MENU

The Language Teacher in the Digital Age

(eBook)

Towards a Systematic Approach to Digital Teacher Development

Formaty:
PDF

Zabezpieczenie: plik chroniony przez Watermark
Watermark
Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
0.00  [ 0 ocen]
Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Dostępne warianty:
Cena katalogowa: 37,80 zł
34,02
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

The Language Teacher in the Digital Age

Autor przedstawia wyczerpujące kompendium wiedzy na temat roli, kompetencji oraz kształcenia "skomputeryzowanego" nauczyciela języka obcego (w szczególności angielskiego) AD 2011. W jednej rozprawie przyswoił polskim edukatorom języka obcego zasadniczy zrąb dostępnej literatury przedmiotu opublikowanej za granicą (w krajach anglojęzycznych) oraz dokonał całościowego przeglądu literatury polskiej w tym zakresie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Acknowledgements  9
Introduction  13

CHAPTER ONE. FROM WEB 1.0 TO WEB 2.0 – ON THE HISTORICAL DEVELOPMENT AND THE PRESENT DAY OF CALL  19
1.1. Towards Web 2.0 – on the history of CALL  19
1.1.1. Historical development of Computer-Assisted Language Learning (CALL)  20
1.1.2. The present perspective and the future of CALL  24
1.2. Web 2.0 in language education  26
1.2.1. Definitions and concepts of Web 2.0  26
1.2.2. Major characteristics of the Web 2.0 framework  29
1.2.3. Web 2.0 technologies, tools and services  32
1.2.4. Students and teachers in the Web 2.0 classroom – ‘digital immigrants’
reaching towards ‘digital natives’  36
1.3. Computer-assisted language instruction in the Web 1.0 age  39
1.3.1. Approaches to Internet-assisted language teaching  39
1.3.1.1. Web-based face-to-face instruction  40
1.3.1.2. Collaborative projects  43
1.3.1.3. Out-of-class self-study Internet use  44
1.3.2. Internet activity formats  46
1.3.2.1. Information collection and analysis  46
1.3.2.2. Interpersonal exchanges  48
1.3.2.3. Problem-solving  50
1.3.3. Problems and pitfalls of Web 1.0 language instruction  52

CHAPTER TWO. SELECTED WEB 2.0 ENVIRONMENTS IN LANGUAGE TEACHING  55

2.1. Concordancing 2.0  55
2.1.1. Issues involved in in-class corpus consultation  57
2.1.2. Using ad-hoc corpora with selected texts  59
2.1.3. Concordancing 2.0 tools  61
2.1.4. Compiling a custom-made corpus  63
2.2. Collaboration 2.0  65
2.2.1. Issues in computer-mediated collaboration  65
2.2.2. Classification of collaboration tools  67
2.2.3. Web 2.0 collaborative environments  70
2.2.3.1. Wiki  70
2.2.3.2. Online word processors  71
2.2.3.3. Online whiteboards  74
2.2.4. Practical classroom ideas based on Collaboration 2.0 environments  75
2.2.5. Guidelines for proper implementation of computer-mediated
collaborative learning  79
2.3. Multimedia 2.0   80
2.3.1. Basic concepts of Web 2.0 authored multimedia  80
2.3.2. The rationale behind the use of multimedia in the language classroom  82
2.3.3. Multimedia 2.0 resources  84
2.3.4. Digital materials development process  85
2.3.5. Classroom implementation procedures and possible problems  89

