MENU

Śpiew jako wartość osobowa dziecka. T. 1: Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku - 08 Rozdz. 8. Prezentacja wyników badań komparatystycznych studentów oraz uczniów w świetle wartości osobowych; Zakończenie; Bibliografia

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku: 1

  • Druk: Katowice, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Muzyka

  • Autor: Jadwiga Uchyła-Zroski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Śpiew jako wartość osobowa dziecka. T. 1: Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku - 08 Rozdz. 8. Prezentacja wyników badań komparatystycznych studentów oraz uczniów w świetle wartości osobowych; Zakończenie; Bibliografia

Publikacja jest monografią pedagogiczną. Składa się z dwóch części obejmujących osiem rozdziałów. Część pierwszą teoretyczną stanowią trzy rozdziały pracy, pozostałych pięć obejmuje całokształt badań empirycznych w postaci założeń metodologicznych, prezentacji wyników badań, ich analizę i wnioski. Praca ukazuje śpiew i kształcenie głosu dziecka w świetle wartości osobowych. Autorka w pierwszej teoretycznej części pracy odwołuje się do odległych czasowo badań nad głosem dziecięcym i źródeł mało znanej literatury polskiej i zagranicznej. Praca w tym ujęciu nabiera cech historyczności, rozległej penetracji teoretycznej problematyki badań. Przytoczone w pracy poglądy badaczy poddane zostały ocenie i analizie porównawczej. W zamieszczonych rozważaniach niniejszej pracy doszukać się można cech stałych, ale i zmiennych, które ukazane zostały głównie w poglądach na proces rozwoju i kształcenia wokalnego dzieci, weryfikacji nowej metody nauczania śpiewu: "metody heurystycznej", właściwego przygotowania studentów do ról nauczycielskich w świetle wartości i wartościowania, zadań uczelni artystycznych w kreowaniu postaw twórczych studentów. Część teoretyczną dopełniają wyniki badań diagnostycznych i komparatystycznych dzieci i studentów w części drugiej pracy. Proponowana metoda oparta na procesach twórczych kierowana jest głównie do uczniów klas I–III, pomimo to jednak pewne jej elementy mogą być realizowane w środowiskach rodzinnych przez rodziców i opiekunów, na zajęciach umuzykalniających i rytmiki w przedszkolu, w placówkach oświatowych, a także w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. Z założeniami metody i jej skutecznością dydaktyczno-wychowawczą powinni być zapoznani studenci edukacji muzycznej, zintegrowanego nauczania, wychowania przedszkolnego, pedagodzy klas specjalnych oraz wychowawcy ośrodków dla dzieci niepełnosprawnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

Rozdział pierwszy
Wartości w edukacji muzycznej — wprowadzenie w problematykę badań / 15
Edukacja muzyczna w świetle wybranych wartości i wartościowania / 15
Wartości w muzycznej (wokalnej) edukacji akademickiej / 24
Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu studentów / 32

Rozdział drugi
Przegląd głównych stanowisk, teorii naukowych polskich i zagranicznych omawiających rozwój możliwości głosowych dziecka / 37
Okresy i cechy charakterystyczne rozwoju muzycznego oraz wokalnego dziecka / 37
• Cechy rozwoju głosu dziecka i  współczynniki uzdolnienia muzycznego we wczesnym dzieciństwie / 39
• Cechy rozwoju głosu dziecka i współczynniki uzdolnienia muzycznego w okresie przedszkolnym / 43
• Cechy rozwoju głosu dziecka i predyspozycji muzycznych w wieku wczesnoszkolnym       / 48
Pedagogiczne aspekty kształcenia aparatu wokalnego dziecka / 50
Problemy niezbadane z pedagogicznego punktu widzenia / 53

Rozdział trzeci
Pedagogiczne i psychologiczne uwarunkowania pracy narządów głosowych dziecka / 59
Narządy fonacyjne i budowa aparatu głosowego dziecka / 59
• Przebieg procesów wydobywania się dźwięków mowy i śpiewu / 60
• Teorie tworzenia dźwięku / 63
Charakterystyka psychologiczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym / 65
Rozwój zdolności muzycznych — przegląd literatury związanej z badanym problemem / 72
Podsumowanie / 76

Rozdział czwarty
Metodologiczne podstawy badań własnych / 79
Cel pracy i przedmiot badań własnych / 79
Problemy badawcze / 80
Hipotezy / 81
Dobór, układ i pomiar zmiennych oraz ich wskaźników / 82
Kierunki i fazy badań / 86
Metody, techniki i narzędzia badawcze / 90
Zasięg badań / 99
• Zasięg osobowy badań (ocena reprezentatywności zbioru) / 100
• Zasięg terytorialny (z uzasadnieniem celowości wyboru środowiska badawczego) / 101
Podsumowanie / 102

