Wielokryterialne wspomaganie podejmowania decyzji strategicznych w przedsiębiorstwie
Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym opisano rozwój zarządzania strategicznego oraz omówiono główne nurty w zarządzaniu strategicznym. W rozdziale drugim przedstawione zostały podstawy teoretyczne wielokryterialnego wspomagania decyzji. Omówiono charakterystykę sytuacji decyzyjnej, pojęcia celów i kryteriów oceny. Opracowana procedura wspomagania podejmowania decyzji strategicznych została przedstawiona w rozdziale trzecim. Metodyka wspomagania wyboru wariantów decyzji z wykorzystaniem scenariuszy przedstawiona została w rozdziale czwartym. Ostatni rozdział pracy zawiera przykład zastosowania opracowanej metodyki wspomagania decyzji w problemie podejmowania decyzji strategicznej wynikającej z realizacji przyjętej wcześniej strategii.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-132-8
- ISBN druku: 978-83-7875-132-8
- Liczba stron: 325
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE 7 1. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE PRZEDSIĘBIORSTWEM 13 1.1. Powstanie i ewolucja zarządzania strategicznego 13 1.2. Główne nurty w zarządzaniu strategicznym 16 1.3. Podejmowanie decyzji strategicznych 32 1.4. Proces zarządzania strategicznego 37 2. WIELOKRYTERIALNE WSPOMAGANIE DECYZJI 44 2.1. Sformułowanie problemu wielokryterialnego podejmowania decyzji 45 2.2. Główne szkoły wielokryterialnego wspomagania decyzji 49 2.3. Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji 59 2.4. Przykłady zastosowań w zarządzaniu przedsiębiorstwem 65 3. PROCEDURA PODEJMOWANIA DECYZJI STRATEGICZNYCH 69 3.1. Schemat procedury wspomagania decyzji 71 3.2. Ustalenie celów i kryteriów oceny 73 3.3. Ustalenie zbioru wariantów decyzji 74 3.4. Modelowanie niepewności 75 3.5. Model symulacyjny 80 3.6. Wybór wariantu decyzji 107 4. METODYKA WSPOMAGANIA WYBORU WARIANTU DECYZJI 109 4.1. Porównanie wariantów opisanych wartościami liczbowymi 110 4.2. Wspomaganie wyboru wariantów z wykorzystaniem rozkładów 126 4.3. Grupowe podejmowanie decyzji 134 5. PRZYKŁAD STUDIALNY 145 5.1. Rynek napojów bezalkoholowych 146 5.2. Charakterystyka przedsiębiorstwa Alfa 156 5.3. Analiza strategiczna i synteza strategii ogólnej 163 5.4. Sformułowanie problemu decyzyjnego 178 5.5. Kryteria oceny wariantów 179 5.6. Warianty decyzji 180 5.7. Modelowanie niepewności 181 5.8. Model symulacyjny 185 5.9. Symulacja Monte Carlo 187 5.10. Wspomaganie wyboru wariantu 188 PODSUMOWANIE 203 ZAŁĄCZNIKI 207 1. Dane do przykładu 4.10 209 2. Wyniki finansowe Alfa Sp. z o.o. za lata 2001-2010 213 3. Planowana wartość nakładów inwestycyjnych 216 4. Planowane koszty marketingu 218 5. Planowana wielkość zatrudnienia 220 6. Planowane koszty zarządu 222 7. Założenia makroekonomiczne dla scenariuszy 223 8. Prognozowana wartość segmentów rynku dla scenariuszy 224 9. Zakładany poziom cen detalicznych dla scenariuszy 225 10. Zakładany poziom TKW dla scenariuszy 226 11. Pozostałe założenia dla scenariuszy 227 12. Parametry rozkładów prawdopodobieństwa 229 13. Projekcje sprawozdań finansowych przy scenariuszu bazowym (S1) 231 14. Kryteria oceny wariantów W3-W11 (symulacja deterministyczna) 264 15. Zastawienie wartości oczekiwanych kryteriów oceny wariantów 266 16. Rozkłady kryteriów oceny (symulacja Monte Carlo) 270 LITERATURA 315