MENU

Zachowania konsumentów

(eBook)

Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2017

  • Redakcja naukowa: Małgorzata Bartosik Purgat

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 79,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 39,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

63,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zachowania konsumentów

Pierwsza na rynku kompleksowa publikacja na temat wpływu procesów globalizacyjnych na zachowania konsumentów. Jest wynikiem współpracy naukowców i praktyków z wiodących polskich ośrodków naukowych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Akademii Leona Koźmińskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Łódzkiego, a także Uniwersytetu Warszawskiego.
Przedmiotem zainteresowań autorów jest konsument, jego decyzje i działanie w warunkach rozwoju nowych technologii, szerokiego dostępu do internetu, kryzysów, a także ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Głębokiej analizie poddane zostały najnowsze tendencje w zachowaniach konsumentów pod wpływem zmieniającego się otoczenia oraz zachodzących w nich procesów.
W książce zaprezentowano zmiany, jakie zachodzą w konsumentach podczas podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Modyfikacje te są spowodowane zarówno użytkowaniem mediów społecznościowych, usług mobilnych, zmianą w stylu życia, jak i działaniami przedsiębiorstw. Wskazano współczesne problemy oraz przedstawiono specyfikę segmentów konsumentów charakteryzujących rynki rozwinięte.
Monografia stanowi bogate źródło wiedzy dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu. Adresowana jest również do naukowców, badaczy i praktyków.
Informacja o autorze/ redaktorze:
dr hab. Małgorzata Bartosik - Purgat, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się przede wszystkim wokół kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, zachowań konsumentów na rynku międzynarodowym oraz międzynarodowych strategiach przedsiębiorstw.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                                                                   9

1. Konsument oraz proces decyzyjny w warunkach globalizacji (Agata Linkiewicz, Małgorzata Bartosik-Purgat)                           13
	1.1. Konsument, zachowanie konsumenta – ujęcie definicyjne              15
	1.2. Konsument w świetle zmian w otoczeniu                            18
	1.3. Zmiany w procesie decyzyjnym konsumenta                         21

2. Trendy w zachowaniach konsumentów (Urszula Grzega, Ewa Kieżel)        29
	2.1. Trendy globalne w otoczeniu konsumenta                           31
	2.2. Innowacje społeczne w konsumpcji (potrzebą XXI wieku)             36
	2.3. Konsumpcjonizm a dekonsumpcja i ekokonsumpcja                  41
	2.4. Inne trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów – wybrane przykłady                                            47

3. Etnocentryzm i Efekt Kraju Pochodzenia w zachowaniach konsumentów i przedsiębiorstw (Małgorzata Bartosik-Purgat, Katarzyna Wysocka)        53
	3.1. Postawy etnocentryczne w zachowaniach konsumentów               55
	3.2. Efekt Kraju Pochodzenia a zachowania konsumentów                 62
	3.3. Czynniki określające kraj pochodzenia produktów                   65
	3.4. Identyfikacja pochodzenia produktu w działaniach marketingowych przedsiębiorstw                                                 68
		3.4.1. Identyfikacja kraju pochodzenia w strategii produktu – marka, opakowanie                                              69
			3.4.1.1. Korzystne/niekorzystne dopasowanie – marka         69
			3.4.1.2. Korzystne/niekorzystne dopasowanie – opakowanie     73
		3.4.2. Identyfikacja kraju pochodzenia w strategii promocji – kampanie reklamowe                                               74
	3.5. Efekt Kraju Pochodzenia Marki efektem hybrydyzacji produktowej      76

4. Wiedza o konsumentach z perspektywy ekonomii behawioralnej (Henryk Mruk, Agnieszka Jankowiak-Kaczmarek)                         79
	4.1. Zmiany w otoczeniu i metodyce badań                              81
	4.2. Racjonalne a emocjonalne przesłanki zachowań                      85
	4.3. Wiedza o procesach decyzyjnych konsumenta                        88
	4.4. Emocjonalne przesłanki wyborów konsumenta                       91
	4.5. Nowa wiedza wsparciem dla wspólnego dobra                        94

