Wybrane uwarunkowania osobnicze, rodzinne i szkolne aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym
Niniejsza praca składa się z trzech integralnie złączonych ze sobą części. W pierwszej części zawarto teoretyczne podstawy badań, przedstawiając krótką charakterystykę rozwoju dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście ich aktywności ruchowej. Opisane są czynniki determinujące aktywność ruchową uczniów klas I–III w zreformowanym systemie edukacyjnym, uwzględniając również środowisko rodzinne. Część druga to opis metodologicznych i organizacyjnych założeń badań własnych, z wymaganą charakterystyką badanej populacji. Część trzecia zawiera analizę i interpretację wyników badań, które są empiryczną odpowiedzią na zagadnienia szczegółowe, dotyczące wybranych uwarunkowań uczestnictwa w aktywności ruchowej uczniów w młodszym wieku szkolnym. W tej części (rozdział czwarty),zamieszczone są także podsumowania i wnioski.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-628-9122-1
- Liczba stron: 229
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI Wstęp 5 Rozdział I Teoretyczne podstawy badań ..... 9 1.Charakterystyka dzieci w młodszym wieku szkolnym ......... 9 2.Czynniki determinujące aktywność ruchową uczniów klas I-III ...... 14 2.1. Rola rodziny w rozwoju dziecka i jego aktywności ruchowej .... 16 2.2. Rola szkoły w przygotowaniu dziecka do uczestnictwa w aktywności ruchowej ..... 18 2.2.1. Reformowanie nauczania wczesnoszkolnego a wychowanie fizyczne ....... 19 2.2.2. Istota i znaczenie pojęć - integracja, kształcenie zintegrowane ........ 25 2.2.3. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej – oczekiwania a stan rzeczywisty .......... 28 2.2.4. Planowanie pracy w kształceniu zintegrowanym ...... 32 2.3. Współpraca szkoły i rodziny w zakresie edukacji fizycznej najmłodszych uczniów .... 33 Rozdział II Metodologia badań ........... 37 1. Cel badań ...... 37 2. Pytania i hipotezy badawcze....... 38 3. Zmienne i ich operacjonalizacja ..... 39 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze .....42 5. Dobór próby i organizacja badań ....... 48 6. Charakterystyka badanej populacji ......... 51 7. Metody statystycznej analizy wyników badań ..... 55 Rozdział III Analiza wyników badań ....... 58 1. Aktywność ruchowa dzieci w młodszym wieku szkolnym ...... 58 2. Wybrane osobnicze uwarunkowania aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym .... 67 2.1. Wiedza o kulturze fizycznej uczniów klas I-III .... 67 2.2. Umiejętności ruchowe uczniów klas I-III...76 3. Wybrane rodzinne uwarunkowania aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym .... 79 3.1. Aktywność ruchowa rodziców ........ 79 3.2. Aktywność ruchowa rodziców i jej uwarunkowania a aktywność ruchowa dziecka ..... 88 3.3. Zainteresowanie rodziców kulturą fizyczną dzieci ....... 90 4. Wybrane szkolne uwarunkowania aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym ..... 98 4.1. Aktywność ruchowa nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej . ..... 98 4.2. Przygotowanie nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej do prowadzenia zajęć wf ......104 4.3. Stan środków dydaktycznych do realizacji zajęć ruchowych w klasach I-III szkoły podstawowej ........ 109 5. Różne aspekty realizacji zajęć ruchowych w systemie kształcenia zintegrowanego ...... 113 6. Współpraca szkoły z rodzicami uczniów klas I-III w zakresie edukacji fizycznej .........122 Rozdział IV Podsumowanie i wnioski ........127 Piśmiennictwo .......... 132 Aneks .................. 151 I Wykaz szkół i klas uczestniczących w badaniach ... 152 II Tabele .............. 153 III Ryciny.................... 181 IV Spis tabel w tekście pracy .... 182 V Spis rycin w tekście pracy ............ 185 VI Spis tabel w aneksie ....... 187 VII Spis rycin w aneksie ............ 190 VIII Załączniki ....... 191 Summary ... 229