CHAPTER THREE. FOREIGN LANGUAGE TEACHER IN A CALL CLASSROOM – ATTITUDES, COMPETENCES AND ROLES  95
3.1. Introductory issues  95
3.2. Teacher perceptions of technology and CALL  96
3.2.1. Positive attitudes to learning technologies  96
3.2.2. Negative perceptions of technology and CALL  98
3.2.3. Tools for investigating teachers’ perceptions of technology and CALL  100
3.3. Technology adoption by teachers  102
3.3.1. Concern-Based Adoption Model (Hall, Wallace & Dossett, 1973)  104
3.3.2. Diffusion of Innovations (Rogers, 1983, 1995, 2003)  104
3.3.3. Technology Acceptance Model (Davis, 1989)  105
3.3.4. Curricular Innovation Model (Markee, 1997)  106
3.3.5. Learning/Adoption Trajectory (Sherry, Tavalin & Gibson, 2000)  107
3.3.6. Stages of Normalisation (Bax, 2003  107
3.3.7. Cycles of Innovation (Pennington, 2004)  108
3.4. Factors affecting technology implementation in schools  108
3.4.1. Enablers and barriers to innovation adoption  108
3.4.2. Eliminating barriers to technology integration  111
3.5. CALL teacher competences and skills  112
3.5.1. Information Literacy  112
3.5.2. Multiple skills and new literacies (Fitzpatrick & Davies, 2003)   116
3.5.3. ‘The skills pyramid’ model (Hampel & Stickler, 2005)   118
3.5.4. ‘Continuum of expertise’ model (Compton, 2009)  120
3.6. Roles of the teacher in the CALL classroom  122
3.6.1. Shift of instructor roles in CALL  122
3.6.2. Conceptualisation of teacher roles in CALL  124
3.6.2.1. Technical roles   125
3.6.2.2. Managerial roles  126
3.6.2.3. Pedagogical roles  127
3.6.2.4. Social roles  129
3.6.3. Role adoption by teachers  130

CHAPTER FOUR. CALL TEACHER DEVELOPMENT – APPROACHES, GUIDELINES AND FRAMEWORKS  135
4.1. Defining the CALL practitioner  135
4.2. Approaches to CALL teacher development  140
4.2.1. Teacher investment continuum model (Palmer, 1993)  140
4.2.2. Trainer-directed and client-centred approaches  142
4.2.3. Cognitive apprenticeship model (Atkinson, 1997)  143
4.2.4. LEAP model (Bouziane, 2005a)  144
4.2.5. Categories for ICT in teacher training (Collis & Jung, 2003)  145
4.2.6. Technology infusion model (Gillingham & Topper, 1999)  147
4.3. Characteristics of effective training  148
4.3.1. Content selection issues  148
4.3.2. Tools used in CALL training programmes  155
4.3.3. Problems of CALL teacher development  158
4.4. Guidelines for effective CALL training  160
4.4.1. CALL course principles  160
4.4.2. Tasks and procedures used in CALL courses  165
4.5. Examples of teacher training curricula  170
4.5.1. Aims of the courses  170
4.5.2. Course syllabi  172
4.5.3. Classroom procedures and assessment techniques  175

CHAPTER FIVE. DIGITAL TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS – ANALYSIS OF COURSE SYLLABI  179
5.1. The aims of the study  179
5.2. Sampling  180
5.3. Design and procedure  180
5.4. Presentation of results  185
5.5. Discussion – Models of CALL courses  190
5.6. Implications for the future  198

CHAPTER SIX. DIGITAL TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS – INTERVIEWS WITH CALL EXPERTS  203
6.1. The aims of the study  203
6.2. Sampling  205
6.3. Design and procedure  207
6.4. Results and findings  209
6.4.1. Current and ideal state of ICT and CALL teacher training  209
6.4.2. Methodology of digital competence development – forms of work
and assessment methods  212
6.4.3. Skills, needs and expectations of contemporary foreign language students  217
6.4.4. Competences of the language teacher in the digital age  222
6.4.5. Obstacles to the implementation of digital teacher training  224
6.4.6. Future directions of ICT and CALL teacher training  227
6.5. Proposals for technology integration in foreign language teacher training
– towards normalised CALL  230
6.5.1. Practical language classes – integrated skills  230
6.5.2. Foreign language didactics – lesson observation, methods
and techniques of TEFL, TEFL methodology  231
6.5.3. Culture studies  232
6.5.4. Practical language classes – writing  232
6.5.5. Thesis seminar  233