5. E-commerce a zachowania konsumentów (Bogdan Gregor, Beata Gotwald-Feja, Anna Łaszkiewicz)                                 99
	5.1. Rozwój e-commerce w Polsce i na świecie na tle ekspansji internetu      102
	5.2. E-konsument – jego profil i zachowania rynkowe                      108
	5.3. Od e-commerce do mobile i social commerce                        116
	5.4. Omnicommerce – odpowiedź na nowy profil konsumenta hybrydowego                                                   119

6. Media społecznościowe w zachowaniach konsumentów (Marcin Awdziej, Jolanta Tkaczyk)                                                     127
	6.1. Istota i rodzaje mediów społecznościowych                         129
	6.2. Uwarunkowania korzystania z mediów społecznościowych przez konsumentów                                             132
	6.3. Motywacje do korzystania z mediów społecznościowych               134
	6.4. Model zachowań nabywców w mediach społecznościowych – AISAS    137
	6.5. Rodzaje aktywności konsumentów w mediach społecznościowych       138
	6.6. E-WOM jako szczególny obszar zastosowania mediów społecznościowych w zachowaniach konsumentów                                    142

7. Zachowania konsumentów w obliczu kryzysu (Tomasz Zalega)             147
	7.1. Kryzys gospodarczy                                              150
		7.1.1. Kryzys gospodarczy – podstawowe pojęcia                    150
		7.1.2. Przyczyny kryzysu gospodarczego lat 2008–2011                151
		7.1.3. Skutki kryzysu gospodarczego dla gospodarki światowej         153
	7.2. Sytuacja dochodowa i zmiany w wydatkach konsumpcyjnych gospodarstw domowych w świetle kryzysu gospodarczego lat 2008–2011             156
	7.3. Zmiany w zachowaniach konsumentów w okresie kryzysu gospodarczego lat 2008–2011                                                   159

8. Seniorzy i single jako przykłady segmentów konsumentów charakterystycznych dla współczesnych społeczeństw (Julita Czernecka, Tomasz Zalega)                                      171
	8.1. Zachowania konsumenckie seniorów                               174
		8.1.1. Pojęcie osoby starszej                                      174
		8.1.2. Styl życia seniorów                                        175
		8.1.3. Styl życia a zachowania konsumenckie seniorów               177
		8.1.4. Wybrane alternatywne trendy konsumenckie a zachowania konsumenckie seniorów                                    178
			8.1.4.1. Wirtualizacja konsumpcji jako wyznacznik zachowań konsumenckich seniorów                           179
			8.1.4.2. Domocentryzm a zachowania konsumenckie seniorów                                         180
			8.1.4.3. Sprytne zakupy a zachowania konsumenckie seniorów                                         182
			8.1.4.4. Świadoma konsumpcja a zachowania konsumenckie badanych seniorów                                183
			8.1.4.5. Konsumpcja współpracująca a zachowania nabywcze seniorów                                         184
			8.1.4.6. Etnocentryzm konsumencki a zachowania konsumenckie seniorów                            185
	8.2. Zachowania konsumenckie singli                                  187
		8.2.1. Definicja pojęcia singiel                                   187
		8.2.2. Styl życia singli                                           189
		8.2.3. Charakterystyka singli jako konsumentów                     193

9. Znaczenie i rozwój usług a zachowania współczesnego konsumenta (Jadwiga Berbeka, Agata Niemczyk)                                    197
	9.1. Rola usług w kształtowaniu zachowań konsumentów                  199
	9.2. Konsument na rynku usług kulturalnych                            203
	9.3. Konsumpcja usług turystycznych w Polsce i na świecie                 212
	9.4. Usługi na rynku sportowym a zachowania konsumentów              218

