MENU

Wiedzochłonne usługi biznesowe w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2012

  • Autor: Anna Skórska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 32,50 zł
27,95
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Wiedzochłonne usługi biznesowe w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej

Celem publikacji jest ustalenie tendencji w zakresie kształtowania się struktur zatrudnienia w poszczególnych sektorach gospodarki w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem wiedzochłonnych usług biznesowych (Knowledge Intensive Business Services), ich produktywności oraz kierunków i dynamiki zachodzących zmian. Realizacja tak sformułowanego celu wymaga:
- wyjaśnienia przyczyn rozwoju sektora usług i jego rosnącego znaczenia we współczesnych gospodarkach, ze szczególnym uwzględnieniem determinant rozwoju KIBS,
- analizy wieloczynnikowej wskaźników strukturalnych w obszarze wiedzochłonnych usług biznesowych w Polsce,
- odniesienia poziomu rozwoju sektora usług, a szczególnie KIBS w Polsce do innych krajów Unii Europejskiej,
- opracowania scenariuszy rozwoju KIBS w Polsce.

Wyjaśnienie przyczyn rozwoju sektora usług oraz przechodzenia do gospodarki wiedzy stanowi wprowadzenie do analizy wiedzochłonnych usług biznesowych. Rezultatem diagnozy jest zbiór problemów, odzwierciedlający stan i perspektywy rozwoju KIBS w Polsce.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP	9

Rozdział I. PRZEMIANY SEKTORA USŁUG WE WSPÓŁCZESNYCH GOSPODARKACH	15
1.1. Serwicyzacja gospodarki – praca w gospodarce industrialnej i postindustrialnej	15
1.2. Usługi w gospodarce wiedzy – próba zdefiniowania i systematyzacji podstawowych pojęć	19
1.2.1. Pojęcie i koncepcja usług	21
1.2.2. Cechy usług – stare i nowe paradygmaty	26
1.2.3. Klasyfikacje usług według wybranych kryteriów	30
1.2.4. Klasyfikacje systemowe	38
1.3. Sektor usług jako obszar badań w ekonomii	43
1.3.1. Trójsektorowa struktura gospodarki według Clarka-Fishera	48
1.3.2. Produktywność usług w teorii Baumola	52
1.3.3. Współczesne wyjaśnienia przyczyn rozwoju sektora usługowego	55
1.3.4. Sposoby pomiaru oraz kryteria oceny wielkości, struktury i zmian zachodzących w sektorze usług	59
1.3.5. Struktura gospodarki oraz rozwój sektora usług w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej	60
1.4. Koncepcja nauki o usługach – podejście interdyscyplinarne	70

Rozdział II. WIEDZOCHŁONNE USŁUGI BIZNESOWE – KONCEPCJA I CHARAKTERYSTYKA KIBS	76
2.1. Usługi biznesowe jako podstawa wyodrębnienia KIBS	76
2.1.1. Usługi biznesowe w enumeratywnych klasyfikacjach międzynarodowych oraz ujęciu PKD	80
2.1.2. Teoretyczne i empiryczne wyjaśnienie przyczyn rozwoju usług biznesowych	84
2.2. Wiedzochłonne usługi biznesowe (KIBS) w gospodarce usługowej	93
2.2.1. Wiedza i jej wkład w procesy usługowe jako kryterium definiowania KIBS	97
2.2.2. Wiedzochłonność – sposoby pomiaru wiedzy	100
2.2.3. Pracownicy wiedzy i ich rola w sektorze KIBS	106
2.2.4. Klienci jako koproducenci KIBS	111
2.2.5. Przestrzenne zróżnicowanie KIBS	115
2.2.6. KIBS w ujęciu klasyfikacji ISIC i PKD 2007	117
2.2.7. Typologie KIBS	121

