Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Wirtualne Targi Książki - rabaty do -43%

Współczesna terapia zajęciowa. Od teorii do praktyki(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2019

  • Seria / cykl: Terapia zajęciowa

  • Autor: Anna Misiorek, Edyta Janus, Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 79,00 zł
47,40
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 31,60 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Współczesna terapia zajęciowa. Od teorii do praktyki

Podstawy teoretyczne współczesnej terapii zajęciowej. Pojęcia i definicje, umiejscowienie terapii zajęciowej w naukach o ochronie zdrowia i jej możliwości w obszarach prewencji, profilaktyki, promocji zdrowia. Przykłady dobrej praktyki, zastosowanie koncepcji ICF, a także zasady używania modeli terapii zajęciowej. Kompetencje terapeuty warunkujące efekty współdziałania z pacjentem wraz z budowaniem poprawnych relacji z nim i jego rodziną. Treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Historia terapii zajęciowej – Anna Misiorek    1
	1.1. Wprowadzenie   1
	1.2. Terapia zajęciowa na świecie  1
		1.2.1. Leczenie moralne – Ruch Moral Treatment (MT)  2
		1.2.2. Ruch artystyczny sztuki i rzemiosła – Arts and Crafts Movement  3
		1.2.3. Pionierzy terapii zajęciowej, Narodowe Towarzystwo Promocji Terapii Zajęciowej – National Society for the Promotion of Occupational Therapy (NSPOT)    5
		1.2.4. Rozwój terapii zajęciowej podczas I wojny światowej, pomocnicy rekonstrukcji – Roconstruction Aides  8
		1.2.5. Czasy powojenne  10
		1.2.6. II wojna światowa  11
		1.2.7. Powrót do korzeni – rozwój współczesnej terapii zajęciowej   12
	1.3. Terapia zajęciowa w Polsce  13
		1.3.1. Początki terapii zajęciowej w Polsce  13
		1.3.2. Pionierzy polskiej rehabilitacji i terapii zajęciowej    15
		1.3.3. Aktualna sytuacja polskiej terapii zajęciowej   18
	1.4. Podsumowanie   21
	Pytania i polecenia sprawdzające  21
	Piśmiennictwo    21
2. Współczesne pojęcia, definicje i koncepcje w terapii zajęciowej – Anna Misiorek  23
	2.1. Wprowadzenie   23
	2.2. Podstawowe idee, pojęcia i definicje używane w terapii zajęciowej  24
		2.2.1. Zajęcie jest podstawową ludzką potrzebą, zajęcia nadają życiu sens  24
		2.2.2. Umożliwianie (enablement)  25
		2.2.3. Wykonywanie zajęć i zaangażowanie w zajęcia (occupational performance, occupational engagement)    26
		2.2.4. Zastosowanie koncepcji wykonywania zajęć i zaangażowania w zajęcia w praktyce   28
		2.2.5. Uczestniczenie w zajęciach (occupational participation) oraz deprywacja zajęciowa (occupational deprivation)    29
		2.2.6. Teoria przepływu (Flow theory)    30
		2.2.7. Równowaga zajęciowa i brak równowagi zajęciowej (occupational balance, occupational imbalance)  30
		2.2.8. Alienacja zajęciowa (occupational alienation)    31
		2.2.9. Sprawiedliwość zajęciowa (occupational justice)  32
		2.2.10. Czynniki ryzyka związane z zajęciowością ludzką (occupational risk factors)  33
		2.2.11. Podsumowanie   33
	Pytania i polecenia sprawdzające  33
	Piśmiennictwo   34
3. Robienie, bycie, stawanie się i przynależenie – istota zajęciowości ludzkiej a ochrona i promocja zdrowia – zestawienie wybranych prac – Anna Misiorek  37
	3.1. Wprowadzenie   37
	3.2. Robienie, bycie, stawanie się – istotą zajęciowości ludzkiej  38
		3.2.1. Robienie, zajmowanie się – doing    38
		3.2.2. Bycie – being  38
		3.2.3. Stawanie się – becoming  39
		3.2.4. Przynależenie – belonging   40
		3.2.5. Praktyka terapii zajęciowej i promocja zdrowia w świetle koncepcji Ann Wilcock  41
		3.2.6. Rola terapii zajęciowej w promocji zdrowia  42
	3.3. Wzajemne relacje pomiędzy poszczególnymi elementami teorii Ann Wilcock w badaniach naukowych  45
		3.3.1. Robienie i bycie   45
		3.3.2. Robienie i stawanie się  46
		3.3.3. Robienie i przynależenie  47
		3.3.4. Bycie i stawanie się   47
		3.3.5. Bycie i przynależenie   48
		3.3.6. Stawanie się i przynależenie   48