10. Segmentacja rynku – analiza krytyczna (Anna Olejniczuk-Merta, Lechosław Garbarski)                                               225
	10.1. Segmentacja rynku jako podstawa działań marketingowych           227
	10.2. Zmiany w zachowaniu konsumentów na rynku oraz ich uwarunkowania                                               230
	10.3. Segmentacja tradycyjna i jej niedoskonałości                       236
	10.4. Segmentacja rynku bazująca na wartościach                        241
	10.5. Inne źródła informacji o konsumentach i ich zachowaniu             244

Zamiast zakończenia – inne obszary i kierunki badań nad zachowaniem konsumentów (Małgorzata Bartosik-Purgat, Henryk Mruk)                    247

Bibliografia                                                             255
Spis tabel                                                              280
Spis rysunków                                                          281
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,70 zł
21,00 zł

Wzory kultury antycznej. Reguły zachowania starożytnych Greków i Rzymian

Tytuł niniejszej publikacji świadomie nawiązuje do prac słynnej amerykańskiej antropolożki Ruth Benedict, która do nauk o kulturze wprowadziła pojęcie „wzoru kulturowego”. W badanych przez siebie kulturach wskazywała ona na specyficz...
33,54 zł
39,00 zł

Zachowania ryzykowne nastolatków

W publikacji w sposób dogłębny, szczególnie od strony ilościowej, dokonano analizy wielostronnych zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży. Diagnoza tego negatywnego zjawiska jest niezbędna i konieczna, by zorganizować i podjąć ...
27,30 zł
39,00 zł

Genetyka zachowania w psychologii i psychiatrii

Genetyka zachowania w psychologii i psychiatrii to książka szczególna. Opisano w niej wyniki badań nad genetycznymi i środowiskowymi uwarunkowaniami ludzkich zachowań. Wszystkie cytowane badania zostały przeprowadzone w ostatniej dekadzie, przy wyko...
18,49 zł
21,50 zł

Zachowania organizacyjne

Od wielu lat pracownicy pozostają w centrum uwagi przedstawicieli nauk o zarządzaniu. Osoba przyjmowana do pracy jest dorosłą, ukształtowaną jednostką o określonym typie osobowości, z własnymi przekonaniami, systemem wartości i doświadczeniami. Z chwil...
28,48 zł
33,90 zł

Zachowaj to dla siebie

Do czego można się posunąć, aby zataić prawdę przed najbliższymi, i jak wiele poświęcić, by nigdy jej nie odkryli?Porywająca powieść domestic noir o najgłębszych tajemnicach rodzinnych.Trzydziestoletnia Ewa Dębska jest singielką zaangażowan...
108,36 zł
129,00 zł

Dochodzenie roszczeń konsumenckich. Nowy ład dla konsumentów

Publikacja prezentuje stanowiska przedstawicieli świata nauki i praktyki w zakresie dochodzenia roszczeń konsumenckich. Rozważania zawarte w poszczególnych rozdziałach dotykają zagadnień związanych z szeroko pojętym rynkiem konsumenckim, także p...
27,00 zł
30,00 zł

Postawy konsumentów wobec sprzedaży wysyłkowej w Polsce - ujęcie dynamiczne

Handel detaliczny - zarówno na świecie, jak i w Polsce - jest obszarem dynamicznie zachodzących zmian, przy czym, jak się wydaje, ich naukowe wyjaśnienia są niewspółmiernie skromne w stosunku do skali obserwowanych zjawisk. Powyższe stwie...
28,35 zł
31,50 zł

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynkach usług finansowych i społecznych

Profesjonalizacja na rynkach usług finansowych i społecznych (w tym usług kultury, turystycznych i zdrowotnych) w ostatnich latach poskutkowała pogłębieniem asymetrii informacji na tych rynkach. Na konsumenta w coraz większym stopniu wpływa profesjonal...
31,49 zł
34,99 zł

Zachowaj mnie w pamięci

Marzenia Diany o byciu fotografką legły w gruzach. Los zmusza ją do powrotu do rodzinnej miejscowości i zamieszkania ponownie z rodzicami. W Brzozowie czeka na nią wiele wyzwań, ale też potajemnie zakochany w niej od lat Wiktor.Zaczynają sp...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!