MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Uczenie się i nauczanie pływania

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2011

  • Autor: Ewa Dybińska

  • Wydawca: AWF Kraków

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 26,25 zł
21,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Uczenie się i nauczanie pływania

Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla konkretnego, wybranego kręgu odbiorców, do którego zaliczyć można: studentów i absolwentów wyższych szkół i akademii wychowania fizycznego,nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów sportu pływackiego, instruktorów pływania rekreacyjnego i rehabilitacji ruchowej oraz wszystkie osoby zainteresowane uczeniem się i nauczaniem pływania.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                 7

Rozdział 1. Organizacja procesu nauczania pływania                11

1.1.	Organizacja nauczania pływania dla młodzieży szkolnej           11

1.1.1.	Czynności organizacyjne poprzedzające nauczanie pływania    	12

1.1.2.	Miejsce i przygotowanie akwenu do nauczania pływania      	12

1.2.	Planowanie nauczania pływania, kontrola wyników oraz dokumentacja	14

1.3.	Bezpieczeństwo w czasie zajęć ruchowych w wodzie                 16

1.3.1. Zakres obowiązków i odpowiedzialności osób biorących udział w procesie nauczania pływania                 16

1.3.1.1.	Zakres obowiązków nauczyciela pływania            16

1.3.1.2.	Zakres obowiązków ucznia                           19

1.3.1.3.	Zakres czynności opiekuna grupy (osoby doprowadzającej uczniów na pływalnię)              20

1.4.	Realizacja procesu nauczania pływania                21

1.4.1.	Czynności lekcyjne nauczyciela pływania                       21

1.4.2.	Budowa toku lekcyjnego                                       22

1.4.3.	Formy organizacyjne przebiegu ćwiczeń na lekcji               32

1.4.4.	Podsumowanie lekcji                                           35

1.4.5.	Przybory dydaktyczne w uczeniu się i nauczaniu pływania    	35

1.4.6.	Środki natychmiastowej informacji w nauczaniu pływania      	37

Rozdział 2. Wybrane aspekty procesu uczenia się i nauczania pływania            39

2.1.	Definicje uczenia się i nauczania czynności motorycznych            39

2.2.	Osobowość i kompetencje nauczyciela pływania                      42

2.3.	Wybrane metody nauczania czynności pływackich                    45

2.4.	Formy dydaktyczne stosowane w nauczaniu pływania                 56

2.5.	Wybrane zasady dydaktyczne                                          57

Rozdział 3. Pierwszy etap uczenia się i nauczania pływania - zdobywanie kompetencji pływackich                       60

3.1. Uczenie się i nauczanie podstawowych umiejętności pływackich      	61 

3.1.1. Wstępna adaptacja organizmu człowieka do środowiska wodnego                            61

3.1.1.1.	Adaptacja w aspekcie warunków fizycznych wody    	62

3.1.1.2.	Adaptacja do środowiska wodnego pod względem funkcjonalnym                     74

3.1.1.3.	Adaptacja psychomotoryczna do środowiska wodnego	77

3.1.2.	Specyfika oddychania w środowisku wodnym                  80

3.1.3.	Lęk przed wodą                      81

3.2. Ćwiczenia pierwszego etapu uczenia się i nauczania pływania        	84

3.2.1.	Czynności ruchowe w środowisku wodnym                    86

3.2.2.	Zanurzanie twarzy, otwieranie oczu i orientacja pod powierzchnią wody                    87

3.2.3.	Opanowanie specyficznego oddychania w środowisku wodnym	         89

3.2.4.	Zapoznanie z wyporem wody                                  92

3.2.5.	Opanowanie leżenia na piersiach i grzbiecie                    94

3.2.6.	Elementarne skoki do wody                                     97

3.2.7.	Opanowanie poślizgów na piersiach i grzbiecie                100

3.2.8.	Opanowanie ruchów kończyn dolnych w pływaniu na piersiach i grzbiecie                        104

3.2.9.	Pływanie elementarne                   105

Rozdział 4. Nauczanie pływania dzieci najmłodszych                                 109