Rozdział piąty
Założenia dydaktyczne i teoretyczne heurystycznej metody śpiewu / 105
Przegląd i krótka charakterystyka wybranych metod nauczania muzyki stosowanych w szkolnictwie ogólnokształcącym / 105
Opis przebiegu procesu dydaktycznego i założeń heurystycznej metody śpiewu / 109
Analiza treści programowych: śpiew i ćwiczenia mowy — muzyka klas I—III / 112
Ramowy rozkład materiału dydaktycznego przy zastosowaniu heurystycznej metody śpiewu / 114
Uwagi i założenia heurystycznej metody śpiewu w naturalnym eksperymencie pedagogicznym / 115
Podsumowanie / 120

Rozdział szósty
Analiza statystyczna uzyskanych wyników badań oraz ich interpretacja / 123
Wyniki badań w zakresie merytorycznego i metodycznego przygotowania studentów do pracy zawodowej / 123
Możliwości wokalne i muzyczne dziecka w świetle przeprowadzonych badań i uzyskanych wyników naturalnego eksperymentu pedagogicznego (pomiar dydaktyczny) / 131
Zastosowanie i analiza porównawcza wyników badań Testem inteligencji muzycznej H.D. Winga / 149
Współzależność pomiędzy Testem inteligencji muzycznej H.D. Winga a Krótką skalą inteligencji M . Choynowskiego / 153
Charakterystyka zainteresowań muzycznych uczniów / 155
Zestawienie i analiza wyników badań środowiska szkolnego i domowego uczniów / 158

Rozdział siódmy
Próba syntezy wyników badań diagnostycznych / 163
Interpretacja i uogólnienie wyników / 163
Weryfikacja hipotez / 170
Wnioski i postulaty / 176

Rozdział ósmy
Prezentacja wyników badań komparatystycznych studentów oraz uczniów w świetle wartości osobowych / 181
Obecność wartości osobowych w kształceniu wokalnym studentów — badania jakościowe / 181
Badania porównawcze możliwości wokalnych uczniów klas I—III / 185
Weryfikacja hipotez badań komparatystycznych / 190
Refleksje końcowe w odniesieniu do przeprowadzonych badań i współczesnej praktyki edukacyjnej / 191

Zakończenie / 195

Bibliografia / 203
Indeks osobowy / 211

Summary / 215
Peзюзмe / 216
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

13,76 zł
16,00 zł

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 7

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 7. Pieniądze. Statystyka opisowaO nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów to pozycja, która pomoże czytelnikowi uporządkować swą wiedzę,...
33,54 zł
39,00 zł

Elementy retoryki i erystyki w przykładach

Książka stanowi rodzaj kompendium zawierającego podstawowe zagadnienia z zakresu retoryki klasycznej i jej współczesnych zastosowań, wraz z elementami sztuki dyskusji i erystyki. Wszystkie najważniejsze pojęcia z zakresu wymienionych dziedzin są...
76,50 zł
85,00 zł

Roczność i wieloletniość w finansach publicznych

"Roczność i wieloletniość to postulaty prawidłowości, na których winny być oparte procesy zarządzania finansami publicznymi, w tym procesy planowania budżetowego. Dyskusja naukowa nt. roczności i wieloletniości w finansach publicznych nabra...
35,40 zł
59,00 zł

Szkoła w dobie Internetu

Obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój mediów spowodował ich zwiększającą się obecność w różnych dziedzinach życia. W książce skoncentrowano się przede wszystkim na współczesnej młodzieży, mediach i edukacji z punktu widze...
9,88 zł
15,20 zł

Terapia w chorobach układu nerwowego. Rozdział 3

Rozdział 3. z publikacji pt. „Terapia w chorobach układu nerwowego”, redakcja naukowa: Wojciech Kozubski. Nowoczesny podręcznik leczenia chorób układu nerwowego. Publikacja obejmuje najistotniejsze zagadnienia klinicznej neurol...
35,40 zł
59,00 zł

Logistyka w biznesie międzynarodowym

Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWNMonografia jest pierwszą w Polsce książką poświęconą miejscu i roli zarządzania logistycznego w gospodarce międzynarodowej.Jej celem jest ukazanie istoty związku między najnows...
20,64 zł
24,00 zł

Miejsce techniki w rozwoju gospodarki

Celem monografii jest przedstawienie wzajemnych zależności zachodzących między gospodarką a techniką, a w tym prognozowania zmian w technice, wydarzeń ze sfery techniki szczególnie istotnych dla długookresowego rozwoju gospodarczego oraz okolicz...
12,72 zł
14,13 zł

Sęk w drzewie życia

Jakie sęki zostawimy po sobie w Drzewie Życia Ludzkości? Stanowiące skazę drzewa, czy ważny ślad po naszej gałęzi, wnoszącej coś ważnego w historię? Jezioro ważek, piękne uczucie, cios, kłamstwo i cierpienie, drzwi do przeżycia mistycznego, farma pereł...
35,91 zł
39,90 zł

Akcja adaptacja. Jak pomóc dziecku i sobie w zaprzyjaźnieniu się z przedszkolem

Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek:- Czy moje dziecko jest już gotowe?- Co, jeś...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!