	3.4. Podsumowanie   48
	Pytania i polecenia sprawdzające  49
	Piśmiennictwo   49
4. Umiejętności terapeuty zajęciowego – Edyta Janus     53
	4.1. Wprowadzenie   53
	4.2. Nawiązanie relacji terapeutycznej i współpraca z pacjentem    53
	4.3. Zdobywanie informacji niezbędnych do prowadzenia terapii zajęciowej. 56
	4.4. Ocena   60
	4.5. Umożliwianie wykonywania zajęć   63
	4.6. Praca w grupie/praca z grupą  64
	4.7. Podsumowanie   68
	Pytania i polecenia sprawdzające  69
	Piśmiennictwo   69
5. Modele i klasyfikacje jako ramy odniesienia. Model KAWA – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj  71
	5.1. Wprowadzenie   71
	5.2. Czym są modele (i klasyfikacje) w TZ  74
	5.3. Model KAWA  74
		5.3.1. Proces terapeutyczny z użyciem modelu KAWA/modelu rzeki życia   77
		5.3.2. Stosunek elementów symboliki modelu KAWA do wzajemnych relacji elementów ICF  79
		5.3.3. Relacja jakości życia do elementów modelu rzeki życia    80
	5.4. Podsumowanie   81
	Pytania i polecenia sprawdzające  81
	Piśmiennictwo   82
6. Wybrane modele stosowane w terapii zajęciowej – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj   83
	6.1. Wprowadzenie   83
	6.2. Model Person-Environment-Occupation (PEO) jako model transakcyjny, PEO fit    84
	6.3. Canadian Model of Occupational Performance-Engagement (CMOP-E)  89
	6.4. Model of Human Occupation (MOHO) – Model Zajęć Człowieka    93
		6.4.1. Narzędzia modelu MOHO   94
	6.5. Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF)    101
	6.6. Podsumowanie   106
	Pytania i polecenia sprawdzające  106
	Piśmiennictwo   106
7. Praktyka skupiona na kliencie i jej kluczowe znaczenie w obszarze terapii zajęciowej – Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz  109
	7.1. Wprowadzenie   109
	7.2. Klient czy pacjent?  110
	7.3. Praktyka skupiona na kliencie (client-centred practice – CCP) w terapii zajęciowej  111
	7.4. Praktyka skupiona na rodzinie (family-centred practice – FCP)   112
	7.5. Podsumowanie   113
	Pytania i polecenia sprawdzające  114
	Piśmiennictwo   114
8. Proces terapeutyczny i jego konteksty oraz modele interwencji – Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz 117
	8.1. Wprowadzenie   117
	8.2. The Canadian Practice Process Framework (CPPF)    118
		8.2.1. Elementy CPPF   119
	8.3. Podsumowanie   132
	Pytania i polecenia sprawdzające  133
	Piśmiennictwo  133
9. Interwencje w terapii zajęciowej – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj    127
	9.1. Wprowadzenie  135
	9.2. Podział interwencji  135
		9.2.1. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy zarządza, żeby umożliwić powstanie adaptacji  136
		9.2.2. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy uczy, żeby umożliwić uczenie się klienta  139
		9.2.3. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy wspiera klienta, żeby umożliwić zdrowienie    151
		9.2.4. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy promuje, żeby umożliwić zdrowie i dobrostan  153
	9.3. Podsumowanie   155
	Pytania i polecenia sprawdzające  156
	Piśmiennictwo  156
10. Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego – Edyta Janus    165
	10.1. Wprowadzenie  165
	10.2. Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego – wybrane aspekty  166
	10.3. Portfolio   168
	10.4. Superwizja  170
	10.5. Podsumowanie   173
	Pytania i polecenia sprawdzające  173
	Piśmiennictwo  173
11. Dbanie o własne zdrowie jako warunek konieczny do pełnegoi satysfakcjonującego wykonywania obowiązków zawodowych – Edyta Janus   175
	11.1. Wprowadzenie   175
	11.2. Rozumienie zdrowia  176
	11.3. Dbanie o zdrowie fizyczne  177
	11.4. Dbanie o zdrowie psychiczne – radzenie sobie ze stresem związanym z pracą  179
	11.5. Podsumowanie   183
	Pytania i polecenia sprawdzające  183
	Piśmiennictwo    184
Skorowidz   187
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Seria Terapia zajęciowa

Seria książek dla kierunku terapia zajęciowa.