4.1.	Organizacja oraz założenia programowe nauczania pływania dzieci w wieku 1-4 lat             109

4.2.	Wybór ćwiczeń do nauczania pływania dzieci w wieku 1-4 lat        	111

4.2.1.	Ćwiczenia oswajające z wodą                      111

4.2.2.	Nauczanie umiejętności zanurzania głowy oraz leżenia na piersiach i grzbiecie               117

4.2.3.	Ćwiczenia oddechowe                           121

4.2.4.	Nauczanie lokomocji na piersiach i grzbiecie                125

4.2.5.	Skoki do wody                         131

Rozdział 5. Zabawy ruchowe w nauczaniu pływania                   136

5.1.	Zabawy emocjonujące                       138

5.1.1. Wybór zabaw emocjonujących                138

5.2.	Zabawy dydaktyczne                             146

5.2.1. Wybór zabaw dydaktycznych                  146

5.2.1.1.	Zabawy z zanurzaniem twarzy, otwieraniem oczu i nurkowaniem                   146

5.2.1.2.	Zabawy z wydechem do wody                      153

5.2.1.3.	Zabawy wypornościowe oraz przygotowujące do leżenia na wodzie i poślizgu                157

5.2.1.4.	Zabawy ze skokami do wody               164

5.2.1.5.	Zabawy kształtujące elementy techniki pływania      	167

Rozdział 6. Drugi etap uczenia się i nauczania pływania - opanowanie standardowych technik pływania                   174

6.1. Kraul na grzbiecie                      176

6.1.1.	Ewolucja kraula na grzbiecie                   176

6.1.2.	Kraul na grzbiecie - ogólna charakterystyka techniki            180

6.1.3.	Kraul na grzbiecie - przebieg ruchów napędowych             182

6.1.4.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania kraulem na grzbiecie                          186

6.2.	Kraul                        198

6.2.1.	Ewolucja kraula                         198

6.2.2.	Kraul - ogólna charakterystyka techniki                204

6.2.3.	Kraul - przebieg ruchów napędowych                     206

6.2.4 Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania kraulem  	210

6.3.	Delfin                             222

6.3.1.	Ewolucja delfina              222

6.3.2.	Delfin - ogólna charakterystyka techniki               224

6.3.3.	Delfin - przebieg ruchów napędowych                         226

6.3.4.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania delfinem  	231

6.4.	Styl klasyczny (żabka)                        241

6.4.1 Ewolucja stylu klasycznego                                      241

6.4.2.	Styl klasyczny - ogólna charakterystyka techniki                245

6.4.3.	Styl klasyczny - przebieg ruchów napędowych                  247

6.4.4.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania stylem klasycznym                    252

6.5.	Starty                       263

6.5.1.	Start ze słupka startowego                263

6.5.1.1.	Technika skoku startowego ze słupka                  264

6.5.1.2.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania skoku startowego ze słupka                  271

6.5.2.	Start w stylu grzbietowym                    277

6.5.2.1.	Technika startu w stylu grzbietowym                    278

6.5.2.2.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania startu z wody w stylu grzbietowym                   280

6.6.	Nawroty                        282

6.6.1.	Nawrót w stylu grzbietowym                 283

6.6.1.1.	Technika nawrotu w stylu grzbietowym                283

6.6.1.2.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu zwykłego w stylu grzbietowym                288

6.6.1.3.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu koziołkowego w stylu grzbietowym               290

6.6.2.	Nawrót w stylu dowolnym                 293

6.6.2.1.	Technika nawrotu w stylu dowolnym                  293

6.6.2.2.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu zwykłego w stylu dowolnym                     297

6.6.2.3.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu koziołkowego w stylu dowolnym              300

6.6.3.	Nawrót w stylu motylkowym                                   303

6.6.3.1.	Technika nawrotu w stylu motylkowym                303

6.6.3.2.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu w stylu motylkowym               306

6.6.4.	Nawrót w stylu klasycznym                      309

6.6.4.1.	Technika nawrotu w stylu klasycznym           309

6.6.4.2.	Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu w stylu klasycznym                    313

