepcja konfliktów społecznych 
Pytania sprawdzające 

Rozdział IX. Społeczeństwo polskie w okresie transformacji 
1. Transformacja systemowa w Polsce — istota oraz podstawowe problemy 
Odmienność transformacji w krajach postsocjalistycznych 
Mitologizacja przeszłości socjalistycznej 
Transformacja a idea społeczeństwa obywatelskiego 
2. Podstawowe czynniki i kierunki zmian w treści postaw i zachowań społecznych 
3. Problemy społeczeństwa i jednostki w demokracji liberalnej 
Podstawowe wartości doktryny liberalnej 
Kolektywistyczne i indywidualistyczne wizje społeczeństwa 
Istota koncepcji podmiotowości jednostki 
4. Główne spory wokół sposobów prowadzenia dyskursu publicznego na temat demokracji i liberalizmu 
5. Społeczna ocena polskiej demokracji 
6. Interpretacja przyczyn spadku atrakcyjności rozwiązań demokratyczno-liberalnych w Polsce 
7. Praca w perspektywie procesu transformacji i społeczeństwa informacyjnego 
Zmiana istoty pracy 
Doświadczanie pracy w okresie transformacji 
Zmiana postaw wobec pracy jako wartości 
Przekonania na temat reprezentacji interesów pracowniczych i korzyści związanych z prywatyzacja 
Podstawowe problemy w procesie kształtowania etosu pracy w Polsce 
Pytania sprawdzające 

Zakończenie 

Bibliografia 

Indeks osób
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: socjologia ekonomiczna

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
59,20 zł
74,00 zł

Socjologia języka

Książka poświęcona lingwistycznym i socjologicznym aspektom komunikacji językowej. Autorka przedstawia wpływ czynników społecznych na charakter i przebieg komunikacji językowej. Korzystając z licznych przykładów, opisuje codzienny język w...
27,54 zł
30,60 zł

Problemy społeczne Między socjologią demaskatorską a polityką społeczną

Stosownie do znanego w socjologii podziału na funkcje jawne i ukryte możemy stwierdzić, że jawnym celem niniejszej publikacji jest uhonorowanie siedemdziesiątej rocznicy urodzin i bogatego dorobku naukowego Profesora Kazimierza W. Frieskego, celem zaś ...
6,88 zł
8,00 zł

Wprowadzenie do psychologii dla ekonomistów

Opracowanie zbudowano z pięciu części zawierających powiązane ze sobą tematy. Rozdział pierwszy przybliża psychologię jako naukę, metody jakimi pracują psycholodzy oraz obszary praktyki i zadania jakich się podejmują. Ogólny przegląd problem&oa...
36,94 zł
43,98 zł

Socjologia religii

Socjologia religii jest książką na dzień dzisiejszy wieńczącą rozmaite nurty zainteresowań Grace Davie. Stanowi swoistą sumę jej refleksji nad teoretycznymi, empirycznymi i porównawczymi aspektami obecności religii jako zjawiska społecznego we w...
83,16 zł
99,00 zł

Kompetencje komunikacji międzykulturowej. Rozwój kompetencji przyszłych ekonomistów i menedżerów

Publikacja pozwoli zrozumieć, dlaczego inni ludzie przeżywają rzeczywistość odmiennie oraz:omawia najważniejsze koncepcje, teorie i modele kompetencji międzykulturowych spotykanych w polskiej i światowej literaturze dotyczącej zarządzania m...
14,36 zł
16,70 zł

Marksizm a socjologia

Kazimierz Kelles-Kraus był nietuzinkową postacią na polskiej scenie politycznej końca XIX wieku. Marksista i patriota, naukowiec i polityk, zwolennik niepodległości Polski oraz idei socjalizmu, autor koncepcji, która godziła potrzeby narodu z mi...
22,50 zł
25,00 zł

Koncepcja socjologii religii Roberta Wuthnowa

Przedmiotem moich badań socjologicznych jest próba rekonstrukcji koncepcji socjologii religii Roberta Wuthnowa, którą chcę odszukać i ustalić poprzez analizę jego twórczości i materiału badawczego. Motywacja podjętych przeze mnie b...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!