Seria przygotowywana pod patronatem merytorycznym Komitetu Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.

W serii znalazły się podręczniki z przedmiotów kierunkowych prezentujące w przystępnej i syntetycznej formie możliwości i sposoby pracy z pacjentami. Prezentowane treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Książki przygotowane z myślą o studentach terapii zajęciowej oraz fizjoterapii. Będą pomocne także dla psychologów, pedagogów oraz opiekunów medycznych

Autorami są doświadczeni praktycy i zarazem nauczyciele akademiccy reprezentujący między innymi Akademię Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie – pierwszą uczelnię w Polsce, która rozpoczęła kształcenie terapeutów zajęciowych na poziomie akademickim.

13,70 zł

Anty-teoria literatury

Jak właściwie myśleć dzisiaj o teorii literatury? Jak ją uprawiać? Czy teoria jest potrzebna literaturze? Czy może tylko literaturoznawcom? Pytania te stawiano sobie przez cały XX wiek, ale od końca lat 60., wraz z tzw. Kryzysem teorii w wiedzy o liter...
34,30 zł

Terapia czaszkowo-krzyżowa

Praktycznym, delikatnym i całkowicie nieinwazyjnym sposobem na zmianę spojrzenia na nasze dolegliwości i poprawę zdrowia jest terapia czaszkowo- -krzyżowa. Ten nowatorski sposób uzdrawiana odkryty przez amerykańskich osteopatów zakłada, ż...

Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej. ICNP® w praktyce pielęgniarskiej

Pierwsza na polskim rynku wydawniczym publikacja dotycząca zastosowania w praktyce Międzynarodowej Klasyfikacji Praktyki Pielęgniarskiej ICNP® zalecanej przez Międzynarodową Radę Pielęgniarek (ICN). Podręcznik wspiera praktykę pielęgniarską i przyg...
24,00 zł

Mowa i rozwój a zaburzenia. Teoria i praktyka logopedyczna

Logopedia jest nauką interdyscyplinarną, w której spotykają się nie tylko różne dyscypliny wiedzy, ale różne metodologie i interpretacje . Nie wystarcza ich wyliczanie, jako elementów składowych, ale przede wszystkim starani...
86,10 zł

O współczesnych praktykach genderyzacji ciała

Książka prezentuje efekty socjologicznych badań i krytycznej refleksji nad kobiecością i męskością. Szczególną uwagę zwraca na cielesny wymiar ról społecznych przypisywanych kobietom i mężczyznom oraz na praktyki kulturowe, które w...
23,20 zł

Praktyki HRM – Najlepsze studia przypadku z polskiego rynku

Pozycja rekomendowana przez : Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner oraz Polish Society for Training & Development (PSTD. Na 256 stronach znajdą Państwo najciekawsze studiów przypadku z dziedziny zarządzania firmą szczególnie...
2,49 zł

Języki specjalistyczne. Teoria i praktyka glottodydaktyczna - 05 Practising Medical English – How to Look for Medical Resources

Tom został poświęcony zdefiniowaniu pojęcia „języki specjalistyczne”, jak również ukazaniu pewnych problemów i dylematów, na jakie napotykają nauczyciele języków obcych, których zadaniem jest kształcenie j...
34,00 zł

Teoria p-regularności i metody rozwiązywania nieliniowych problemów optymalizacji

Niniejsza praca jest kontynuacją badań nad zastosowaniem teorii p-regularności w celu poszukiwania efektywnych metod numerycznych rozwiązywania zdegenerowanych problemów optymalizacji. Praca ta bazuje zatem na pojęciu p-regularności, któr...
8,00 zł

Pedagogika wobec problemów życia w społeczeństwie ryzyka. Diagnoza - Terapia - Profilaktyka - Aksjologia w pedagogice – spojrzenie chrześcijańskie w kontekście chaosu wartości

Przedkładana czytelnikowi książka ma wymiar wieloaspektowej dysputy między przedstawicielami różnych dyscyplin naukowych oraz różnych obszarów aktywności społecznej. Ujawnia ona jak jest (diagnoza konstatująca) w różnych obs...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!