6.6.5.	Nawroty w stylu zmiennym               316

6.6.5.1. Technika nawrotów w stylu zmiennym                316

Piśmiennictwo                  325
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: nauka pływania kraul pływanie

Inni Klienci oglądali również

25,11 zł
27,90 zł

Nauczanie i cuda Chrystusa Pana. Znaki królestwa Bożego

Wizje zawarte w niniejszym (ostatnim) tomie obejmują dalszy ciąg podróży misyjnych Pana Jezusa, w czasie których nauczał On o królestwie Bożym i objawiał swoją moc poprzez liczne cuda. Pasjonujące, szczegółowe opisy i uzupeł...
15,12 zł
18,90 zł

Intelektualizacja procesu nauczania a rozwój dyspozycji do gry sportowej na przykładzie piłki nożnej

Celowe kierowanie procesem szkolenia gracza wymaga nie tylko trafnego oddziaływania na sferę fizyczną i ruchową, ale – co jest bardzo istotne – na jego sferę umysłową, stanowiącą bazę kompleksowego działania w specyfice gry sportowej. Poszu...
9,45 zł
10,50 zł

Słownik biograficzny uczonych Żydów Polskich XVI, XVII i XVIII wieku

Ze wstępu: Praca niniejsza zawiera życiorysy uczonych Żydów urodzonych w Polsce lub też w dawnej Polsce zamieszkałych w XVI, XVII i XVIII wieku. Wątpimy, czy należy bliżej uzasadniać potrzebę i korzyści tego rodzaju dzieła, które jedynie ...
4,55 zł
5,05 zł

Radzio Radzik uczy się myć zęby

To historia o chłopcu, który bardzo nie lubił myć zębów. Dzięki tej historii dowiecie się, dlaczego mycie zębów jest tak istotne, a także jak można mądrze przekonać dzieci do tego, że higiena jamy ustnej to naprawdę ważna sprawa. D...
108,00 zł
120,00 zł

Katolickie zasady niewolnictwa w nauczaniu teologów XVI i XVII wieku

„Czy jesteś niewolnikiem, czy wolnym obywatelem, ani ci więcej, ani mniej stąd nie przybywa, lecz jedna tylko jest rzecz, o którą się pytamy – o wiarę i obyczaje” – pisał w Wykładzie ewangelii św. Mateusza, homilii 3. Św....
18,06 zł
21,00 zł

Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się

Książka „Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się" skierowana jest do nauczycieli, badaczy oraz wszystkich osób zainteresowanych samodzielnym uczeniem się. W projektowaniu badań i redagowaniu pracy korzystano...
18,92 zł
22,00 zł

W kręgu kultury i języka. Innowacje w nauczaniu i promocji języka polskiego jako obcego

Monografia stanowi zbiór prac powstałych w ramach realizacji projektu „Dni Języka Polskiego w Kaliningradzie. W kręgu sztuki i filozofii”. Interdyscyplinarny charakter przedsięwzięcia znalazł odbicie w wieloaspektowości problematyki ...
14,46 zł
16,07 zł

Wychowanie fizyczne - metodyka nauczania i aplikacje. Jak pisać programy autorskie z wychowania fizycznego

Efektywna praca nauczyciela wymaga ciągłego dokształcania, w szczególnościdokształcania metodycznego. Wiedza metodyczna nieustannie przyrasta. Wiąże sięto nie tylko z badaniami bezpośrednio związanymi z tą dziedziną, ale także z rozw...
26,46 zł
29,40 zł

Od Żanny Kormanowej do…? O nauce historycznej i nauczaniu historii przed przełomem październikowym w 1956 roku i po nim. Materiały i komentarze

Niniejsza publikacja składa się z dwóch części. W części pierwszej zawarto wyjaśnienie tendencji obecnych w nauce historycznej i w nauczaniu historii w trzech powojennych dekadach XX wieku, ukazanych w porządku chronologicznym i ewolucyjnym. Zwi...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!