Rozdział III. DETERMINANTY ROZWOJU SEKTORA KIBS I JEGO INNOWACYJNOŚĆ	126
3.1. Uwarunkowania rozwoju KIBS	126
3.1.1. Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych	128
3.1.2. Internalizacja i globalizacja usług KIBS	130
3.1.2.1. Outsourcing usług	136
3.1.2.2. Offshoring usług	141
3.1.3. Deregulacja i prywatyzacja	147
3.1.4. Elastyczność organizacji a rozwój KIBS	148
3.2. Innowacyjność KIBS – ujęcie koncepcyjne	150
3.2.1. Innowacje w usługach – sposoby definiowania	154
3.2.2. Podstawowe podejścia badania innowacji w usługach	157
3.2.3. Modele innowacji usług	160
3.2.4. Rodzaje innowacji w KIBS i ich klasyfikacje	162
3.2.5. Egzo- i endogeniczne źródła rozwoju innowacji w KIBS	164
3.2.6. Funkcje KIBS w systemach innowacji	167
3.2.7. Metodologiczne problemy pomiaru innowacyjności KIBS	171
3.2.8. Bariery rozwoju innowacyjności KIBS	175
3.2.9. Instrumenty wspierania KIBS w ramach proinnowacyjnej polityki w sektorze usług	176

Rozdział IV. ROZWÓJ KIBS W POLSCE I INNYCH KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ	180
4.1. Badania KIBS – problemy metodologiczne	180
4.2. Zatrudnienie i wartość dodana jako podstawowe wskaźniki zmian wewnątrzsektorowych 	182
4.3. Struktura i przeobrażenia KIBS w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej	186
4.3.1. Usługi komputerowe	192
4.3.2. Działalność badawczo-rozwojowa	195
4.3.3. Działalność prawnicza, rachunkowo-księgowa, badanie rynku i opinii publicznej, doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania	199
4.3.4. Działalność w zakresie architektury i inżynierii oraz badania i analizy techniczne	202
4.3.5. Reklama	204
4.3.6. Rekrutacja i udostępnianie pracowników	207
4.4. Koncepcja i problemy pomiaru produktywności usług	210
4.4.1. Źródła wzrostu produktywności w sektorze usług	217
4.4.2. Kapitał ludzki w sektorze KIBS w Polsce	225
4.4.3. Produktywność a zatrudnienie	228
4.4.4. Produktywność pracy w KIBS w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej	232
4.5. Scenariusze rozwoju KIBS w Polsce	237

PODSUMOWANIE	247
LITERATURA	255
SPIS RYSUNKÓW	281
SPIS TABEL	283
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

50,40 zł
56,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Wydawnictwa

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Istotną częś...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Papier

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Tom po...
36,00 zł
40,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Who is who

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Leksykon bio...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Poligrafia

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Próba...
44,10 zł
49,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Dystrybucja

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Analiza rynk...
74,76 zł
89,00 zł

Postępowanie karne a inne postępowania represyjne

„Zgodnie z tytułem tej publikacji, celem książki jest przedstawienie wzajemnych interakcji między postępowaniem karnym, a innymi postępowaniami represyjnymi. Zadanie to jest niezwykle trudne nie tylko z uwagi na skomplikowany charakter omawianej ...
27,00 zł
30,00 zł

Ewolucja rynku ubezpieczeń kredytu kupieckiego w Polsce

Książka stanowi podsumowanie wieloletnich studiów literaturowych, badań, obserwacji i przemyśleń autora na temat ewolucji rynku ubezpieczeń kredytu kupieckiego w Polsce. Twórcę monografii nurtowało pytanie, czy tak ważny dla gospodarki ry...
16,72 zł
19,90 zł

Sprawa Dreyfusa i inne głośne procesy

Zbiór kilkunastu historii kontrowersyjnych procesów, które poruszały opinią publiczną na przestrzeni ostatnich 120 lat. Tytułowa sprawa Dreyfusa jest do dziś jedną z najgłośniejszych politycznych afer w historii Europy. Dwukrotnie ...
21,84 zł
27,30 zł

Wolontariat w Polsce. Raport z badań w latach 2000-2003

Jak wskazują doświadczenia najefektywniejszych organizacji wolontarystycznych, motywacja do wykonywania pracy ochotniczej jest różna – altruizm, szukanie bezpieczeństwa, poczucie własnej wartości i ulega ciągłym zmianom. Najczystszą jest ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!