CHAPTER SEVEN. STUDENT TEACHERS’ PERSONAL AND PROFESSIONAL PRACTICES IN COMPUTER USE, PERCEPTIONS AND EXPECTATIONS ABOUT TECHNOLOGY   237
7.1. The aims of the research   237
7.2. Research questions and corresponding questionnaire sections  238
7.3. Sampling  239
7.4. Design and procedure  243
7.5. Presentation of results  248
7.5.1. Descriptive analysis of results  248
7.5.1.1. Characteristics of computer training in the B.A. programmes   248
7.5.1.2. Students’ attitudes towards teaching with technology and teacher autonomy  251
7.5.1.3. Perceptions of skills and abilities related to computer operation,
Internet use, digital materials design and technology-assisted lesson planning   253
7.5.1.4. Students’ computer practices for personal use, personal
educational use and professional educational use  256
7.5.1.5. Students’ expectations, hopes and fears towards
technology use in teaching  260
7.5.2. Statistical analysis of results  264
7.6. Implications for teacher training in the future  279

GENERAL CONCLUSIONS  285
REFERENCES  289

Appendix 1. Examples of Internet-based lessons   321
Appendix 2. Institutional factors that influence the implementation of  CALL
in L2 classes (Zapata, 2004: 341-342)  326
Appendix 3. Developing digital language teachers – an interview with CALL experts  328
Appendix 4. Questionnaire  330
Appendix 5. Practicum task probing the use of computer technologies
as teaching aids during lessons  336

STRESZCZENIE  339
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

31,92 zł
39,90 zł

American English. A selection of idioms colloquial language & slang

Niniejszy ebook edukacyjny zawiera kilkaset zwrotów i wyrażeń potocznych i slangowych, używanych w dzisiejszym języku angielskim w odmianie amerykańskiej. Są to zwroty używane na co dzień przez rodowitych Amerykanów, zarówno w życi...
25,28 zł
29,40 zł

Reflectivity in Pre-Service Teacher Education: A Survey of Theory and Practice

Książka Danuty Gabryś-Barker to monografia poświęcona miejscu refleksyjności oraz – mającego w niej swe źródło – refleksyjnego sposobu nauczania w praktyce przyszłych i obecnych nauczycieli języka obcego. Praca stanowi zarówno...
16,25 zł
18,90 zł

Action research in teacher development

Głównym tematem książki pod naukową redakcją Danuty Gabryś-Barker są podejmowane w różnych formach przez nauczyciela praktyka tzw. badania w działaniu (ang. action research). Podstawowym założeniem badania w działaniu jest dokonywanie prz...
40,00 zł
50,00 zł

Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą

W książce omówiono nowoczesne metody uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby ...
66,60 zł
74,00 zł

TEACHING ENGLISH as a Foreign Language

Podręcznik wykorzystuje najnowsze osiągnięcia językoznawstwa, psychologii uczenia się, dydaktyki i teorii komunikacji. Przedstawia problemy dydaktyki z punktu widzenia przyswajania języka. Kładzie nacisk na aktywną rolę ucznia w procesie dydaktycznym p...
44,00 zł
55,00 zł

Teacher education from the point of view of students in Poland and Portugal

Niniejsza monografia składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy prezentuje teoretyczny kontekst pojęcia kształcenia i kształcenia nauczycieli oraz zawiera przegląd różnych modeli i teorii, z uwzględnieniem tendencji następujących ...
36,12 zł
42,00 zł

Language, Sound Change and Systems Theory

Monografia stanowi z pewnością ważne wydarzenie w polskim świecie językoznawczym. Jest to bowiem bardzo ambitna próba „sportretowania” językoznawstwa w nowożytnej i najbardziej twórczej fazie jego rozwoju. Opis, który ...
224,10 zł
249,00 zł

Public and Private Law and the Challenges of New Technologies and Digital Markets. Volume II. Legal Aspects of FinTech

Monografia traktuje o wykorzystywaniu nowych technologii informatycznych na potrzeby rynku finansowego. Zagadnienie to omawiane jest z perspektywy prawnej oraz ekonomicznej, w oparciu o przepisy krajowe oraz europejskie.Analizie poddano naj...
43,47 zł
48,30 zł

Women, Society and Law: from Roman Law to Digital Age

The scientific texts which make up the presented publication have been written within the framework of a long-term cooperation of the academic staff of the Law Faculty of the SWPS Warsaw University of Humanities with Spanish and Italian universities.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!