Strategie instytucji kultury wobec niezadowolenia i bojkotów konsumenckich
Bojkoty towarzyszyły życiu ekonomicznemu człowieka od stuleci, jednak wraz z rozwojem Internetu i nowych technologii ich częstotliwość systematycznie rośnie. Od bostońskiej herbatki przez walkę z apartheidem aż po uliczne demonstracje i sabotaże względem KFC, Abercrombie & Fitch czy ExxonMobil autor prezentuje przyczyny, mechanizmy i konsekwencje bojkotów z punktu widzenia współczesnych konsumentów oraz firm.
Książka jest pierwszą zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku wydawniczym, w której ukazano bojkoty pracowników i konsumentów z perspektywy zarządzania, a także rozszerzono tę tematykę o nieporuszany dotąd wątek – bojkoty instytucji kultury.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8142-620-6
- ISBN druku: 978-83-8142-619-0
- Liczba stron: 266
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11 Rozdział 1. Istota niezadowolenia i bojkotu konsumenckiego 17 1.1. Zjawisko niezadowolenia konsumenckiego 17 1.2. Mechanizmy i natura niezadowolenia konsumenckiego 23 1.2.1. Uwarunkowania i przyczyny niezadowolenia konsumenckiego 27 1.2.1.1. Ujęcie podmiotowe i przedmiotowe 29 1.2.1.2. Ujęcie procesowe 36 1.2.1.3. Niezadowolenie użytkowe i normatywne 39 1.3. Formy wyrażania niezadowolenia przez konsumentów 42 1.4. Konsekwencje niezadowolenia konsumentów 49 1.5. Zjawisko bojkotu konsumenckiego 42 1.5.1. Definicja i charakterystyka 53 1.5.2. Geneza działań bojkotowych 57 1.6. Podsumowanie 66 Rozdział 2. Uczestnicy, cele i kategorie bojkotów konsumenckich 69 2.1. Uczestnicy bojkotu konsumenckiego 69 2.2. Cele bojkotu konsumenckiego 74 2.3. Kategoryzacje bojkotów konsumenckich 77 2.3.1. Bojkot państwowy i prywatny 78 2.3.2. Bojkot jedno- i wielopodmiotowy 86 2.3.3. Bojkot reorientacyjny i regresyjny 89 2.3.4. Bojkot pokojowy i siłowy 91 2.3.5. Bojkot z wykorzystaniem podmiotów referencyjnych 102 2.3.6. Bojkot w środowisku internetowym i rzeczywistym 108 2.4. Podsumowanie 113 Rozdział 3. Zarządzanie i marketing na rynku kultury a powstawanie niezadowolenia konsumentów 115 3.1. Kultura wysoka i procesy jej urynkawiania 115 3.1.1. Definicja rynku kultury 116 3.1.2. Typy rynku kultury i jego produkty 118 3.2. Instytucje kultury 121 3.2.1. Definicja instytucji kultury 121 3.2.2. Funkcje instytucji kultury 122 3.2.3. Typy instytucji kultury 124 3.3. Konsumenci i otoczenie rynku kultury 128 3.3.1. Konsument kultury 128 3.3.1.1. Definicja konsumenta kultury 128 3.3.1.2. Typy konsumentów kultury 130 3.3.2. Procesy nabywcze konsumentów kultury 133 3.4. Segmentacja, wybór grupy docelowej i pozycjonowanie na rynku kultury 139 3.5. Interesariusze i konkurencja na rynku kultury 148 3.5.1. Interesariusze na rynku kultury 148 3.5.2. Konkurencja na rynku kultury 151 3.6. Podsumowanie 158 Rozdział 4. Strategie antykryzysowe przedsiębiorstw i instytucji kultury wobec zagrożenia bojkotami 161 4.1. Metodologia badania 165 4.2. Rozwój sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwach i instytucjach kultury 168 4.2.1. Spokój organizacyjny 173 4.2.2. Deeskalacja/Eskalacja 179 4.2.3. Zwalczanie kryzysu i łagodzenie skutków 182 4.2.3.1. Strategie zwalczania i łagodzenia skutków bojkotów konsumenckich w przedsiębiorstwach 182 4.2.3.2. Strategie zwalczania i łagodzenia skutków bojkotów konsumenckich w instytucjach kultury – studia przypadków polskich instytucji teatralnych 185 4.2.3.2.1. Teatr Polski we Wrocławiu 186 4.2.3.2.2. Teatr Polski w Bydgoszczy 191 4.2.3.2.3. Teatr Stary w Krakowie 194 4.2.3.2.4. Teatr Polonia w Warszawie 198 4.2.3.2.5. Teatr Dramatyczny w Warszawie 202 4.2.3.2.6. Teatr Śląski w Katowicach 206 4.2.3.3. Przyczyny bojkotów konsumenckich wobec instytucji kultury i przedsiębiorstw – podobieństwa i różnice 210 4.2.3.4. Przyczyny ofertowe i środowiskowe działań bojkotowych 213 4.2.3.5. Bojkot jako szansa i zagrożenie – kategorie instytucji teatralnych stosujących kontrowersyjną treść i promocję 215 4.2.4. Uczenie się i adaptacja 220 4.3. Podsumowanie 221 Zakończenie 225 Bibliografia 231 Netografia 245 Spis rysunków i tabel 259 Załącznik 1 – Scenariusz wywiadu 261